• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 796
  • Visningar Visningar 19 946
Status
Stängd för vidare inlägg.
Men jag känner lite att tjuven känns inte så viktig så länge siaren är kvar. Men visst kan den ställa till det. Att hitta tjuven känns mest som det gynnar den onda sidan.
Du verkar så vettig i den här leken. Men du är bra på att luras vet man ju . :cool:
Nu när Snurr var ulv så borde ju du inte vara det, OM inte snurr ville åka iofs...tänker att du hade två röster när det ramlade in på snurr

Röstlista DL1 kl 21.30
16.54 Hedinn röstar på Artline
18.05 Mirtai röstar på Snurrfian
20.08 cirkus röstar på Mirtai
21:15 Gabby_Ossi röstar på bollen__
21:17 hemlig röstar på cirkus
21:17 Ileo röstar på hemlig
21:20 Paddington röstar på LenaH
21.21 LenaH röstar på Gabby_Ossi
21.24 bollen__ röstar på G_O
21.26 Lobelia röstar på Ileo
21.26 Snurrfian röstar på Mirtai
21.27 quarter4ever röstar på cirkus
21.29 Mirtai ändrar sin röst till cirkus
21.30 Artline röstar på Hedinn

Som har nämnts så var ju cirkus onda sidans nyckelspelare, så jag tror inte att de skulle offra henne lättvindigt. Mirtai borde inte vara ulv, troligen inte q heller. hemlig lade första rösten på cirkus när det redan fanns 4 uddaröster sedan tidigare. Skulle kunna vara en ulv som vill alibirösta men känns ändå riskabelt att göra det på den viktigaste ulven i så fall.

Hedinn och Artline röstade på varandra och sedan blev Hedinn käk. Tror inte det finns så mycket att tolka utifrån det, Hedinn blev nog käk för att hon levt länge de senaste lekarna.

Läser om igen och det här med att q fokuserar så mycket på tjuvarna och att det är viktigast att få ut dem får mig faktiskt att undra om q själv är en tjuv. Tycker att mönstret med henne är att hon gärna hakar upp sig på sin egen roll.

Reagerar också lite på Snurrfian-cirkus interaktionen. cirkus lägger en förstaröst på Mirtai efter att Mirtai röstat tidigt på Snurrfian. Då har Hedinn sedan ännu tidigare lagt första rösten på Artline
Sedan kommenterar Snurrfian att hon blir nojig för att cirkus verkar vilja "rädda" henne? Vilket jag inte riktigt förstår, jag uppfattade det bara som att cirkus behövde rösta och då tog det som fanns och där är det såklart lättast att komma på något om de som har röstat. Hade cirkus lagt en andraröst på Artline hade man kanske kunnat prata om räddning men att lägga en ny uddaröst?
Sedan väljer Snurrfian dessutom att lägga en andraröst på Mirtai och följa cirkus trots att hon tidigare reagerade på cirkus röst? Kan förstå att Snurrfian ville lägga en andraröst eftersom hon redan fått en röst på sig och att det kanske är närmast till hands att rösta på den som röstade på en själv men tycker ändå det skaver lite. Ser när jag läser vidare att Artline var inne på samma spår.

@bollen__ här är inlägget där hon skriver om Q

Du verkar så vettig i den här leken. Men du är bra på att luras vet man ju . :cool:
Nu när Snurr var ulv så borde ju du inte vara det, OM inte snurr ville åka iofs...tänker att du hade två röster när det ramlade in på snurr
Dagens lynch säger inte så mycket om min roll.. Men att jag lyfte Snurrs reaktion på Cirkus rösten igår (jag tror det var igår) borde tyda på att vi inte är kollegor.

Bra gjort att ni hittade en ulv!

Nu undrar jag över de som röstat på Snurrfian två dagar i rad. Superalibi eller kan de avskrivas som ulvar?
Jag kan ju bara tala för mig själv, men övriga som röstade två dagar i rad var Artline och LenaH

Cirkus - Mirtai
Gabby_Ossi – bollen,
Quarter, Artline
hemlig –
cirkus, Ileo, Ileo
quarter4ever Cirkus, (bollen)/Snurrfian
Ileo – Hemlig, Quarter, Hemlig
Mirtai – (
Snurrfian)/Cirkus, Quarter, Artline
LenaH – Gabby,
Snurrfian, Snurrfian
Snurrfian – Mirtai, Quarter, Paddington
bollen__ - Gabby,
Quarter, Snurrfian
Artline – Hedinn, Snurrfian, Snurrfian
Paddington – LenaH, Snurrfian, Snurrfian
Lobelia – Ileo, Quarter
Hedinn – Artline

Jag kan ju bara tala för mig själv, men övriga som röstade två dagar i rad var Artline och LenaH

Cirkus - Mirtai
Gabby_Ossi – bollen,
Quarter, Artline
hemlig –
cirkus, Ileo, Ileo
Mirtai – (
LenaH – Gabby,
Snurrfian, Snurrfian
Snurrfian – Mirtai, Quarter
bollen__ - Gabby, Quarter, Snurrfian
Lobelia – Ileo, Quarter
Hedinn – Artline
Hedinn ska vara grön i min röstrad.

Gabby - Hemlig säger att hon är god :p
Hemlig - Tror jag inte är ulv, kanske tjuv mest för att hon kändes för lik Q
Ileo - Jag vet min roll.. Att hon inte röstade på mig utan på hemlig gör att jag inte tror hon är ulv även om det är fullt möjligt.
Mirtai - Tror jag är god pågrund av Q grejen
Lena - Jag har ett svagt minne av att hon skrev något jag funderade på men jag minns inte vad :o Neutral tillsvidare
Bollen - ingen åsikt.
Paddington - Lät god och vettig i ett teoriinlägg. Känns god. Men jag jag tycket dock hennes reaktion på att flera röstade på snurrfian igår. Känns förvirrande.
Lobelia - Kändes som en god Lobelia som gräver efter onda men inte tillräckligt för att jag ska tro att hon är god än.
Du säger att GO är god för att jag säger det, samtidigt säger du att jag kanske är tjuv.

Jag tänker snarare tvärt om? Eftersom Snurr valde att rösta på Paddi och inte på Artline (vilket ev skulle kunna ha räddat henne själv) skulle det ju kunna vara så att lyan hellre offrade Snurr än Art efterom Snurr redan var såpass misstänkt.

Cirkus - Mirtai
Gabby_Ossi – bollen,
Quarter, Artline
hemlig –
cirkus, Ileo, Ileo
Mirtai – (
LenaH – Gabby,
Snurrfian, Snurrfian
Snurrfian – Mirtai, Quarter
bollen__ - Gabby, Quarter, Snurrfian
Lobelia – Ileo, Quarter
Hedinn – Artline

Spontant ser ni ju mindre ut som ulvar nu, men jag nojjar över att Snurrfian kanske ville bli utröstad och ni/någon av er passade på att skaffa sig superalibi

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 770
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka