Unga Uppfödare

oanki

Trådstartare
Hejsan! Jag undrar om det finns några unga uppfödare här på buke. Vore roligt om vi kunde samlas i en tråd :) Eller det kanske redan finns en?

Jag har ett avelssto halvblod som är dräktig med Nintender =)
Beräknas föla i slutet på april.

Sv: Unga Uppfödare

Jag är med i unga uppfödare, dock har jag inte varit speciellt aktiv...:(

Själv har jag 2 ston dräktiga i år, en med Laptop och den andra lånade jag ut magen på till en bekant.

Har sen innan ett sto f-08 e: Twiligt och en e: Cuper

om jag inte minns fel så ska det iallafall några hör inne på buke som är med....

Unga uppfödare, är det en förening eller nåt? *ovetande*

Vet inte om jag räknas som ung, men... (Snart 28 ju!) Jag har haft avelshingst i ett antal år samt har fött upp två föl, men nu är hingsten dessvärre i Trapalanda och de ston jag har som ska avlas på är för unga än. En ny hingst är införskaffad, men han är bara 1½ år gammal så det finns inga garantier för att han passerar igenom nålsögat om några år - men hoppas kan man ju! :D

Ja det är en förening som ASVH har startat för att hjälpa fram unga uppfödare och lära dem vad man ska titta på för att avla fram en bra individ. Dom håller kurser och tanken är även den att du som ny i aveln ska kunna få vägledning av mentorer som hållt på mycket och fått fram bra hästar.

Jag är medlem där men har det senaste inte varit speciellt aktiv, men det är en väldigt bra grej tycker jag :)

Jag borde bli medlem men det har liksom inte blivit av :o
Har tre ston, varav två ingår i det snart registrerade connemarastuteriet. Ett av stona är dräktigt och väntas föla i mitten av juni.

Hej
Jag är medlem i unga Uppfödare, Jag har varit med på dom flesta träffar i skåne. Jag var oxå en av dom som fick åka med till Irland och representera Unga Asvh.

Iår har jag ett sto dräktigt med Nobel.

Jag har både fått kunskap och nya vänner via Unga Uppfödare.
Super kul:laugh:

Länkar till "vår hemsida" http://www.ungasvh.se/

Jag är med i Unga Uppfödare men har tyvärr inte varit speciellt aktiv! Det vore kul om något evenemang var i närheten av Växjö istället för att bara vara nere i Flyinge och uppåt landet. Jag har svårt att åka iväg långt när jag sköter stall och hästar här hemma helt själv.

Jag har ett halvblodssto i aveln. Hon är inte dräktig i år! Har henne till salu men blir hon inte såld innan våren så kommer hon att betäckas med Twilight och så får hon stanna kvar hos mig som avelssto i alla fall. :rofl:

Vad trevligt att vi är en del unga uppfödare här =)
Vore kul att se lite bilder på era hästar =)
För mig blir det här mitt första föl. Men i min familj har vi fött upp en hel del hästar, bla halvblod,varmblod och kallblod =)

Det är synd att Unga Asvh har sina träffar oftast nere i skåne..lite lång för mig att åka som bor utanför sundsvall :(

Här är en bild på mitt sto =)

Det här blir hennes fjärde föl =)

Här är en bild på mitt sto som hittills fått en avkomma.

30065182.jpg

Och här är hennes avkomma f-08 som föl.

23114600.jpg

Jag är med och var på lite möten i början, har inte varit spec aktiv nu på sistone.. Har inget sto i avel just nu heller.

Jag föder ju inte upp den rasen, så det sket sig ju!

Även jag räknas nog som ung uppfödare (är 26). Jag har nu 7 ston i avel men bara 1 dräktig iår, tyvärr. Har 5 ponnyston och 2 halvblod. Fölet som väntas till våren är mitt åttonde och till nästa år är tanken att 5 ston ska betäckas.

Jag är också med i UU, varit med från starten och är med i startgruppen för zon Syd. Var tillsammans med Emmsan på Irland, så vi får väl klassa oss som tämligen aktiva då.
Varit med på alla aktiviteter hittils, och har fått nya vänner, kontakter och kunskap.

Mitt sto är inte ombetäckt i år utan ska nu sättas igång för tävling igen, har fått 2 föl. Ett stoföl 2008 e: Tornesch som är såld och ett hingstföl e: Niveau som ska behållas.

Avelssto e: Maistic - Uskudar Des Malais
14698490.jpg
[/url][/IMG]

Första uppfödningen e: Tornesch - Maistic
30130068.jpg
[/url][/IMG]

Andra uppfödningen e: Niveau - Maistic
30130030.jpg
[/url][/IMG]

Vilka vacka små varelser =) Det får en verkligen att längta till våren =)

Jag tror att jag räknas som ung är 25 men min älsta avkomma är 3 i år och dräktig. Alltså redan börjat på min andra generation från samma sto linje. Lite kul! I år har jag två dräktiga.

jag ska nog bli med i de :D vi har ett sto som är betäckt med en arabhingst:)

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 104
Senast: valpköpare
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 758
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 846
Senast: Praefatio
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 564
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka