(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att du, Mirtai, misstänker mig är ju inget ovanligt. :p:D Jag blir ju mer orolig om du inte gör det. :angel:

I alla fall. Intressant att någon som inte heller röstade på Q igår lyfter att jag är misstänkt för att jag inte gjorde det. Ett drev mot en god brukar ju oftast göras av onda. Att jag inte var med i det gör mig alltså ond? Mysko. Jag röstade på G-O eftersom jag fann henne mer misstänkt än jag fann Q. Jag hade vissa misstankar mot Q ja, det framgår nog av mitt teoriinlägg om henne igår, men inte lika starka som dom jag hyste (och fortfarande hyser) mot G_O.

Att inte ta ställning? Hur menar du? Kunde jag bara ta ställning genom att rösta på Q menar du? Jag misstänkte henne inte tillräckligt mycket för att vilja rösta på henne.
Jag får backa på den punkten, självklart så är det inte misstänkt att inte rösta på Q, någonstans fick jag för mig att du lagt en sen uddaröst. Man ska inte leka från mobiler och paddor....

Och nu när jag läser igenom mina funderingar så inser jag att jag inte har någon som jag misstänker så där specifikt... :banghead: Ska det inte bli enklare att hitta ulvar snart? :crazy: Jag hade mina funderingar på G-O men samtidigt så finns det redan två röster på G-O och jag vill inte gå på samma nit som jag gjorde igår när jag kände mig stärkt i mina misstankar när andra hade röstat på Q... :cautious:

Att du, Mirtai, misstänker mig är ju inget ovanligt. :p:D Jag blir ju mer orolig om du inte gör det. :angel:

I alla fall. Intressant att någon som inte heller röstade på Q igår lyfter att jag är misstänkt för att jag inte gjorde det. Ett drev mot en god brukar ju oftast göras av onda. Att jag inte var med i det gör mig alltså ond? Mysko. Jag röstade på G-O eftersom jag fann henne mer misstänkt än jag fann Q. Jag hade vissa misstankar mot Q ja, det framgår nog av mitt teoriinlägg om henne igår, men inte lika starka som dom jag hyste (och fortfarande hyser) mot G_O.

Att inte ta ställning? Hur menar du? Kunde jag bara ta ställning genom att rösta på Q menar du? Jag misstänkte henne inte tillräckligt mycket för att vilja rösta på henne.

Haha, klart jag misstänker dig :p

Skämt åsido, det handlar för mig om att du inte röstar på Q i ett läge när det redan är mer eller mindre klart att kommer åka. Hon hade 4 röster i det läget.

DL 2
14:00 FiaM röstar på quarter4ever
16:49 cirkus röstar på Lobelia
18:20 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:10 LindgrenV röstar på quarter4ever
20:21 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:47 Snurrfian (no2) röstar på quarter4ever
21:57 quarter4ever röstar på LindgrenV
21:57 Klara röstar på Gabby_Ossi

21:59 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever (räknas inte)
22:00 Lobelia röstar på quarter4ever
22:00 quarter4ever ändrar röst till Gabby_Ossi (räknas inte)

Får fortsätta här, det här med att skriva från mobilen :banghead:

Det handlar om att det lämna som ett typiskt sätt för en ulv att blinkade godförklarad genom att inte rösta på den goda som är på väg att åka.

Jag förstår att du misstänker G_O, det gjorde ju jag med. Så det är mer i vilket läge rösten på henne kommer som jag blir misstänksam mot

Sitter i bilen med usel uppkoppling och vet inte om jag hinner hem till DL.

Det får bli ett säkerhetsinlägg.

Mina tankar från i morse kvarstår. Ingen av mina lyainnvånare har gjort ett dugg för att stärka sina kort.

Däremot så har flera gjort grävande och ulvletarinlägg spm stärkt deras sktier, ff Klara och Habina (vad jag minns från snabb genomläsning)

Två röster på g_o och jag undrar om inte ffa LVs röst kan vara ett alibi/offerinlägg. Lobelia tycker inte jag har förklarat mig om varför hon är skum, men det tycker jag min tanke är att hon kom med en tanke dom var orimlig vid den tidpunkten om hon onte visste hur det agerats.

Jag kan inte feta på mobilen. Nästa rad är i fetstil:

Cirkus röstar på LingrenV då hon vardrivande mot q igår och ev lägger en alibirösy på gabby_ossi idag.

Nu när jag har jobbat klart som moderator så kanske jag kan återgå till leken istället... ;)

Habina2 har inte gjort så mycket väsen av sig än idag, verkar tacksam över att ha överlevt natten och verkar förstå sig på hur brevbäraren brukar tänka. Sen är det intressant att hon anser att Cirkus inlägg:

är intressant trots att det pekar ut Koppen/Habina som eventuell ulv, jag tror dock inte riktigt att Habina tänkte så långt utan hon tycker nog bara att tankarna på FiaM är intressanta. Vilket jag kan hålla med om.

Eftersom jag så behändigt nu vet koppens roll, så väljer jag att ha överseende med just den delen i cirkus resonemang. ;) Framförallt är det FiaM som gör mig fundersam...

Jag håller fast vid mina misstankar mot G_O från igår. Tycker dessutom att det framkommit ytterligare saker som gör att hon känns skum. Återkommer till detta!

Den andra jag reagerat på är Klara. Det är baserat på röstningen igår där hon la en avvikande röst mitt i drevet mot Evert. (Japp, det är ditt nya namn @quarter4ever ). För mig känns det som en möjlig ulv som försöker skaffa alibi genom att inte rösta på en god

Jag tycker snarare att Klara fört leken framåt på ett bra sätt, hon har skrivit en del kring hur brevbäraren kan ha resonerat bland annat. Det gör att jag vill ha henne mer åt goda sidan, så vad är det som är fel med att lägga en avvikande röst? Om hon nu trodde att quarter var god?

Två röster på g_o och jag undrar om inte ffa LVs röst kan vara ett alibi/offerinlägg. Lobelia tycker inte jag har förklarat mig om varför hon är skum, men det tycker jag min tanke är att hon kom med en tanke dom var orimlig vid den tidpunkten om hon onte visste hur det agerats.
Den biten fattar jag, däremot är det inte likt dig att rösta på någon med såpass skral motivering. Menar du att jag som ond skulle velat misstänkliggöra dig utifrån en urttaskig teori eller? Du hade funderingar kring flera andra där du hade en aning mer och ta på i mina ögon.

Haha, klart jag misstänker dig :p

Skämt åsido, det handlar för mig om att du inte röstar på Q i ett läge när det redan är mer eller mindre klart att kommer åka. Hon hade 4 röster i det läget.

DL 2

Får fortsätta här, det här med att skriva från mobilen :banghead:

Det handlar om att det lämna som ett typiskt sätt för en ulv att blinkade godförklarad genom att inte rösta på den goda som är på väg att åka.

Jag förstår att du misstänker G_O, det gjorde ju jag med. Så det är mer i vilket läge rösten på henne kommer som jag blir misstänksam mot

Så du menar att det hade sett bättre ut om jag var med och satte spiken i kistan för en god än att jag röstade på en som jag misstänkte mer? Jag håller inte med.

Håller på att försöka läsa ikapp leken för fullt.

Klara, kommer med mycket teorier och hjälper verkligen till att föra leken framåt. Jag kan just nu inte påstå att Klara ger intryck av att vara annat än en god som verkligen letar onda. Frågan är om jag vågar sätta henne som god, tvekar lite men hon är definitivt inte min toppkandidat för att vara ond i dagsläget utan snarare neutral.
Snurrfian2 kämpar också på med att föra leken framåt, jag har lite samma känsla kring henne som jag har med Klara, så i dagsläget är Snurrfian2 neutral.

DL 1
12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian (nr1)
20:35 Koppen röstar på Snurrfian (nr1)
20:56 cirkus röstar på blacksmithfarm
20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen
21:12 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:31 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:32 Habina (nr1) röstar på Koppen
21:47 Snurrfian (nr1) röstar på Koppen
21:47 Artline röstar på Habina (nr1)
21:54 Gabby_Ossi röstar på Habina (nr1)

21:55 LindgrenV röstar på Koppen (inte medräknad i resultatet)
22:01 quarter4ever röstar på Habina (nr1) (för sen)

DL 2

Artline/snurris röstar Habina (nr1) - quarter4ever
Blacksmithfarm röstar Snurrfian (nr1) - quarter4ever
cirkus röstar Blacksmithfarm - Lobelia
FiaM röstar Koppen - quarter4ever
Gabby_Ossi röstar Habina (nr1) - quarter4ever
Klara röstar Blacksmithfarm - Gabby_Ossi
Koppen/Habina röstar Snurrfian (nr1) - missar
LindgrenV röstar Koppen - quarter4ever
Lobelia röstar Gabby_Ossi - quarter4ever
Mirtai röstar Habina (nr1) - Gabby_Ossi

Ok. De som igår röstade på Q var FiaM, LindgrenV, Blacksmithfarm, Snurrfian2, Gabby_Ossi (räknades inte, men rösten föll ju där) och Lobbelia. 6 av 10 röster. (koppen missade att rösta) Sannolikt har vi ju en eller flera ulvar bland dom rösterna. Frågan är ju bara, vilka, hur många och vart?

FiaM lägger sin röst först, och tidigt. Lobelia sin i sista minuten, även G-O precis på slutet. Övriga i mitten.

Vi är tio spelare kvar. 4 kända goda roller och eventuella bybor. Ulvar, varav en ulv i fårakläder. Om vi räknar med fyra ulvar, baserat på antal spelare från början ger det två bybor kvar. 6-4 till de goda. Tre stycken av dessa röstade inte på Q igår. Cirkus, Mirtai och jag själv. Kan det vara så att alla ulvar röstade på Q? Det är nästan så osannolikt att jag tror att det kan vara så.

inlägg 2
Det här inlägget från Klara tycker jag är ganska intressant. Hon menar som jag förstår det att alla ulvar troligt röstat på q. Jag har också tänkt samma tanke, eventuellt skulle det då vara Klara själv som är ulven bland de övriga och försöker rentvå sig själv genom att lansera teorin. Det skulle i så fall sätta cirkus och Mirtai som goda. cirkus har jag tidigare motiverar att jag tror är god med tanke på hur snabbt och sakligt hon utvärderar det som händer. Mirtai har jag varit mer tveksam mot men när jag kollar igenom inläggen mer objektivt tror jag det mest är en reaktion på hennes misstankar mot mig.

Så det lämnar om jag minns rätt BlackSmithfarm, koppen-habina, artline-snurrfian, Lobelia FiaM och LindgrenV som mer troliga ulvar, och handske klara då...
Bsf har lika dålig röststatistik som jag, och har dessutom kommit med en del konstiga inspel, tex att q skulle varit trollad att rösta på LindgrenV. Känns som en ulv som försöker vända händelserna till sin fördel på något sätt. Dessutom ffunderar jag också fortfarande på om köket av Habina var ett försök att rikta blickarna mot mig, Mirtai och (?) Artline istället för Blacksmithfarm och/eller (?) Koppen.
LindgrenV har jag också som ganska trolig ulv, mycket pga att q verkade angelägen om att få ut sina misstankar. Är dock väldigt osäker på att hon haft info, håller med om att hon brukar pusha ännu hårdare då. Dock har hon också fått tillsägelse att hon är för tydlig så det skulle kunna vara därför hon är försiktig, och jag vet att q fått kraftfulla paket första natten förut.
Sedan ligger Lobelia också rätt illa till i min bok, mycket pga hennes sena röst på q, känns som en ulv som avvaktar om hennes röst kommer behövas för att få ut q innan hon lägger den. men även cirkus kommentar om att Lobelia visste om fler scenario innan LL avslöjade sin miss, som jag nämnde lite förut, spelar in.
Sedan så har vi då Koppen-Habina som var väldigt skum, nästan för skum för att vara ond, som Koppen, sedan Habina tog över är det svårare att säga något åt varken ena eller andra hållet. Men om hon/de är onda skulle det passa bra in i pusslet jag har nu, rösterna är svårare att analysera eftersom en är missad.
FiaM och Artline-Snurrfian har mager glidit under radarn, mycket möjligt att det fler dig en eller två ludna här också men de har jag inte haft lika bra koll på. Men stämmer min tanke om käket av Habina så gör det att Artline-Snurrfian borde luta mer åt goda hållet.

Evert (vem kom på smeknamnet? Det var ju klockers :D) röstade samtidigt som Klara. Lobelia hade inte röstat än och Klara gav G_O andra rösten. Det innebär att Evert och Lobelia också hade kunnat rösta på G_O i det läget som Klara röstade. Då hade det kunnat bli 4-4 (eller 4-5 då det var troligen att G_O skulle rösta på Evert). Men med tanke på fårulven också finns så hade det mycket väl kunnat bli lottning mellan G_O och Evert. Det är alltså inte alls spikat att scenariot skulle bli som det blev när Klara skrev.

inlägg 2
Det här inlägget från Klara tycker jag är ganska intressant. Hon menar som jag förstår det att alla ulvar troligt röstat på q. Jag har också tänkt samma tanke, eventuellt skulle det då vara Klara själv som är ulven bland de övriga och försöker rentvå sig själv genom att lansera teorin. Det skulle i så fall sätta cirkus och Mirtai som goda. cirkus har jag tidigare motiverar att jag tror är god med tanke på hur snabbt och sakligt hon utvärderar det som händer. Mirtai har jag varit mer tveksam mot men när jag kollar igenom inläggen mer objektivt tror jag det mest är en reaktion på hennes misstankar mot mig.

Så det lämnar om jag minns rätt BlackSmithfarm, koppen-habina, artline-snurrfian, Lobelia FiaM och LindgrenV som mer troliga ulvar, och handske klara då...
Bsf har lika dålig röststatistik som jag, och har dessutom kommit med en del konstiga inspel, tex att q skulle varit trollad att rösta på LindgrenV. Känns som en ulv som försöker vända händelserna till sin fördel på något sätt. Dessutom ffunderar jag också fortfarande på om köket av Habina var ett försök att rikta blickarna mot mig, Mirtai och (?) Artline istället för Blacksmithfarm och/eller (?) Koppen.
LindgrenV har jag också som ganska trolig ulv, mycket pga att q verkade angelägen om att få ut sina misstankar. Är dock väldigt osäker på att hon haft info, håller med om att hon brukar pusha ännu hårdare då. Dock har hon också fått tillsägelse att hon är för tydlig så det skulle kunna vara därför hon är försiktig, och jag vet att q fått kraftfulla paket första natten förut.
Sedan ligger Lobelia också rätt illa till i min bok, mycket pga hennes sena röst på q, känns som en ulv som avvaktar om hennes röst kommer behövas för att få ut q innan hon lägger den. men även cirkus kommentar om att Lobelia visste om fler scenario innan LL avslöjade sin miss, som jag nämnde lite förut, spelar in.
Sedan så har vi då Koppen-Habina som var väldigt skum, nästan för skum för att vara ond, som Koppen, sedan Habina tog över är det svårare att säga något åt varken ena eller andra hållet. Men om hon/de är onda skulle det passa bra in i pusslet jag har nu, rösterna är svårare att analysera eftersom en är missad.
FiaM och Artline-Snurrfian har mager glidit under radarn, mycket möjligt att det fler dig en eller två ludna här också men de har jag inte haft lika bra koll på. Men stämmer min tanke om käket av Habina så gör det att Artline-Snurrfian borde luta mer åt goda hållet.

Jag skrev inte rakt ut att det var troligt. Jag skrev att det var så osannolikt att jag nästan tror att det var så. Då baserat på att dels gör lyan inte som den borde i den här leken (tänker på käket av Habina) så varför inte fortsätta? Dels på att jag inte hittar något egentligt misstänkt med cirkus och Mirtai, som var de, förutom jag själv, som inte röstade på Q.

Sitter och försöker få någon rätsida på FiaM, det som talar för henne att hon är ond är att vissa indicier pekar på att hon kan ha lagt fårulvsrösten. Ganska svaga indicier i min värld. Det som slår mig annars är att hon flera gånger betonar att hon inte hade koll på fårulvsrösten, det i sig är anmärkningsvärt, åtminstone så går jag genast till rollistan och kollar vad det kan bero på. Det var då ganska uppenbart vad konstigheterna berodde på.

Min uppfattning om FiaM är att hon brukar ha hyfsad koll på sånt.

Sitter och försöker få någon rätsida på FiaM, det som talar för henne att hon är ond är att vissa indicier pekar på att hon kan ha lagt fårulvsrösten. Ganska svaga indicier i min värld. Det som slår mig annars är att hon flera gånger betonar att hon inte hade koll på fårulvsrösten, det i sig är anmärkningsvärt, åtminstone så går jag genast till rollistan och kollar vad det kan bero på. Det var då ganska uppenbart vad konstigheterna berodde på.

Min uppfattning om FiaM är att hon brukar ha hyfsad koll på sånt.

Ja, jag har också funderat på FiaM. Just det där att hon inte tänkte på den falska/dolda rösten igår. När hon var med och diskuterade kring det efter DL1. (skrev om det i mitt inlägg om henne igår) Det känns... fel. Men jag vet inte vad jag ska göra av det. :crazy: Tycker inte jag hittat så mycket annat som pekar henne åt det onda hållet.

Då kör vi vidare.

FiaM

Börjar med att reagera på Habina och koppen. Habina för diskussionen med Snurrfian om att jaga. Och koppen för andrarösten på Snurrfian. Listar Art, Snurrfian, BSF och cirkus som spelare hon inte reagerat på.

Röstar på koppen.

Funderar kring utfallet av DL1.

Analyserar röstlistan. Teoriar kring alla (?) utifrån rösterna dom lagt.

Röstar på Q utifrån Q's inlägg om att slutresultatet inte behöver bli vad det ser ut som. Funderar på om Q sitter på mer info än andra. Frågan är om Q gör det. Infon finns ju i rollistan. Tyder på att FiaM inte läst den ordentligt, vilket inte säger något om hennes roll. Tror jag.

Förklarar sin röst med att hon inte tänkte på den dolda rösten när hon la rösten. Det skaver, eftersom hon var med litegrann igår kväll och resnoerade kring slutresultatet. Visst, dåligt med tid kan göra att hjärnan inte riktigt är med i leken, det har jag full förståelse för (felskrivningar... :angel: )

Ifrågasätter varför Q tycker att hon agerat siare.

Jaha, FiaM. Vart har jag dig? Alltså, din motivering idag skaver lite. Eller, kanske främst din förklaring i efterhand. Men, ont om tid. Jag vet. Det kan mycket väl vara orsaken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 065
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 038
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 176
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 730
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka