Undrar om det finns flera med Bullterrier här inne!!

SandraM

Trådstartare
Som rubriken säger, är vi fler med Bullar här inne?? Känns som om alla andra raser dominerar och man ser inte så många bullar bland alla andra raser!! :)

Sv: Undrar om det finns flera med Bullterrier här inne!!

Här är en till med bulle! :bump: Verkar inte som det finns så många här på forumet med egna bullar, har dock läst om nån som har inom familj eller släkt om jag inte minns fel :)

Så roligt!! Nä, man läser aldrig om någon som har en bulle! Folk verkar knappt veta vad det är för en hund!! :P Hehe!

Var kommer din bulle ifrån? :laugh:

Han kommer från Skåne, vet inte om man får skriva ut kennelnamn öppet såhär? :)

Är du aktiv inom utställning eller nåt annat eller är din vovve/a sällskapshund? :)

Ahaa! Det borde man väl få göra, om de är skk anslutna så borde väl inte vara några problem skulle jag tro!! :P

Bobby är en omplacering på 7 månader, vi fick hem honom 21 April så har inte haft honom så länge. Har lite "problem" att jobba med. Men jag vill gärna ställa, i alla fall en gång och se om det är någon mening med det!! :P Haha!

Har har haft son himla otur nu, så allt ligger lite på is då han går med tratt nu. Men så fort den är borta, blir det mera koppelträning så ska vi komma igång!! :)

Har du ställt din, eller håller på med andra aktiviteter?

Låter nog bli då jag tror det kan räknas som reklam :p

Är han privat omplacering eller från någon omplaceringsverksamhet?
7 månader, då har du bara det roliga framför dig med andra ord, haha :rofl:

Vad är det för problem? Om du vill dela med dig.
Varför tratt? :)

Nej, jag har inte ställt nån gång. Eller, jo, en inoff på min gamla skola men det räknar jag inte :p Jag vet att min hund inte är något stjärnskott (utseendemässigt) och dessutom är han krypt.
Vi körde igång med weightpull när vår lokalklubb fortfarande fanns kvar. Skulle gärna fortsatt men blir svårt att ta sig när man inte har bil. Chico tyckte WP var skitkul! Kanske blir att börja träna själv, dock tappar han lättare fokusen när vi inte tränar i grupp.

Annars är han "bara" sällskapshund, vi promenerar, kör lite hinderbanor ibland och har tänkt börja med skvallerträning snart.

Varför bulle måste jag ju fråga också! :angel:

Han lämnades tillbaka till kenneln så de omplacerade honom vidare! :)

Han vägrar gå i koppel är det största problemet. Han är fruktansvärt bortskämd från de förra ägarna. Sen får man jobba på sitt ledarskap, det händer som sagt ganska mycket just nu.... Denna djävulsålder! Haha!

OK, nä jag vet inte om han är något speciellt heller men jag tycker han är fin men måste upp mer i hull annars blir vi väl ut slängd med huvudet före!! Haha! Han var lite mager när han kom till oss, han har i alla fall gått upp 3 kg hos oss nu och börjar se normal ut!

Han har tagit bort en klokappsel, därför går han med tratt. Vi får egentligen ta av den nu men han kan inte låta den vara, så vi får stå ut ett tag till! Men det är jobbigt nu!

Jadu, jag såg Bodil på tv när jag var liten från den stunden bestämde jag mig att jag skulle ha en Bulle!! Haha! Sen har jag läst på allt jag kommit över om rasen, vart på träffar, jaa..det mesta för att förbereda mig och lära mig så mycket som möjligt om rasen!! Kan man annat än älska dom små sötnosarna?? :love:

Varför hamnade ditt val på rasen?? :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 920
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 487
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 388
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens