Under chapsen

Sv: Under chapsen

LindaSjöblom skrev:
Jag tror att hon som har skrivit artikel om showkläder bor i USA, kanske har dom annorlunda regler var det gäller snittet på byxor?

Så här står det i AQHA's regelbok om byxor (2005:s, har inte årets, men tror inte att de har ändrat): "...pants (slacks, trousers, jeans, etc.)..."

Och WRAS regelbok är ju egentligen samma som AQHA's, fast med vissa ändringar för att passa alla hästraser och Sverige.

Alyssa skrev:
Nu är det så att jag är lite mullig...Tänkte om det ser bättre ut om man kunde ha något annat än jeans under ELLER..??? :confused:

Det gör inget om du är mullig, det är inte det som folk ska titta på. Och rumpan sitter man ju på när man rider i alla fall så då syns det nog inte så mycket...:idea:
Jag har svarta chaps och svarta stretch jeans under när jag tävlar. Mörka färger gör väl att man ser mindre ut också, än vita t.ex. som framhäver mer.

Förslag på jeans som passar liten större rumpa o lår men smalare midja??? :smirk: Helst stretch eller??? :confused:

Inga märkesjeans direkt, men Lindex har i stretch som sitter superskönt, passar smal midja men med plats för lite mulliga lår och rund bak. Finns i svart och olika blå tvättar.
Annars tycker jag att Lewis brukar passa mig bra, dock vet jag inte om dom finns i stretch.

Liknande trådar

Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 900
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 626
Senast: Franken
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025