Röstlista DL1 21:30
12:51 Idahoe röstar på quarter4ever
17:08 Blacksmithfarm röstar på hemlig1
17:28 quarter4ever röstar på Niyama
18:41 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
19:10 Sookie röstar på Idahoe
19:17 cirkus röstar på Sookie
19:54 hemlig röstar på glömmerallt
20:48 LenaH röstar på hemlig1

20:53 glömmerallt röstar på Loons
21:08 Lobelia röstar på LenaH
21:23 Niyama röstar på quarter4ever

21:27 Artline röstar på Cirkus

DL2 21:30
16:36 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:51 Mirtai röstar på Sookie
50:57 Niyama röstar på Sookie
21:12 hemlig2 röstar på glömmerallt
21:25 Lobelia röstar på LenaH
21:27 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm
21:28 sookie röstar på Niyama

21:29 LenaH röstar på Lobelia
21:30 quarter4ever röstar på LenaH

Hoppas jag inte missat att färglägga nåt.

Lite samlade tankar

1. Sookie Behöver jag se mer av just nu känns hon lite obegriplig men det är ju inte alls samma sak som ond
3. Niyama Rösterna skaver lite eftersom båda är på personer som misstänkt henne och det är en liten varningssignal för mig. Hennes resonemang/ teorier känns dock rimliga. Rösten på Q talar för att de inte är ulvar ihop men jag uteslutern det inte
4. quarter4ever Rösten på LenaH talar ju till hennes fördel vid en första anblick men det beror lite på övrigas roller också skulle kunna vara ett alibiförsök av ulvarna.
6. Artline /hemlig2 : Svåranalyserad då det är två olika deltagare, Artlines röst har jag kommenterat tidigare, rösten på mig tycker jag inte säger så mycket, rimlig följd av vad hemlig skrivit i tråden då hon inte direkt teoriat mot någon annan än mig
8. Lobelia: Har inte direkt gjort något som jag reagerat på.
10. Blacksmithfarm Se röst inlägg plus att hon var den första som tog upp "skrämma ängel" (och jag begriper inte varför varför ängeldisskussionen skulle skrämma ängeln ) se inlägg 56-57 i det senare använder hon det som röst motivering mot Hemlig1(bybo)
11. glömmerallt: Förvirrad snurrig pladdrig och märkligt nog inte mer misstänkt
12. Mirtai Är som vanligt svåranalyserad, rösten på sookie känns väl kanske lite väl "enkel" men annars så har jag noll koll på henne och det oroar mig:cautious:

Tillägg: Fetmarkerade namn för att göra det tydligare/ mer lättläst

Senast ändrad:
Stör mig inte, men det var det mest skumma jag kunde hitta. Vet inte om det betyder att Sookie är ulv dock, men tycker hon presterat ulviga röster både igår och idag.

Nä alltså jag menade att du verkade reagera mer på att hon var undvikande en att hon var udda, men jag kan ju missuppfatt.

@Sookie verkade ju uppfatta er som att ni tyckte hon var "udda" och undrade varför så jag ville påpeka att jag tolkade era inlägg annorlunda

Har nog missat att svara, tack för påminnelsen.

Det här är ju en aning motsägelsefullt? Å ena sidan blir det mer misstänkt att avvakta, å andra sidan är du tveksam till att ulvarna skulle avvakta som en sorts taktik. Varför är det då mer misstänkt, om ulvar inte "borde" göra så?

Alltså, jag tycker inte tidpunkten för rösterna säger så mycket för rollen, jag tror alltså inte folk tenderar att rösta sent pga en specifik roll utan det beror mer på när en har tid/ har funderat klart.

Jag reagerar mer på sena räddningsröstar(och jag är inte ensam om att reagera på det) därför så tycker jag det verkar vara en märklig taktik att planera att göra det för att få alibi. Däremot kan det ju vara så att en ulv råkar rösta sent och då väljer att räddningsrösta(om det behövs). Förstår du skillnaden?

glömmerallt tycker jag fortfarande är ulvig, särskilt som jag, som jag skrev ovan, tycker hon försvarade LenaH innan vi visste att LenaH var ulv.

Det ända jag har skrivit om LenaH är att jag tyckte hennes röst på dig(i din föra roll) skavde mycket(skaver= misstänkt ) plus att jag förklarande varför jag inte ville rösta på henne ända.

Att du tycker det är misstänkt att jag inte röstade på henne köper jag (det hade jag också tyckt) men jag försvarade inte hennes röst på dig jag var tvärtom bland de första med att påpeka att den var skum.

slänger in bildbomben så ska jag sedan också försöka orka fundera och klura
har ju ett sto till med vit mjölk och höga värden som jag tror kan föla i princip närsomhelst
Hade tänkt mig att de skulle föla på löpande band idag så jag får sova sedan :angel::D
Men det andra stoet är ett maidensto så djäkligt svårt att bedöma helt enkelt :idea:
Här är lillan 2 tim gammal och ute på promenad på stallbacken
Jag tycker faktiskt att hon är ganska stor . Det största stofölet Powie fått i vart fall

18555945_1970324963188810_7484122508024033049_n.jpg

Upp på benen för första gången knappt 20 minuter gammal
18519527_1970304113190895_2636627936547323779_n.jpg

sover gott :heart
18527783_1970326296522010_2812483267757952393_n.jpg

Röstlista DL1 21:30
12:51 Idahoe röstar på quarter4ever
17:08 Blacksmithfarm röstar på hemlig1
17:28 quarter4ever röstar på Niyama
18:41 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
19:10 Sookie röstar på Idahoe
19:17 cirkus röstar på Sookie
19:54 hemlig1 röstar på glömmerallt
20:48 LenaH röstar på hemlig1

20:53 glömmerallt röstar på Loons
21:08 Lobelia röstar på LenaH
21:23 Niyama röstar på quarter4ever

21:27 Artline/ hemlig 2 röstar på Cirkus

dåså lite funderingar från mig då .

Jag hade iaf lite rätt i att det kändes skumt med LenaH s andraröst på hemlig1 i DL1 frågan är om den andra tanken jag hade där hade bäring också?
Dvs att minst en ulv hade en röst på sig i det läget- kanske flera? Hursom eftersom jag ju faktiskt vet vart jag har mig själv så skulle det i så fall handla om Niyama, Blacksmithfarm, sookie och Glömmerallt i så fall
Jag kan ju undra lite över om det verkligen är så att alla de fyra är goda?
Varför sticka ut hakan såsom ond och lägga en andraröst i det läget annars?
Känns ju konstigt tycker jag och håller det inte för otroligt att det rent av kan finnas mer än en ond i det gänget .

slänger in bildbomben så ska jag sedan också försöka orka fundera och klura
har ju ett sto till med vit mjölk och höga värden som jag tror kan föla i princip närsomhelst
Hade tänkt mig att de skulle föla på löpande band idag så jag får sova sedan :angel::D
Men det andra stoet är ett maidensto så djäkligt svårt att bedöma helt enkelt :idea:
Här är lillan 2 tim gammal och ute på promenad på stallbacken
Jag tycker faktiskt att hon är ganska stor . Det största stofölet Powie fått i vart fall

18555945_1970324963188810_7484122508024033049_n.jpg

Upp på benen för första gången knappt 20 minuter gammal
18519527_1970304113190895_2636627936547323779_n.jpg

sover gott :heart
18527783_1970326296522010_2812483267757952393_n.jpg
Arbetsnamn på den lilla är Wow Sheza Lady
Är ju jätteglad över att det blev ett sto :love: och Powie första föl heter Wow What A Fella så känns lite som att sluta cirkeln med att lägga det namnet på hennes sista föl
Men får fundera lite om det är det hon ska heta eller inte :)

fortsätter med att fundera över DL2
BSF börjar med att rösta på Lobelia och har funderat rätt likt mig själv i flera saker . Och hon var också inne på att det kunde vara en ulv som la den första andrarösten . Samtidigt är BSF rutinerad och kan mycket väl skriva något sådant som ond kollega till LenaH och jag noterar att hon trots dessa funderingar ändå väljer att rösta på Lobelia iofs också utifrån en teori hon hade att ulvarna skulle legat lågt . Men lite att jag vill hålla ögonen på henne känner jag
Sookie får sedan snabbt två röster på sig ( av mirtai och Niyama som lägger sina röster i den ordningen)
Mirtai känns aningens anonym men hade å andra sidan förvarnat om att hon skulle ha dålig med tid under helgen -och jag vet med mig att jag ofta känner mig misstänksam mot henne tidigt i lekarna oavsett vilken roll hon har - så skulle vilja se lite mer från henne helt enkelt för att kunna tycka något mer specifikt .
Niyama är lite motsatsen till Mirtai- inte så anonym. Ifrågasätter och dividerar och vill ha svar. Dock är skumhetsfaktorn på henne lika hög som för Mirtai trots det-för så gör hon också oavsett roll- Dessa två är skitsvåra att få grepp om för mig men för helt olika spelstilar :cool:
hemlig2 som tagit över efter Artline röstar på Glömmerallt , glömmerallt själv röstar sedan en uddaröst på BSF efter hon själv fått en röst på sig
Lobelia lägger en första röst på LenaH
Sookie som ligger i topp väljer att rösta på Niyama i det läget sedan- vilket får mig att fundera lite. Om hon vore ulv borde hon inte velat lagt en andraröst på en god? troligen borde ju iaf en av de som fått röster på sig dittills vara god? För inte har vi väl 5 ulvar i lyan hoppas jag :p De som hade röster på sig så långt var Lobelia, Glömmerallt, LenaH, och BSF . men rösten på BSF kom i minuten innan sookies röstinlägg som hon dessutom själv har berättat krånglade så inte säkert att hon såg den iofs?
LenaH var ju bevisligen ond dock. Hm många tankevändor i detta inser jag O_o Men det logiska borde ju egentligen vara att försöka lägga upp någon till lottning i det läget tycker jag ändå. får grunna lite till på detta känner jag :cool:
Onda LenaH lägger dock en andra röst igen - på Lobelia och om det finns det lite scenarier att fundera över:p
1) Lobelia är god och Sookie är ond och LenaH försöker rädda Sookie
2) Lobelia är god och det är även Sookie som LenaH försöker misstänkliggöra?
3) Lobelia är ond och LenaH försöker skapa alibi åt henne
4) Lobelia är ond och sookie är ond - djäkla alibiröstande helt enkelt :eek::cool:
Har jag glömt något i detta funderandet kring dessa tre?
quarter4ever -Jag själv lägger an andraröst på LenaH och överlämnar åt er andra att fundera kring det - vilket en del av er redan gjort har jag sett:D

EDIT: la till lite text på BSF som inte kom med när jag postade första gången

dåså lite funderingar från mig då .

Jag hade iaf lite rätt i att det kändes skumt med LenaH s andraröst på hemlig1 i DL1 frågan är om den andra tanken jag hade där hade bäring också?
Dvs att minst en ulv hade en röst på sig i det läget- kanske flera? Hursom eftersom jag ju faktiskt vet vart jag har mig själv så skulle det i så fall handla om Niyama, Blacksmithfarm, sookie och Glömmerallt i så fall
Jag kan ju undra lite över om det verkligen är så att alla de fyra är goda?
Varför sticka ut hakan såsom ond och lägga en andraröst i det läget annars?
Känns ju konstigt tycker jag och håller det inte för otroligt att det rent av kan finnas mer än en ond i det gänget .

Färglägger igen

Kan du utveckla det gröna jag förstår inte riktigt vems andraröst du syftar på? LenaHs? Isåfall funderar jag lite åt det hållet också, tänkte att det kunde kanske vara ett försök att rädda @Sookie men jag har inte bestämt mig för om det är troligt eller inte. Det beror lite på övrigas roller liksom, behöver fundera mer kring det.

Jag tror det gäller just sookie om så är fallet men det bygger ju på att jag vet att jag är god. Rösterna på niyama och bsf är tveksamt om hon hunnit se kom ju så tätt innan. Möjligtvis att hon han se min röst på bsf, men hon måste agerat väldigt snabbt då? Jag menar jag tror det kan ha varit svårt att gissa att bsf skulle få en röst i det lägget tror jag? Så sammanfattningsvis tror jag resonemanget bara är applicerbart på mig och sookie.

Sen misstänker jag ju Bsf (hon är nog fortfarande min huvudmisstänkta men det kan ju ändras) men just det där tycker jag inte gör henne misstänkt.

Sen så kan det ju faktiskt vara så att den lenaH försökte rädda(om hon nu försökte rädda någon) var sig själv? Även om det inte låg någon röst på henne så var det kanske inte orimligt att tro att det skulle hamna någon röst på mhenne med tanke på hur diskussionerna gick?

an du utveckla det gröna jag förstår inte riktigt vems andraröst du syftar på? LenaHs? Isåfall funderar jag lite åt det hållet också, tänkte att det kunde kanske vara ett försök att rädda @Sookie men jag har inte bestämt mig för om det är troligt eller inte. Det beror lite på övrigas roller liksom, behöver fundera mer kring det.

Jag tror det gäller just sookie om så är fallet men det bygger ju på att jag vet att jag är god. Rösterna på niyama och bsf är tveksamt om hon hunnit se kom ju så tätt innan. Möjligtvis att hon han se min röst på bsf, men hon måste agerat väldigt snabbt då? Jag menar jag tror det kan ha varit svårt att gissa att bsf skulle få en röst i det lägget tror jag? Så sammanfattningsvis tror jag resonemanget bara är applicerbart på mig och sookie.
Jag resonerar om DL1 enbart i det inlägget du citerade :)
Där LenaH alltså la en andraröst på hemlig1

Jag har precis postat mina tankar kring DL2- men det hade du nog inte sett när du skrev detta

fortsätter med att fundera över DL2
BSF börjar med att rösta på Lobelia och har funderat rätt likt mig själv i flera saker . Och hon var också inne på att det kunde vara en ulv som la den första andrarösten . Samtidigt är BSF rutinerad och kan mycket väl skriva något sådant som ond kollega till LenaH och jag noterar att hon trots dessa funderingar ändå väljer att rösta på Lobelia iofs också utifrån en teori hon hade att ulvarna skulle legat lågt . Men lite att jag vill hålla ögonen på henne känner jag
Sookie får sedan snabbt två röster på sig ( av mirtai och Niyama som lägger sina röster i den ordningen)
Mirtai känns aningens anonym men hade å andra sidan förvarnat om att hon skulle ha dålig med tid under helgen -och jag vet med mig att jag ofta känner mig misstänksam mot henne tidigt i lekarna oavsett vilken roll hon har - så skulle vilja se lite mer från henne helt enkelt för att kunna tycka något mer specifikt .
Niyama är lite motsatsen till Mirtai- inte så anonym. Ifrågasätter och dividerar och vill ha svar. Dock är skumhetsfaktorn på henne lika hög som för Mirtai trots det-för så gör hon också oavsett roll- Dessa två är skitsvåra att få grepp om för mig men för helt olika spelstilar :cool:
hemlig2 som tagit över efter Artline röstar på Glömmerallt , glömmerallt själv röstar sedan en uddaröst på BSF efter hon själv fått en röst på sig
Lobelia lägger en första röst på LenaH
Glömmerallt röstar
Sookie som ligger i topp väljer att rösta på Niyama i det läget sedan- vilket får mig att fundera lite. Om hon vore ulv borde hon inte velat lagt en andraröst på en god? troligen borde ju iaf en av de som fått röster på sig dittills vara god? För inte har vi väl 5 ulvar i lyan hoppas jag :p De som hade röster på sig så långt var Lobelia, Glömmerallt, LenaH, och BSF . men rösten på BSF kom i minuten innan sookies röstinlägg som hon dessutom själv har berättat krånglade så inte säkert att hon såg den iofs?
LenaH var ju bevisligen ond dock. Hm många tankevändor i detta inser jag O_o Men det logiska borde ju egentligen vara att försöka lägga upp någon till lottning i det läget tycker jag ändå. får grunna lite till på detta känner jag :cool:
Onda LenaH lägger dock en andra röst igen - på Lobelia och om det finns det lite scenarier att fundera över:p
1) Lobelia är god och Sookie är ond och LenaH försöker rädda Sookie
2) Lobelia är god och det är även Sookie som LenaH försöker misstänkliggöra?
3) Lobelia är ond och LenaH försöker skapa alibi åt henne
4) Lobelia är ond och sookie är ond - djäkla alibiröstande helt enkelt :eek::cool:
Har jag glömt något i detta funderandet kring dessa tre?
quarter4ever -Jag själv lägger an andraröst på LenaH och överlämnar åt er andra att fundera kring det - vilket en del av er redan gjort har jag sett:D

EDIT: la till lite text på BSF som inte kom med när jag postade första gången

Nummer 3 tycker jag bara fungerar om sookie också är ond alltså din 4, för annars känns det rätt risky liksom att lägga upp henne för lottning, troligare att hon åker ut än att det skulle bli något alibi av det hela? Möjligtvis att hon skulle försöka skapa alibi åt sig själv isåfall genom att lägga upp en kollega för lottning, det känns rätt rimligt faktiskt(därmed inte sagt att det är troligt för det tror jag nog inte). men även där "passar" det bättre med även sookie som ond för då är risken mindre i förhållande till vad som skulle kunna tjänas på det.

Men är tveksam till det hela eftersom jag inte tycker lobelia är så skum i övrigt. (dock har hon ju lurat mig för:p )

Jag har precis postat mina tankar kring DL2- men det hade du nog inte sett när du skrev detta

Aha, då är jag med, lustigt att det var samma personer inblandade. Förstår hur du tänker men där tror jag inte lika mycket på teorin, dock värt att notera och ta med sig i det fortsatta teoriandet.

Nej jag hade inte sett det då men har svarat på det nu

Nummer 3 tycker jag bara fungerar om sookie också är ond alltså din 4, för annars känns det rätt risky liksom att lägga upp henne för lottning, troligare att hon åker ut än att det skulle bli något alibi av det hela? Möjligtvis att hon skulle försöka skapa alibi åt sig själv isåfall genom att lägga upp en kollega för lottning, det känns rätt rimligt faktiskt(därmed inte sagt att det är troligt för det tror jag nog inte). men även där "passar" det bättre med även sookie som ond för då är risken mindre i förhållande till vad som skulle kunna tjänas på det.

Men är tveksam till det hela eftersom jag inte tycker lobelia är så skum i övrigt. (dock har hon ju lurat mig för:p )
nja jag är lite inne på att Lobelia torde vara god. men säker kan jag ju inte vara så ville gardera mig med de möjligheter som finns för att sedan fundera över vad som känns troligare
Men jag tror att jag är benägen att hålla Lobelia en aning mer åt det godare hållet än det onda

nja jag är lite inne på att Lobelia torde vara god. men säker kan jag ju inte vara så ville gardera mig med de möjligheter som finns för att sedan fundera över vad som känns troligare
Men jag tror att jag är benägen att hålla Lobelia en aning mer åt det godare hållet än det onda

Det känns bra att vi är överens om Lobelia för du är nog den jag har som mest god just nu följt av just lobelia (se tidigare teorier for motivering exempelvis inlägg 263)

Sen så tycker jag nog att att hemlig är numer tre där men det kan bero på att hon int teoriat så mycket(vilket förklaras av att hon inte varit med lika länge i sin nuvarande roll så inget mistänkt i det)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 324
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar