underkläder

Tender

Trådstartare
Vad använder ni för underkläder när ni rider länge?
vadderade trosor/cykelbyxor/ridbyxor? märke? vart har ni köpt dem?

jag vill veta allt. har en ömtålig rumpa :o:angel:

Sv: underkläder

jag kör påriktigt mjuka string utan stora sömmar... haha.... jag får snarare skav av vanliga trosor eller boxer då jag tycker de kanar.... men det finns säkert specialvarianter just för distans!
Däremot har jag ofta nylonstrumpor under rdbyxorna - de hjälper bra mot att undvika skav!

Vad använder ni för underkläder när ni rider länge?
vadderade trosor/cykelbyxor/ridbyxor? märke? vart har ni köpt dem?

jag vill veta allt. har en ömtålig rumpa :o:angel:

California ridning thights (vadderade ridbyxor) och vanliga trosor även de i syntet, som torkar fort. Har inte så känslig rumpa, men skulle då rakt få ont i baken av string.

Hälsning Maja

skav brukar jag inte få av byxorna, utan bara när jag har vanliga trosor i ljumskarna :S

ska försöka hitta några rid-tajts, finns det någon affär i tex STHLM?

skav brukar jag inte få av byxorna, utan bara när jag har vanliga trosor i ljumskarna :S

ska försöka hitta några rid-tajts, finns det någon affär i tex STHLM?

Jag PMár dig var du kan hitta de speciella ridbyxorna.

Hälsning Maja

Rider alltid i antingen CRT eller långbenta cykelbyxor, båda med fastsydd pad i baken. När jag ska rida lite längre kör jag helt enkelt utan underkläder. Lyckas aldrig komma överrens med dem. Vad jag än har i modell och material så skaver de. Så mitt tips, kör utan och tvätta ridbyxorna oftare ist :)

är de stora/små i sorlekarna? jag har tidigare tittat på dem på nätet men man måste ju veta om de är bra innan man skickar iväg 600+ men de verkar nästan vara lovordade :D

jag ÄLSKAR riktiga "mormorstrosor " ;D Fick mitt första par när jag var 11 av min moster, som jag skulle ha på min första tävling. Själv höll jag ju på att smälla av och fattade inte hur folk kunde ha på sig såna, men nu i efterhand är dom helt underbara att rida i. Riktigt hög midja och långa ben. Och sitter så tight att dom inte korvar sig eller "flyttar runt" men samtidigt är dom så mjuka att dom inte skaver, känner knappt av dom alls :)

jag ÄLSKAR riktiga "mormorstrosor " ;D Fick mitt första par när jag var 11 av min moster, som jag skulle ha på min första tävling. Själv höll jag ju på att smälla av och fattade inte hur folk kunde ha på sig såna, men nu i efterhand är dom helt underbara att rida i. Riktigt hög midja och långa ben. Och sitter så tight att dom inte korvar sig eller "flyttar runt" men samtidigt är dom så mjuka att dom inte skaver, känner knappt av dom alls :)

Jag har också sådana! :rofl:
Fick ett par av en gammal släkting som köpt fel storlek. Jippie tänker man, men nu vill jag inte tävla utan mina "fulisar".

är de stora/små i sorlekarna? jag har tidigare tittat på dem på nätet men man måste ju veta om de är bra innan man skickar iväg 600+ men de verkar nästan vara lovordade :D

Jag tror att du kan hitta måttabeller på hemsidan. Vill minnas att det är small short jag har. Jag är 163 cm 60 kg.

Hälsning Maja

jo men KG kan ju variera ganska mkt på folk till folk.. vissas kg sätter sig på magen å vice versa ;)

Jag har också sådana! :rofl:
Fick ett par av en gammal släkting som köpt fel storlek. Jippie tänker man, men nu vill jag inte tävla utan mina "fulisar".

Hej!

Märke? Tänkte jag skulle prova då min rumpa vill ha lite extra padding. Dock rider jag gärna i string, får inte skav men lite mer tyg över rumpan kanske inte vore fel.

Hej !
Asså mina tror jag är köpta i Ullared faktiskt. Det behöver väl inte vara något speciellet märke på dom, bara dom sitter tight så att dom inte kan glida eller skava.

Ridbyxor under vanliga trosor :) Men om det är kallt rider jag i mjukis byxor och teckisar över ^^,

Tycker oxå att vanliga trosor bara korvar sig. Hittade Mountain horse trosor med ganska långa ben, inte mycket sömmar och nån sorts "ventilationstyg" i sidorna. Passar mig perfekt!

Vart sjutton hittar du cykelbyxorna? Håller de bättre än ridtightsen? Är ute efter ett par vinterridbrallor som är vaderade i rumpan,knäna spelar det ingen roll om de är vadderade i eller ej...men vart sjutton hittar man dessa cykelbutiker via nätet?

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 344
Senast: Enya
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 272
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 574
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 116
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar