Snurrfian
Moderator
Jag vet inte, hennes ulvradar har varit rätt ur form på slutet, jag undrar om den inte har blivit gammal och lite närsyntDet är väl ändå Lenas jobb?Om hon inte är ulv själv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte, hennes ulvradar har varit rätt ur form på slutet, jag undrar om den inte har blivit gammal och lite närsyntDet är väl ändå Lenas jobb?Om hon inte är ulv själv.
Och det gynnar tjuvarna att lyncha ulvar.Förstår hur har du tänker. Samtidigt som det gynnar ulvarna att få ut tjuvarna. Vi har ett gemensamt intresse.
Kan vi inte göra det lätt för oss... Vi lynchar ulvar och ulvarna käkar tjuvarna?
jag citerar @Artline "beror troligen på vem som har den rollen"Det intressanta där är då - väljer den att käka en ulv eller en god?
Jag säkerhetsröstar
Hittills så reagerar jag mest på Mirtai - först så tycker hon att DL tiderna jättebra - de får absolut inte vara tidigare, sen röstar hon ändå tidigt och börjar med att hon typ "vågar sig på att lägga en tidig röst" det får mig att tänka att hon vet nånting - får känslan av att hon totalt saknar nojan av att rösta på en god
cirkus röstar på Mirtai
Jaha, det här skulle då kunna vara en ulv som vill fokusera på tjuvarna eller?
Men med det resonemanget så skulle det här kunna vara tjuvarna som vill fokusera på ulvarna?
Det här tycker jag är lite väl blaha - klart att man väljer en tjuv eller en ulv om man är god men i DL1 har ju ingen ändå någon aning och här kommer ju inte @Gabby_Ossi med så värst många egna tankar.Jag tänker såhär
1. I första hand rösta ut den man känner sig mest säker på är antingen tjuv eller ulv.
2. Är man lika säker/osäker så i tidigt skede helst lyncha ulv eftersom det är större chans att en tjuv blir käk istället för en god om de är kvar. Har vi fått ut 1-2 ulvar och mästertjuven är vid liv kan vi börja leta mer aktivt efter den.
Fast jag tyckte nog att jag var ganska tydlig med att belysa att det i princip tog ut vartannat.Jag blir inte klokare, jag röstar på Lena för jag tycker hon verkar vilja sprida lite allmänna misstankar åt olika håll med detta inlägg....
Paddington röstar på LenaH
Jag medHimla synd att inte @Derring-Do inte är med för då hade jag röstat på henne. Funderade på att göra en @Paddington och rösta på @Habina men hann hejda mig.![]()
Det här tycker jag är lite väl blaha - klart att man väljer en tjuv eller en ulv om man är god men i DL1 har ju ingen ändå någon aning och här kommer ju inte @Gabby_Ossi med så värst många egna tankar.
LenaH röstar på Gabby för att jag tycker vi har försökt komma lite längre än så i resonerandet.
och nu ser jag att Gabby röstar på bollen för att bollen inte kommit med så många egna tankar men jag tycker nog att det är att kasta lite sten i glashus.
Lobelia röstar på Ileo, här känn det som hon försöker styra folk mot att leta efter ulvar, kanske för hon är ulv själv?Jag kan ändå tycka att det känns lite misstänkt att försöka fokusera mer på ulvarna än tjuvarna? Jag tänker att mästertjuven har ju förmågan att sno förmågor vilket drabbar den goda sidan värst. Därför borde det vara högst prioritet av de goda att lyncha mästertjuven. Tjuvarna däremot tjänar ju på att börja lyncha ulvar. Därmed inte sagt att det inte är viktigt att vi hittar ulvar.