• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 796
  • Visningar Visningar 19 946
Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vafasen. Jag tittade på Masterchef Australien och tänkte att det skulle vara slut nu vid nio, men då börjar nästa avsnitt. Hur ska jag nu hinna läsa igenom allt och sen rösta? :arghh:

Jag säkerhetsröstar

Hittills så reagerar jag mest på Mirtai - först så tycker hon att DL tiderna jättebra - de får absolut inte vara tidigare, sen röstar hon ändå tidigt och börjar med att hon typ "vågar sig på att lägga en tidig röst" det får mig att tänka att hon vet nånting - får känslan av att hon totalt saknar nojan av att rösta på en god

cirkus röstar på Mirtai

Så min säkerhetsröst är skum, men så gör du precis samma sak O_o

1. Jag vill verkligen inte ha tidigare DL än 21.30, eftersom det hamnar mitt i stall osv då. Men måndagar är jag i stallet och kommer hem typ nu. Ville inte riskera att bli försenad och missa, men du kanske hellre sett att jag gjorde det?

2. Det där med att våga sig på att lägga en tidig röst var ju en reflektion om att den som gör det ofta får röster på sig eftersom det inte finns mycket annat att gå på. Dvs precis så som du gjorde...

3. Jag nojjar, men samtidigt så måste jag ju rösta. Hade det känts bättre om jag slängt in några :nailbiting::arghh::nailbiting:?

Jag vill inte rösta i sista minuten så tar vad jag har att gå på. Tycker det här med vad som ska lynchas först har tagit lite för stor plats men de som är med i den diskussionen försöker ju i alla fall få fram något. bollen__ däremot har mest bara klagat på att hemlig skrivit för långt inlägg, inte så konstruktivt ulvletande.

Gabby_Ossi röstar på bollen__

Okej, måste försöka få till en röst också. Det finns, som brukligt, inte så mycket att gå på såhär inför första DL men jag väljer att lägga min röst på cirkus. Hon kallar mina frågor för yada yada O_o och hon röstar på Mirtai för att M röstar tidigt.
Cirkus själv har inte deltagit så mycket i funderingarna (om vinstvillkoren tex) som kommit ikväll tycker jag.

hemlig röstar på cirkus

Jag tycker alla är skumma :arghh:. Men skummast är nog ändå hemlig. Jag gillar visserligen det långa inlägget men det känns som att det innehåller felaktigheter i syfte att luras. Det är klart att det kan ha varit ärliga misstag men varför skulle då andra instämma i det hon skrev? Ileo röstar på hemlig

Jag blir inte klokare, jag röstar på Lena för jag tycker hon verkar vilja sprida lite allmänna misstankar åt olika håll med detta inlägg....
Jaha, det här skulle då kunna vara en ulv som vill fokusera på tjuvarna eller?

Men med det resonemanget så skulle det här kunna vara tjuvarna som vill fokusera på ulvarna?

Paddington röstar på LenaH

Röstlista DL1 kl 21.30

16.54 Hedinn röstar på Artline
18.05 Mirtai röstar på Snurrfian
20.08 cirkus röstar på Mirtai
21:15 Gabby_Ossi röstar på bollen__
21:17 hemlig röstar på cirkus
21:17 Ileo röstar på hemlig
21:20 Paddington röstar på LenaH

Jag tänker såhär

1. I första hand rösta ut den man känner sig mest säker på är antingen tjuv eller ulv.
2. Är man lika säker/osäker så i tidigt skede helst lyncha ulv eftersom det är större chans att en tjuv blir käk istället för en god om de är kvar. Har vi fått ut 1-2 ulvar och mästertjuven är vid liv kan vi börja leta mer aktivt efter den.
Det här tycker jag är lite väl blaha - klart att man väljer en tjuv eller en ulv om man är god men i DL1 har ju ingen ändå någon aning och här kommer ju inte @Gabby_Ossi med så värst många egna tankar.

LenaH röstar på Gabby för att jag tycker vi har försökt komma lite längre än så i resonerandet.

och nu ser jag att Gabby röstar på bollen för att bollen inte kommit med så många egna tankar men jag tycker nog att det är att kasta lite sten i glashus.

Röstlista DL1 kl 21.30

21.21 LenaH röstar på Gabby_Ossi

Jag blir lite putt på Gabby och det är DL1 så därför
bollen__ röstar på G_O
för att jag inte har lust att åka ut..

Jag blir inte klokare, jag röstar på Lena för jag tycker hon verkar vilja sprida lite allmänna misstankar åt olika håll med detta inlägg....

Paddington röstar på LenaH
Fast jag tyckte nog att jag var ganska tydlig med att belysa att det i princip tog ut vartannat.
Visst är DL1 svår men det där var ovanligt blekt tycker jag nog.

Det här tycker jag är lite väl blaha - klart att man väljer en tjuv eller en ulv om man är god men i DL1 har ju ingen ändå någon aning och här kommer ju inte @Gabby_Ossi med så värst många egna tankar.

LenaH röstar på Gabby för att jag tycker vi har försökt komma lite längre än så i resonerandet.

och nu ser jag att Gabby röstar på bollen för att bollen inte kommit med så många egna tankar men jag tycker nog att det är att kasta lite sten i glashus.

Jag har ju inte varit här, bollen__ har ju ändå haft tid att skriva några inlägg och väljer då att klaga på längden på hemligs inlägg.

Jag kan ändå tycka att det känns lite misstänkt att försöka fokusera mer på ulvarna än tjuvarna? Jag tänker att mästertjuven har ju förmågan att sno förmågor vilket drabbar den goda sidan värst. Därför borde det vara högst prioritet av de goda att lyncha mästertjuven. Tjuvarna däremot tjänar ju på att börja lyncha ulvar. Därmed inte sagt att det inte är viktigt att vi hittar ulvar.
Lobelia röstar på Ileo, här känn det som hon försöker styra folk mot att leta efter ulvar, kanske för hon är ulv själv?

Röstlista DL1 kl 21.30

21.21 LenaH röstar på Gabby_Ossi
21.24 bollen__ röstar på G_O
21.26 Lobelia röstar på Ileo

Snurrfian röstar på Mirtai, jag tycker att hennes röst på mig känns lite enkel, även om det är en säkerhetsröst så har hon haft möjlighet att ändra den eller åtminstone ge respons på mitt "försvar"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 747
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 002
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Annonsera mera hundar 2
  • Bråkande hundar