(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, detta var välbehövligt :)

DL 1
12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian (nr1)
20:35 Koppen röstar på Snurrfian (nr1)
20:56 cirkus röstar på blacksmithfarm
20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen
21:12 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:31 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:32 Habina (nr1) röstar på Koppen
21:47 Snurrfian (nr1) röstar på Koppen
21:47 Artline röstar på Habina (nr1)
21:54 Gabby_Ossi röstar på Habina (nr1)

21:55 LindgrenV röstar på Koppen (inte medräknad i resultatet)
22:01 quarter4ever röstar på Habina (nr1) (för sen)

DL 2
14:00 FiaM röstar på quarter4ever
16:49 cirkus röstar på Lobelia
18:20 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:10 LindgrenV röstar på quarter4ever
20:21 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:47 Snurrfian (no2) röstar på quarter4ever
21:57 quarter4ever röstar på LindgrenV
21:57 Klara röstar på Gabby_Ossi

21:59 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever (räknas inte)
22:00 Lobelia röstar på quarter4ever
22:00 quarter4ever ändrar röst till Gabby_Ossi (räknas inte)

Här struntar jag i att markera röster som inte har räknats. Tycker att tanken räknas ;)

Artline/snurris röstar Habina (nr1) - quarter4ever
Blacksmithfarm röstar Snurrfian (nr1) - quarter4ever
cirkus röstar Blacksmithfarm - Lobelia
FiaM röstar Koppen - quarter4ever
Gabby_Ossi röstar Habina (nr1) - quarter4ever
Klara röstar Blacksmithfarm - Gabby_Ossi
Koppen/Habina röstar Snurrfian (nr1) - missar
LindgrenV röstar Koppen - quarter4ever
Lobelia röstar Gabby_Ossi - quarter4ever
Mirtai röstar Habina (nr1) - Gabby_Ossi

Funderingar utifrån detta:
cirkus och Klara är de enda som har röstat på "okända". Båda av dem röstade på mig dag ett så helt felfria är de ju inte (;):p)
Resten har gröna plumpar en eller båda dagar.

Snurrfian (nr2), Gabby och Lobelia sticker ut i dagens lynch då de la sena röster på goda Q.
Lobelia har här ett plus iom att Gabbys roll är okänd, samtidigt så är jag ju misstänksam mot just Gabby eftersom hon la en sen röst på Q. Frågan är om de är ulvar tillsammans och satsade på alibi dag 1?
Snurrfian 2 har jag inte hunnit bilda mig någon uppfattning om än. Men hon ligger iom dagens röst på bevakalistan. Tillsammans med Gabby och Lobelia.

Intressant att Q lägger sin röst på LindgrenV när hon själv redan har så många röster. Kan hon ha räknat ut något? Har brevbärarens första paket nått fram och använts?

@Paddington @bollen__
Paket som Skickas DagDL1 - får mottagaren det direkt och kan använda det NattDL1? (vet att det disskuterats i ngn tidigare lek, minns inte vad som gällde då, men tänker att det inte självklart är samma :))

Ja, det är tanken med att paketet skickas DagDL och inte NattDL :)
.
Brevbärarens paket (skickas i valfri ordning, till olika spelare varje gång):
en sia
en extra röst
en förtrollning (som mottagaren kan kasta på någon och därmed tvinga henom att rösta som avsändaren vill)
beskydd mot en ulvattack
en förhäxning
en spionrad.

Okej. Då kan det ju vara så att Q vet något, eller så har någon tvingat henne att rösta på LindgrenV..

Q borde ha fått det första paketet (om hon fått något). Det var lite diskussion i tråden om vad man som brevbärare vågar skicka första dagen. Och det är ju självklart individuellt - men jag tvekar ändå lite på om det skulle vara en sia (tycker att Q brukar vara mer målinriktad när hon som god har info om en ond, och om hon siat LV god så borde hon inte ha röstat där.)
Då är spionrad eller förtrollad röst troligare i mina ögon.
Även här så undrar jag om inte Q hade försökt teoria mer och dra med sig fler om hon verkligen trodde att Lv var ond? Eller räknade hon med att vi skulle ta Lv när vi fick reda på att Q var god?

Jag kan inte utesluta något av alternativen, egentligen. Men det känns troligast att någon har tvingat Q att rösta på Lv. Frågan är då vem och varför? Det är fortfarande första dagens paket som gäller - så den som i såfall tvingat Q borde ha varit god och chansade (eller lyckades räkna ut något pga vad som hänt i leken) eller satt i lyan och visste vilken sida LV spelar på.
Hm... Frågan är då vart detta troligast lämnar LV?

Jag funderar vidare...

(edit styckeindelningar..)

Jag är inte så övertygad om att brevis vågade skicka till quarter det första brevet. Tyckte att quarter spelade lite off i början (berodde ju på irl) och hade jag varit brevis hade jag inte vågat chansa på att hon faktiskt var god.

Däremot vet jag att brevisar tidigare lekar skickat sian först, tror motiveringen varit att man inte velat missa att skicka den om man blir käkad tidigt som brevis.

Så jag tror att brevis kan ha skickat precis vad som helst, men om sian blev skickad till någon kanske den personen siade en god. Precis som den vanliga siaren kanske gjorde (skriver på mobilen, så kan inte gå tillbaka och kika om det var storbonde eller siare). Måste verkligen läsa rollistan igen...

.
en sia
en extra röst
en förtrollning (som mottagaren kan kasta på någon och därmed tvinga henom att rösta som avsändaren vill)
beskydd mot en ulvattack
en förhäxning
en spionrad.

Okej. Då kan det ju vara så att Q vet något, eller så har någon tvingat henne att rösta på LindgrenV..

Q borde ha fått det första paketet (om hon fått något). Det var lite diskussion i tråden om vad man som brevbärare vågar skicka första dagen. Och det är ju självklart individuellt - men jag tvekar ändå lite på om det skulle vara en sia (tycker att Q brukar vara mer målinriktad när hon som god har info om en ond, och om hon siat LV god så borde hon inte ha röstat där.)
Även här så undrar jag om inte Q hade försökt teoria mer och dra med sig fler om hon verkligen trodde att Lv var ond? Eller räknade hon med att vi skulle ta Lv när vi fick reda på att Q var god?

Jag kan inte utesluta något av alternativen, egentligen. Men det känns troligast att någon har tvingat Q att rösta på Lv. Frågan är då vem och varför? Det är fortfarande första dagens paket som gäller - så den som i såfall tvingat Q borde ha varit god och chansade (eller lyckades räkna ut något pga vad som hänt i leken) eller satt i lyan och visste vilken sida LV spelar på.

Jag funderar vidare...

Men inte borde väl Q ha varit tvungen att rösta på Lv? För då borde hon inte ha kunnat ändra sin röst eller ens kommit på tanken att försöka ändra sin röst? I och med att hon försökte ändra den till G-O på slutet. Kan det var någon annan som har varit tvungen att rösta på någon de egentligen inte ville rösta på? Jag tänker om brevbäraren tyckte att Q var skum och tvingade mottagaren att rösta på Q?

Men inte borde väl Q ha varit tvungen att rösta på Lv? För då borde hon inte ha kunnat ändra sin röst eller ens kommit på tanken att försöka ändra sin röst? I och med att hon försökte ändra den till G-O på slutet. Kan det var någon annan som har varit tvungen att rösta på någon de egentligen inte ville rösta på? Jag tänker om brevbäraren tyckte att Q var skum och tvingade mottagaren att rösta på Q?
Det stämmer ju, ja.:banghead:
Då är det alternativet struket.

Ja, någon kan ju blivit tvingad att rösta Q. Frågan är isf vem - och om vi i nuläget får ut något av att leta?

.
en sia
en extra röst
beskydd mot en ulvattack
en förhäxning
en spionrad.

Jag funderar vidare...

Jag måste hålla med Snurrfian. Om någon tvingat Q att rösta på LV skulle Q inte kunnat ändra sin röst.

Jag tror nog inte att brevs väljer det paketet så tidigt ändå. Eller, det beror kanske på vem som är brevis. Jag tror att hon väljer att skicka dom kraftfullare paketen först, och väntar med förtrollningen tills det är möjligt att utläsa något i spelet. Än så länge har det ju varit rena gissningsleken vem som är ond och god. Jag skulle gissa att det skickats ut en spionrad och ett beskydd. Eller en sia.

Jag tänkte börja dagen med att gå igenom den som jag inte hann med igår.

koppen/Habina2.

Röstar på Snurrfian1 för att hon tycker att Snurris är fjäskig. Den här rösten gör ju att vi kan utesluta koppen som ulv i fårakläder.

Sedan följer misstankar mot Habina1 för att hon misstänker koppen. Typiskt koppen och säger inget om hennes roll.

Sedan ingenting förrän Habina tar över rollen igårkväll.

Habina börjar med att säga att Q spelade skumt och att hon mycket väl skulle kunnat rösta där om det varit aktuellt för henne att rösta i den lynchen. Och att hon inte tänker vara lika småskum som koppen varit. Och funderar på hur hon ska orka upp i tid till dl (indikerar det att hon har ett val att göra innan dl? Käkval?) Hävdar att hon ska spöka i lyan resten av leken om hon blir käk.

Och sedan kommer det här som jag inte riktigt vet vad jag vill göra med.

Haha! Jag visste väl att ulvarna skulle bli skrämda och inte våga käka mig!

Eller så har vi en skicklig ängel. ;)

Är det bara spontan glädje över att inte bli käk på en gång igen? Eller försöker hon säga något? Sant eller falskt? Jag förstår ju att hon inte ville bli käk direkt när hon kom tillbaka i leken, men sättet hon hela tiden markerar det på, det skaver lite.

Sedan en fundering kring hur brevis kan ha tänkt. Och resultatet av ev sior.

Ja, min bedömning då.

koppen la ju en ganska enkel andraröst på goda Snurrfian i dl 1. Men, jag tror att koppen är medveten om att en sådan röst skulle kunna granskas extra mycket, så jag är väldigt osäker på att en ond kopp skulle ha gjort så. Men så kommer Habinas uttalanden om käket. Dom vet jag inte alls hur jag ska placera. Jag får ge Habina en chans att visa lite mer innan jag bestämmer mig tror jag.

DL 1
12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian (nr1)
20:35 Koppen röstar på Snurrfian (nr1)
20:56 cirkus röstar på blacksmithfarm
20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen
21:12 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:31 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:32 Habina (nr1) röstar på Koppen
21:47 Snurrfian (nr1) röstar på Koppen
21:47 Artline röstar på Habina (nr1)
21:54 Gabby_Ossi röstar på Habina (nr1)

21:55 LindgrenV röstar på Koppen (inte medräknad i resultatet)
22:01 quarter4ever röstar på Habina (nr1) (för sen)

DL 2
14:00 FiaM röstar på quarter4ever
16:49 cirkus röstar på Lobelia
18:20 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:10 LindgrenV röstar på quarter4ever
20:21 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:47 Snurrfian (no2) röstar på quarter4ever
21:57 quarter4ever röstar på LindgrenV
21:57 Klara röstar på Gabby_Ossi

21:59 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever (räknas inte)
22:00 Lobelia röstar på quarter4ever
22:00 quarter4ever ändrar röst till Gabby_Ossi (räknas inte)

Artline/snurris röstar Habina (nr1) - quarter4ever
Blacksmithfarm röstar Snurrfian (nr1) - quarter4ever
cirkus röstar Blacksmithfarm - Lobelia
FiaM röstar Koppen - quarter4ever
Gabby_Ossi röstar Habina (nr1) - quarter4ever
Klara röstar Blacksmithfarm - Gabby_Ossi
Koppen/Habina röstar Snurrfian (nr1) - missar
LindgrenV röstar Koppen - quarter4ever
Lobelia röstar Gabby_Ossi - quarter4ever
Mirtai röstar Habina (nr1) - Gabby_Ossi

Ok. De som igår röstade på Q var FiaM, LindgrenV, Blacksmithfarm, Snurrfian2, Gabby_Ossi (räknades inte, men rösten föll ju där) och Lobbelia. 6 av 10 röster. (koppen missade att rösta) Sannolikt har vi ju en eller flera ulvar bland dom rösterna. Frågan är ju bara, vilka, hur många och vart?

FiaM lägger sin röst först, och tidigt. Lobelia sin i sista minuten, även G-O precis på slutet. Övriga i mitten.

Vi är tio spelare kvar. 4 kända goda roller och eventuella bybor. Ulvar, varav en ulv i fårakläder. Om vi räknar med fyra ulvar, baserat på antal spelare från början ger det två bybor kvar. 6-4 till de goda. Tre stycken av dessa röstade inte på Q igår. Cirkus, Mirtai och jag själv. Kan det vara så att alla ulvar röstade på Q? Det är nästan så osannolikt att jag tror att det kan vara så.

Q själv röstade på Lindgren V som är den som la andrarösten på Q. Q baserar rösten på att hon tror att LindgrenV kan vara ulven i fårakläder, baserat på röstningen i dl 1 och att det var därför LL missade hennes röst i tråden. Det kan ju stämma, jag räknade ju själv ut igår att det kunde vara någon av de missade rösterna som var den falska (matematiskt alltså, jag la aldrig någon värdering i det). Vet inte om det här hjälper mig i jakten på de onda, men jag har för min egen del funderat på saken i alla fall.

Nu måste jag åka till stallet om jag ska hinna med det innan vi ska ut och äta senare. Återkommer ikväll.

Jag tänkte börja dagen med att gå igenom den som jag inte hann med igår.

koppen/Habina2.

Röstar på Snurrfian1 för att hon tycker att Snurris är fjäskig. Den här rösten gör ju att vi kan utesluta koppen som ulv i fårakläder.

Sedan följer misstankar mot Habina1 för att hon misstänker koppen. Typiskt koppen och säger inget om hennes roll.

Sedan ingenting förrän Habina tar över rollen igårkväll.

Habina börjar med att säga att Q spelade skumt och att hon mycket väl skulle kunnat rösta där om det varit aktuellt för henne att rösta i den lynchen. Och att hon inte tänker vara lika småskum som koppen varit. Och funderar på hur hon ska orka upp i tid till dl (indikerar det att hon har ett val att göra innan dl? Käkval?) Hävdar att hon ska spöka i lyan resten av leken om hon blir käk.

Och sedan kommer det här som jag inte riktigt vet vad jag vill göra med.

Är det bara spontan glädje över att inte bli käk på en gång igen? Eller försöker hon säga något? Sant eller falskt? Jag förstår ju att hon inte ville bli käk direkt när hon kom tillbaka i leken, men sättet hon hela tiden markerar det på, det skaver lite.

Sedan en fundering kring hur brevis kan ha tänkt. Och resultatet av ev sior.

Ja, min bedömning då.

koppen la ju en ganska enkel andraröst på goda Snurrfian i dl 1. Men, jag tror att koppen är medveten om att en sådan röst skulle kunna granskas extra mycket, så jag är väldigt osäker på att en ond kopp skulle ha gjort så. Men så kommer Habinas uttalanden om käket. Dom vet jag inte alls hur jag ska placera. Jag får ge Habina en chans att visa lite mer innan jag bestämmer mig tror jag.

Placera det under kategorin "roligt att få fortsätta leka" ;) Jag hade däremot helt missat att vi hade en välsignad med i leken + att brevis kan dela ut ett skydd, så det måste förstås inte vara en bra ängel som är anledningen till att ingen käkades.

Frågan är om det är så att den dolda rösten las i sista sekund eftersom fårulven i det läget inte kunde ha vetat att LL hade tjall på linjen. Så min gissning är att det faktiskt är en av rösterna på Koppen som inte ska räknas och att det helt enkelt handlar om en räddning av henne. Eftersom LL inte såg rösten från LindgrenV så tror jag inte att det är den rösten och det friskriver henne. . Då är skaran nere på två FiaM och Habina. Jag tror ju fortfarande att en ond Habina hade varit smart nog att offra Koppen i det läget om de sitter i lyan tillsammans hellre än lägga upp sig själv för lottning. Så ehurrrm kvar blir FiaM som potentiell ulv i fårakläder.

Eller så är det inte alls en räddning av en kollega utan helt enkelt att ulavrna försöker få det till att se ut så. Då blir scenariet lite annat.

Men i min lilla bok så tror jag på FiaM som lurvig med krullig päls.
Koppen kanske är hennes vän i lyan som de försökte rädda.

Lobelia hamnar lite på skumma sidan iom hennes inlägg där hon tycker att jag resonerar skumt (och hon har inte förklarat sig)- känns som att hon är lite oroad över att jag är ngt på spåret.

bsf är helt friad från misstankar om ulv i fårakläder. Jag tror hon är en god som lag en typisk förstaröst - svagt motiverad och den råkade hamna på en god.

Habina tänker jag mig som möjligt god. (förklarat varför tidigare)
LindgrenV är i allafall inte ulv i fårakläder enligt tankar ovan

Det här inlägget från cirkus tycker jag är riktigt bra, de sammanfattar en del av mina tankar. Därför tror jag att cirkus kan vara en god på jakt efter ulvar.

Jag är misstänksam mot FiaM, både hur hon röstade i dl1 och i dl2. I dl1 har cirkus redogjort för här ovan och i dl2 röstar hon tidigt i ett försök (?) att verka vara siare... Därför är FiaM ulv enligt mig.

Fler tankar får vänta, skall på hoppträning och sedan umgås med föräldrarna.

Okej, ger mig på en ny snabb-sammanfattning:

Artline/Snurrfian
Ligger på min bevakningslista p.g.a rösten på Q. Kan tänka mig att lyan gärna ville bli av med Q och tror att minst 1 om inte fler av ulvarna lagt sin röst här (på Q).

Blacksmithfarm
Jag :D

cirkus
Verkar leta onda på ett ärligt sätt. har haft lite ont om tid (?). Gick ut för att hitta fårulven tidigt. Och det vore ju skönt att bli av med den :)

FiaM
Hennes tidiga röst på Q skaver. Det kan vara så att hon lyckades med sin uppgift igår - att dra igång ett drev mot Q. Hamnar därför på bevakningslistan.

Gabby_Ossi
Pg.a den sena rösten på Q satte jag henne på bevakningslistan. Där är hon för tillfället kvar.

Klara
Skriver sina spelargenomångar efter hand hon hinner med. jag tycker att hon verkar leta ulvar på ett ärligt och vettigt sätt.

Koppen/Habina
Tycker att cirkus har en poäng med att FiaM kan vara ond. Jag undrar hur @Habina tänker kring att cirkus sätter koppen som möjlig kumpan till FiaM? Habina har ju tagit över Koppens roll.
Habina verkar uppspelt över att få komma tillbaka i spelet igen. Hon har fått reaktioner av bl.a. Klara på sitt sätt att skriva nu. Jag reagerar lite på samma, faktiskt.
Med på bevakningslistan.

LindgrenV
Tja, verkar lite virrig i sitt sätt att spela. Jag frågar mig om Q hade någon info om LV? Hm, hon finns med på min bevaka-lista i alla fall.

Lobelia
Lägger en sen röst på Q igår, satte upp henne på bevakningslistan p.g.a det och där får hon stanna för tillfället

Mirtai
Vet inte vad jag ska tro om Mirtai för tillfället. Tycker inte att hon har gjort något som direkt har gjort att jag fått ögonen på henne. God eller smart ulv?

och nu slog det mig. Fårulven har väl troligast röstat på Q dolt. men har den röstat på Q i tråden? Den lär ju vara säker på att rösterna på Q ska granskas om Q åker, och om kollegorna (en eller fler) lägger sina röster på Q kanske fårulven lägger den någon annanstans för att verka god i efterhand??
Klara, Cirkus och Mirtai hamnar på den listan.
Cirkus har pratat mycket om fårulven. Kan ju vara ett sätt att verka god? Eller??
Klara och Mirtai vet jag faktiskt inte. Det skulle kunna vara någon av dem.
Eller inte...

Ulvleksparanoian har slått till:arghh:
Alla är onda!:eek::cautious:

Okej, ger mig på en ny snabb-sammanfattning:

Artline/Snurrfian
Ligger på min bevakningslista p.g.a rösten på Q. Kan tänka mig att lyan gärna ville bli av med Q och tror att minst 1 om inte fler av ulvarna lagt sin röst här (på Q).

Blacksmithfarm
Jag :D

cirkus
Verkar leta onda på ett ärligt sätt. har haft lite ont om tid (?). Gick ut för att hitta fårulven tidigt. Och det vore ju skönt att bli av med den :)

FiaM
Hennes tidiga röst på Q skaver. Det kan vara så att hon lyckades med sin uppgift igår - att dra igång ett drev mot Q. Hamnar därför på bevakningslistan.

Gabby_Ossi
Pg.a den sena rösten på Q satte jag henne på bevakningslistan. Där är hon för tillfället kvar.

Klara
Skriver sina spelargenomångar efter hand hon hinner med. jag tycker att hon verkar leta ulvar på ett ärligt och vettigt sätt.

Koppen/Habina
Tycker att cirkus har en poäng med att FiaM kan vara ond. Jag undrar hur @Habina tänker kring att cirkus sätter koppen som möjlig kumpan till FiaM? Habina har ju tagit över Koppens roll.
Habina verkar uppspelt över att få komma tillbaka i spelet igen. Hon har fått reaktioner av bl.a. Klara på sitt sätt att skriva nu. Jag reagerar lite på samma, faktiskt.
Med på bevakningslistan.

LindgrenV
Tja, verkar lite virrig i sitt sätt att spela. Jag frågar mig om Q hade någon info om LV? Hm, hon finns med på min bevaka-lista i alla fall.

Lobelia
Lägger en sen röst på Q igår, satte upp henne på bevakningslistan p.g.a det och där får hon stanna för tillfället

Mirtai
Vet inte vad jag ska tro om Mirtai för tillfället. Tycker inte att hon har gjort något som direkt har gjort att jag fått ögonen på henne. God eller smart ulv?

och nu slog det mig. Fårulven har väl troligast röstat på Q dolt. men har den röstat på Q i tråden? Den lär ju vara säker på att rösterna på Q ska granskas om Q åker, och om kollegorna (en eller fler) lägger sina röster på Q kanske fårulven lägger den någon annanstans för att verka god i efterhand??
Klara, Cirkus och Mirtai hamnar på den listan.
Cirkus har pratat mycket om fårulven. Kan ju vara ett sätt att verka god? Eller??
Klara och Mirtai vet jag faktiskt inte. Det skulle kunna vara någon av dem.
Eller inte...

Ulvleksparanoian har slått till:arghh:
Alla är onda!:eek::cautious:

Sitter i bilen och läser lite i leken. Spontant bara. Jag tror inte att Q visste något om LindgrenV. Hon var bybo i grunden = ingen info. Om hon fått en sia och använt den på LindgrenV och siat henne skulle hon antingen inte röstat där (om LindgrenV är god) alternativt gått mycket hårdare ut mot henne (om hon är ond). Min erfarenhet en Q med info är att hon brukar markera mycket hårdare än hon gjorde igår.

Det säger ju fortfarande att q inte var något på spåret. Det kan hon absolut ha varit.

Sitter i bilen och läser lite i leken. Spontant bara. Jag tror inte att Q visste något om LindgrenV. Hon var bybo i grunden = ingen info. Om hon fått en sia och använt den på LindgrenV och siat henne skulle hon antingen inte röstat där (om LindgrenV är god) alternativt gått mycket hårdare ut mot henne (om hon är ond). Min erfarenhet en Q med info är att hon brukar markera mycket hårdare än hon gjorde igår.

Det säger ju fortfarande att q inte var något på spåret. Det kan hon absolut ha varit.
Jo, det är ju lite det jag är inne på - att hon skulle ha varit hårdare mot Lv om hon fått info (sia, spionrad) som gjorde att hon kunde räkna ut Lv's roll (som ond) eller inte röstat där alls (om hon fått info som pekade på lv som god)

Har varit på terrängträning idag och nu är vi bortbjudna.

Men vi behövde verkligen en lugn natt, så låt oss nu hoppas att det fortsätter att gå på rätt håll! Dock så har ju inte någon nya info kommit fram och jag har inte fått några skarpa idéer sedan mitt inlägg i natt.

Oj, nu blev duschen ledig igen, så det var allt jag hann med nu :p

Okej. Nu har jag gått igenom Q's inlägg från igår:
Hon går igenom alla spelare och sorterar dem såhär:
Neutrala - jag, cirkus (med tillägget att hon hoppas c är god), Lobelia (verkar aningens misstänksam mot L), Klar, Mirtai.
Vill se mer av - Snurrfian2, LindgrenV
Misstänksam mot - Koppen, Gabby och FiaM

Efter denna genomgång kommer detta.
Hon svarar LV ang. hennes (Q's) intresse i nattinfo. Att hon brukar vara sådan.
Påpekar till mig att den riktiga siaren (min formulering) borde protestera mot FiaM's röst på Q, men att den kanske är rädd att outa sig.
Funderar kring ulvfårets val av röst dl1
Hoppas att vi ska få det lättare att hitta de onda om hon blir utröstad.
Röstar på LindgrenV för att Lv röstat på henne. Tror att LV kan vara ulvfåret.
Ändrar röst, (gills inte)
Om nu storbonden tyckt att FiaM låtsats vara storbonde så har inte jag sett några protester. Det kan ju vara så att den trodde att brevis hade delat ut en sia och därför inte ville protestera alltför mycket?

Jag lägger en säkerhetsröst. Ska iväg om en stund, jag borde hinna tillbaka i tid till DL, men ifall det inte blir så...

Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
För jag reagerar på båda hennes röster, rösten på Habina DL 1 kan vara för att rädda Koppen. Och gårdagens röst på Q kom sådär lagom i mitten på listan.
Att Klara, Mirtai och Q (även om rösten var ogiltig och mest för att ev rädda sig själv) alla tre röstade på Gabby igår spelar också in. Q vet vi var god och jag tänker att det är troligare att hitta onda bland de många som röstade på Q än bland de få som inte gjorde det. Om ni hänger med?

Men va tusanO_o
Jag har suttit här och varit :rage::rage: på att inlägget inte går att posta.
uppdaterat sidan, bytt webläsare. Inget har fungerat...

Förlåt, @Snurrfian kanske vill ordna så ni slipper scrolla 10 likadana inlägg varje gång...

Jag lägger en säkerhetsröst. Ska iväg om en stund, jag borde hinna tillbaka i tid till DL, men ifall det inte blir så...

Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
För jag reagerar på båda hennes röster, rösten på Habina DL 1 kan vara för att rädda Koppen. Och gårdagens röst på Q kom sådär lagom i mitten på listan.
Att Klara, Mirtai och Q (även om rösten var ogiltig och mest för att ev rädda sig själv) alla tre röstade på Gabby igår spelar också in. Q vet vi var god och jag tänker att det är troligare att hitta onda bland de många som röstade på Q än bland de få som inte gjorde det. Om ni hänger med?
Försöker du rösta ut Gabby_Ossi helt på egen hand? :confused: Tror tyvärr bara att rösten räknas en gång... :p :angel: :D

inlägg 1
Tusan att jag inte kan skriva ordentligt nu när jag skulle behöva rätta till min taskiga statistik... skriver nu i anteckningar på telefonen och klistrar in i Buke, funkar hyfsat men såklart svårt att hålla koll på om det kommer in något nytt medans jag skriver. Bsf har precis lagt sin röst på mig, jag förstår att jag kan bli misstänkt men tycker det är lite märkligt att använda min och q's röster på varandra som motivering, i det läget som var hade ju ingen av oss något alternativ om vi ville ha chans att rädda oss själva. Riktigt guldläge för ulvarna... jag hade egentligen inte q speciellt högt på min ulvlista men det var såklart ändå mer troligt att hon var det än jag eftersom jag vet min roll. Och q hade ju inte heller mig som mest misstänkt eftersom hon i första hand röstade på LindgrenV.

Nu när jag har jobbat klart som moderator så kanske jag kan återgå till leken istället... ;)

Habina2 har inte gjort så mycket väsen av sig än idag, verkar tacksam över att ha överlevt natten och verkar förstå sig på hur brevbäraren brukar tänka. Sen är det intressant att hon anser att Cirkus inlägg:
Frågan är om det är så att den dolda rösten las i sista sekund eftersom fårulven i det läget inte kunde ha vetat att LL hade tjall på linjen. Så min gissning är att det faktiskt är en av rösterna på Koppen som inte ska räknas och att det helt enkelt handlar om en räddning av henne. Eftersom LL inte såg rösten från LindgrenV så tror jag inte att det är den rösten och det friskriver henne. . Då är skaran nere på två FiaM och Habina. Jag tror ju fortfarande att en ond Habina hade varit smart nog att offra Koppen i det läget om de sitter i lyan tillsammans hellre än lägga upp sig själv för lottning. Så ehurrrm kvar blir FiaM som potentiell ulv i fårakläder.

Eller så är det inte alls en räddning av en kollega utan helt enkelt att ulavrna försöker få det till att se ut så. Då blir scenariet lite annat.

Men i min lilla bok så tror jag på FiaM som lurvig med krullig päls.
Koppen kanske är hennes vän i lyan som de försökte rädda.

Lobelia hamnar lite på skumma sidan iom hennes inlägg där hon tycker att jag resonerar skumt (och hon har inte förklarat sig)- känns som att hon är lite oroad över att jag är ngt på spåret.

bsf är helt friad från misstankar om ulv i fårakläder. Jag tror hon är en god som lag en typisk förstaröst - svagt motiverad och den råkade hamna på en god.

Habina tänker jag mig som möjligt god. (förklarat varför tidigare)
LindgrenV är i allafall inte ulv i fårakläder enligt tankar ovan
är intressant trots att det pekar ut Koppen/Habina som eventuell ulv, jag tror dock inte riktigt att Habina tänkte så långt utan hon tycker nog bara att tankarna på FiaM är intressanta. Vilket jag kan hålla med om.

jag tror inte det stått i reglerna i någon lek att man inte får lägga fler än en röst på en och samma person... Hmmm, konstigt att ingen försökt.. :p
Så, eftersom det inte står i reglerna att vi bara får rösta en gång per person och dag så är det fritt fram att rösta så mycket vi orkar? :idea: :angel: :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 065
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 038
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 176
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 730
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka