Unghäst träning!

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Sobra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 019
S

Sobra

Är det någon som kan tala om för mig hur avstånden är
när man gör upp kavaletti i en volt? Galoppavstånd, travavstånd och hur många kavalettis är max antal? Gäller stor häst. Vi i stallet har lite olika åsikter... dvs. ingen vet egentligen de rätta avstånden :p

Cavaletti/ bommar på volt. De ska då ligga i lite solfjäderform,vara 10cm kortare avstånd i innerkant och 10 cm längre i ytterkant.
Trav 1,3m i mitten
galopp 3,0m i mitten. Sedan kam man ju variera avstånden/rida i inner eller ytter spår så att säga för att få hästen att korta/länga sig.

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 109
Senast: MayGrace
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 239
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 856
Senast: lilsan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 361
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka