Sv: underhålls stöd vad ska pengarna räcka till ?
Så det är bättre för BARNEN att de träffar sin mamma/pappa 2 dagar av 14 och är besökare där?
Dessutom går det utmärkt att dela upp tiden så det inte är hela veckor utan på många olika sätt.
Och, en sak till. Vaddå lyx att få vara själv? Lyx för mig är att jag får ha mina barn så pass mycket som jag får! Om det är lyx att vara utan barnen förstår jag inte varför man skaffade barn öht. Och om det är lyx, varför ska då den ena föräldern annars få all lyx och den andra ingen?
Helt obegriplig inställning måste jag säga.
ALL uppdelning måste utgå från barnens bästa och föräldrarnas möjligheter.
Tja, lyxa till och lycka till. Men vissa föräldrar kan inte enas om var barnet ska bo och delar på tiden 50/50. På så sätt ser de till sina egna behov mest anser jag. De får sitt behov av att vara med barnet uppfyllt samtidigt som de får tillbaka lite av sitt egna "fria" liv då de ej har barnet. Så de lyxar till det för sig själva. Samtidigt som barnet måste få alla de materiella tingen i dubbel uppsättning. Tycker inte att varannan veckas lösning är bra för barn. Men det finns även de barn som slits mellan båda sina föräldrar och som vill bo med båda och då måste det ju vara ok så länge barnet inte visar tecken på att må dåligt. Så är det med min sambos barn som absolut vill bo 50/50 och är mycket noggrann med att det delas lika.
Så det är bättre för BARNEN att de träffar sin mamma/pappa 2 dagar av 14 och är besökare där?
Dessutom går det utmärkt att dela upp tiden så det inte är hela veckor utan på många olika sätt.
Och, en sak till. Vaddå lyx att få vara själv? Lyx för mig är att jag får ha mina barn så pass mycket som jag får! Om det är lyx att vara utan barnen förstår jag inte varför man skaffade barn öht. Och om det är lyx, varför ska då den ena föräldern annars få all lyx och den andra ingen?
Helt obegriplig inställning måste jag säga.
ALL uppdelning måste utgå från barnens bästa och föräldrarnas möjligheter.