Unghäst träning!

S

Sobra

Är det någon som kan tala om för mig hur avstånden är
när man gör upp kavaletti i en volt? Galoppavstånd, travavstånd och hur många kavalettis är max antal? Gäller stor häst. Vi i stallet har lite olika åsikter... dvs. ingen vet egentligen de rätta avstånden :p

Cavaletti/ bommar på volt. De ska då ligga i lite solfjäderform,vara 10cm kortare avstånd i innerkant och 10 cm längre i ytterkant.
Trav 1,3m i mitten
galopp 3,0m i mitten. Sedan kam man ju variera avstånden/rida i inner eller ytter spår så att säga för att få hästen att korta/länga sig.

Liknande trådar

Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 793
Senast: MML
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 729
Senast: Sezziyanen
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 165
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar