DL 1
12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian (nr1)
20:35 Koppen röstar på Snurrfian (nr1)
20:56 cirkus röstar på blacksmithfarm
20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen
21:12 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:31 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:32 Habina (nr1) röstar på Koppen
21:47 Snurrfian (nr1) röstar på Koppen
21:47 Artline röstar på Habina (nr1)
21:54 Gabby_Ossi röstar på Habina (nr1)
21:55 LindgrenV röstar på Koppen (inte medräknad i resultatet)
22:01 quarter4ever röstar på Habina (nr1) (för sen)
DL 2
14:00 FiaM röstar på quarter4ever
16:49 cirkus röstar på Lobelia
18:20 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:10 LindgrenV röstar på quarter4ever
20:21 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:47 Snurrfian (no2) röstar på quarter4ever
21:57 quarter4ever röstar på LindgrenV
21:57 Klara röstar på Gabby_Ossi
21:59 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever (räknas inte)
22:00 Lobelia röstar på quarter4ever
22:00 quarter4ever ändrar röst till Gabby_Ossi (räknas inte)
Artline/snurris röstar Habina (nr1) - quarter4ever
Blacksmithfarm röstar Snurrfian (nr1) - quarter4ever
cirkus röstar Blacksmithfarm - Lobelia
FiaM röstar Koppen - quarter4ever
Gabby_Ossi röstar Habina (nr1) - quarter4ever
Klara röstar Blacksmithfarm - Gabby_Ossi
Koppen/Habina röstar Snurrfian (nr1) - missar
LindgrenV röstar Koppen - quarter4ever
Lobelia röstar Gabby_Ossi - quarter4ever
Mirtai röstar Habina (nr1) - Gabby_Ossi
Jag går tillbaka till den här igen. Och funderar på när ulvarna såg sin chans att få ut Q. Jag tror att jag behöver leta upp och kika på motiveringarna också.
Först ut är FiaM. Kan det här vara grunden till att lyan bestämt sig för att få ut Q igår? Motiveringen är ju lite haltande, Fia säger ju sedan själv att hon inte tänkte på den dolda och den falska rösten. Sitter hon i lyan borde hon ju ha koll. Eller? Hon har ju haft ont om tid så även som ulv skulle hon kanske kunnat göra den missen.
Näst ut var LindgrenV. Baserar rösten på att Qs röst i första DL skulle varit en räddningsröst på koppen. Mycket om och ifall att. Jag är ju inte så säker på att koppen/Habina2 är ond, även om möjligheten naturligtvis finns. Så frågan är vad LindgrenV är. En god som misstog sig eller en ond som såg en chans att få ut Q? Q själv la ju sin röst här, men jag tror inte att Q visste något om LindgrenV.
Tredjerösten kommer från BSF, och om inte förr så borde ju lyan här börja se att det finns en chans att få ut Q. BSFs motivering skaver lite. Hon avslutar sin motivering med att hon lägger sin röst på Q för att Q redan har röster på sig. För att BSF vill vara med och avgöra eller för att göra det än säkrare att Q ska ryka? Också BSF tar upp möjligheten till att Q velat räddningsrösta för koppen.
Fjärde rösten kommer från Snurrfian. Tar upp möjligheten att Q skulle varit ulv i fårakläder. Och något med Lobelia, som jag nog måste gå tillbaka till och kika på igen. Minns inte vad det handlade om. Vart placerar den här rösten Snurris?
Gabby_Ossi röstar på Q för att försöka rädda sig själv. Fullt förståeligt, även om jag fortfarande hyser andra misstankar mot G_O. Hon kan ha sett chansen att haka på för att säkerställa att lyans plan att få ut Evert (Q) gick i lås.
Sist ut är Lobelia. Även hon baserar rösten på att koppen skulle vara ond och Q försökte rädda henne. Misstänkt likt LindgrenVs och BSFs teorier. Lägger också in en liten brasklapp om att hon blir osäker när Q får så många röster. Det känns som något en ond kan göra för att det ska se bättre ut när en god sedan åker. Men jag vet inte. Kanske. Kanske inte.
LindgrenV lägger också ett par kommentarer när röstningen är klar om att det blev ett drev och att hon inte väntade sig att det skulle bli så många röster på Q. Jag tycker sällan att sådana kommentarer känns helt ärliga.
En sak är då säker i alla fall. Alla dessa kan inte vara onda. Ska vi köra handuppräckning? Vilka av er är det?
BSF lyfter också en intressant tanke idag. Att den falska rösten lagts på någon annan än Q. Det skulle peka på mig (jag vet min roll), cirkus och Mirtai. Jag tycker cirkus verkat väldigt ärlig i sitt ulvletande. Men hon kan lura brallorna av mig. Mirtai har varit mer osynlig. Henne är jag osäker på. Hon har inte bidragit med något som gör att jag vill placera henne åt varken det ena eller det andra hållet.
12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian (nr1)
20:35 Koppen röstar på Snurrfian (nr1)
20:56 cirkus röstar på blacksmithfarm
20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen
21:12 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:31 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:32 Habina (nr1) röstar på Koppen
21:47 Snurrfian (nr1) röstar på Koppen
21:47 Artline röstar på Habina (nr1)
21:54 Gabby_Ossi röstar på Habina (nr1)
21:55 LindgrenV röstar på Koppen (inte medräknad i resultatet)
22:01 quarter4ever röstar på Habina (nr1) (för sen)
DL 2
14:00 FiaM röstar på quarter4ever
16:49 cirkus röstar på Lobelia
18:20 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:10 LindgrenV röstar på quarter4ever
20:21 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:47 Snurrfian (no2) röstar på quarter4ever
21:57 quarter4ever röstar på LindgrenV
21:57 Klara röstar på Gabby_Ossi
21:59 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever (räknas inte)
22:00 Lobelia röstar på quarter4ever
22:00 quarter4ever ändrar röst till Gabby_Ossi (räknas inte)
Artline/snurris röstar Habina (nr1) - quarter4ever
Blacksmithfarm röstar Snurrfian (nr1) - quarter4ever
cirkus röstar Blacksmithfarm - Lobelia
FiaM röstar Koppen - quarter4ever
Gabby_Ossi röstar Habina (nr1) - quarter4ever
Klara röstar Blacksmithfarm - Gabby_Ossi
Koppen/Habina röstar Snurrfian (nr1) - missar
LindgrenV röstar Koppen - quarter4ever
Lobelia röstar Gabby_Ossi - quarter4ever
Mirtai röstar Habina (nr1) - Gabby_Ossi
Jag går tillbaka till den här igen. Och funderar på när ulvarna såg sin chans att få ut Q. Jag tror att jag behöver leta upp och kika på motiveringarna också.
Först ut är FiaM. Kan det här vara grunden till att lyan bestämt sig för att få ut Q igår? Motiveringen är ju lite haltande, Fia säger ju sedan själv att hon inte tänkte på den dolda och den falska rösten. Sitter hon i lyan borde hon ju ha koll. Eller? Hon har ju haft ont om tid så även som ulv skulle hon kanske kunnat göra den missen.
Måste få iväg en röst nu ifall jag inte hinner in mer innan DL.
Känner att jag inte har jättemycket att gå på men det som jag har reagerat på mest är det inlägg från quater4ever som jag har kommenterat ovan (#232). Med tanke på vad resultatet blev undrar jag om det kan vara så att quater4ever har mer information än vissa av oss andra. Tror egentligen att q är en för rutinerad och framför allt skicklig spelare för att göra en sådan miss men det är det som sticker ut mest i mina ögon just nu.
FiaM röstar på quater4ever
Näst ut var LindgrenV. Baserar rösten på att Qs röst i första DL skulle varit en räddningsröst på koppen. Mycket om och ifall att. Jag är ju inte så säker på att koppen/Habina2 är ond, även om möjligheten naturligtvis finns. Så frågan är vad LindgrenV är. En god som misstog sig eller en ond som såg en chans att få ut Q? Q själv la ju sin röst här, men jag tror inte att Q visste något om LindgrenV.
Okej, jag har bestämt mig. Har tittat på röststatistiken igen och känner mig lite mer säker nu.
Hade quarters röst räknats hade Habina seglat upp på delad förstaplats tillsammans med Koppen, med fyra röster vardera. Ponera att fåret lagt sin fejkröst på Koppen, det betyder att Habina skulle haft majoritet och quarter haft avgörande röst. Vi vet inte vad Koppen har för roll och scenariot KAN vara så att Koppen är ulv, vilket i så fall betyder att quarter skyddat sin kollega med en, förmodad, avgörande röst på Habina. Det kan ju förstås vara så att det var tre goda i toppen, men baserar man det på sannolikhetslära så talar väl oddsen emot det, typ. Vilket då skulle betyda att Koppen är ulv. Jag känner dock att vibbarna mot quarter är starkare än mot Koppen just nu, och även om det skulle vara så att just detta röstningsscenario inte stämmer, så kan ju fortfarande mina andra tankar göra det. Det spär på tankarna i alla all och är i nuläget tillräckligt avgörande för mig.
LindgrenV röstar på quarter4ever
Tredjerösten kommer från BSF, och om inte förr så borde ju lyan här börja se att det finns en chans att få ut Q. BSFs motivering skaver lite. Hon avslutar sin motivering med att hon lägger sin röst på Q för att Q redan har röster på sig. För att BSF vill vara med och avgöra eller för att göra det än säkrare att Q ska ryka? Också BSF tar upp möjligheten till att Q velat räddningsrösta för koppen.
Citerar mig själv, de jag tyckte var mest misstänkta för en stund sedan.
Jag var redan misstänksam mot Q p.g.a. rösten på Habina, som skulle kunna vara för att rädda Koppen?
Sedan kom FiaM med sin tidiga röst på Q - som Q kommenterade verkade vara en ond som ville vara siare.
Och nu nyss så menar hon att ulv-fåret borde ha röstat på en kollega - vilket jag inte alls håller för självklart.
Knepigt läge där flera av dem jag misstänker är inblandade, men det är inte troligt att alla av dem är onda...
Jag måste nog rösta nu för säkerhets skull i alla fall. och eftersom jag misstänker Q pga ovan och hon dessutom redan har röster så kommer min röst att hamna där idag...
Blacksmithfarm röstar på quarter4ever.
Fjärde rösten kommer från Snurrfian. Tar upp möjligheten att Q skulle varit ulv i fårakläder. Och något med Lobelia, som jag nog måste gå tillbaka till och kika på igen. Minns inte vad det handlade om. Vart placerar den här rösten Snurris?
Vad menar du skulle göra att Lobelia inte ska ha dig som ett alternativ i lyan? Du verkar väldigt noga med att försöka godförklara dig den här gången, och det gör mig fundersam. En förklaring till varför du var så pass sen med din röst i tråden skulle kunna vara för att det är du som är ulven i fårakläder och att du inte riktigt kom ihåg att rösta även här eftersom du var medveten om att den inte räknades. Det skulle även kunna förklara din snabba reaktion efter röstning.
Snurrfian röstar på Quarter4ever eftersom jag tror att hon är ulven i fårakläder.
Gabby_Ossi röstar på Q för att försöka rädda sig själv. Fullt förståeligt, även om jag fortfarande hyser andra misstankar mot G_O. Hon kan ha sett chansen att haka på för att säkerställa att lyans plan att få ut Evert (Q) gick i lås.
För att jag 'ev rädda mig
Gabby_ röstar quarter4Evert
Sist ut är Lobelia. Även hon baserar rösten på att koppen skulle vara ond och Q försökte rädda henne. Misstänkt likt LindgrenVs och BSFs teorier. Lägger också in en liten brasklapp om att hon blir osäker när Q får så många röster. Det känns som något en ond kan göra för att det ska se bättre ut när en god sedan åker. Men jag vet inte. Kanske. Kanske inte.
Jag måste rösta nu men det känns lite tungt, jag är osäker på Quarter4ever som fått en massa röster men samtidigt är det en av mina huvudmisstänkta.
Lobelia röstar på Quarter4ever
för bristen på entusiasm i testandet, för den misstänkta sena rösten på Habina samt att hon passar in i pusslet om lyan försökt behålla Koppen i leken
LindgrenV lägger också ett par kommentarer när röstningen är klar om att det blev ett drev och att hon inte väntade sig att det skulle bli så många röster på Q. Jag tycker sällan att sådana kommentarer känns helt ärliga.
En sak är då säker i alla fall. Alla dessa kan inte vara onda. Ska vi köra handuppräckning? Vilka av er är det?
BSF lyfter också en intressant tanke idag. Att den falska rösten lagts på någon annan än Q. Det skulle peka på mig (jag vet min roll), cirkus och Mirtai. Jag tycker cirkus verkat väldigt ärlig i sitt ulvletande. Men hon kan lura brallorna av mig. Mirtai har varit mer osynlig. Henne är jag osäker på. Hon har inte bidragit med något som gör att jag vill placera henne åt varken det ena eller det andra hållet.