Ja, detta var välbehövligt 
Brevbärarens paket (skickas i valfri ordning, till olika spelare varje gång):
en sia
en extra röst
en förtrollning (som mottagaren kan kasta på någon och därmed tvinga henom att rösta som avsändaren vill)
beskydd mot en ulvattack
en förhäxning
en spionrad.
Okej. Då kan det ju vara så att Q vet något, eller så har någon tvingat henne att rösta på LindgrenV..
Q borde ha fått det första paketet (om hon fått något). Det var lite diskussion i tråden om vad man som brevbärare vågar skicka första dagen. Och det är ju självklart individuellt - men jag tvekar ändå lite på om det skulle vara en sia (tycker att Q brukar vara mer målinriktad när hon som god har info om en ond, och om hon siat LV god så borde hon inte ha röstat där.)
Då är spionrad eller förtrollad röst troligare i mina ögon.
Även här så undrar jag om inte Q hade försökt teoria mer och dra med sig fler om hon verkligen trodde att Lv var ond? Eller räknade hon med att vi skulle ta Lv när vi fick reda på att Q var god?
Jag kan inte utesluta något av alternativen, egentligen. Men det känns troligast att någon har tvingat Q att rösta på Lv. Frågan är då vem och varför? Det är fortfarande första dagens paket som gäller - så den som i såfall tvingat Q borde ha varit god och chansade (eller lyckades räkna ut något pga vad som hänt i leken) eller satt i lyan och visste vilken sida LV spelar på.
Hm... Frågan är då vart detta troligast lämnar LV?
Jag funderar vidare...
(edit styckeindelningar..)
DL 1
12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian (nr1)
20:35 Koppen röstar på Snurrfian (nr1)
20:56 cirkus röstar på blacksmithfarm
20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen
21:12 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:31 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:32 Habina (nr1) röstar på Koppen
21:47 Snurrfian (nr1) röstar på Koppen
21:47 Artline röstar på Habina (nr1)
21:54 Gabby_Ossi röstar på Habina (nr1)
21:55 LindgrenV röstar på Koppen (inte medräknad i resultatet)
22:01 quarter4ever röstar på Habina (nr1) (för sen)
DL 2
14:00 FiaM röstar på quarter4ever
16:49 cirkus röstar på Lobelia
18:20 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:10 LindgrenV röstar på quarter4ever
20:21 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:47 Snurrfian (no2) röstar på quarter4ever
21:57 quarter4ever röstar på LindgrenV
21:57 Klara röstar på Gabby_Ossi
21:59 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever (räknas inte)
22:00 Lobelia röstar på quarter4ever
22:00 quarter4ever ändrar röst till Gabby_Ossi (räknas inte)
Här struntar jag i att markera röster som inte har räknats. Tycker att tanken räknas
Artline/snurris röstar Habina (nr1) - quarter4ever
Blacksmithfarm röstar Snurrfian (nr1) - quarter4ever
cirkus röstar Blacksmithfarm - Lobelia
FiaM röstar Koppen - quarter4ever
Gabby_Ossi röstar Habina (nr1) - quarter4ever
Klara röstar Blacksmithfarm - Gabby_Ossi
Koppen/Habina röstar Snurrfian (nr1) - missar
LindgrenV röstar Koppen - quarter4ever
Lobelia röstar Gabby_Ossi - quarter4ever
Mirtai röstar Habina (nr1) - Gabby_Ossi
Funderingar utifrån detta:
cirkus och Klara är de enda som har röstat på "okända". Båda av dem röstade på mig dag ett så helt felfria är de ju inte ()
Resten har gröna plumpar en eller båda dagar.
Snurrfian (nr2), Gabby och Lobelia sticker ut i dagens lynch då de la sena röster på goda Q.
Lobelia har här ett plus iom att Gabbys roll är okänd, samtidigt så är jag ju misstänksam mot just Gabby eftersom hon la en sen röst på Q. Frågan är om de är ulvar tillsammans och satsade på alibi dag 1?
Snurrfian 2 har jag inte hunnit bilda mig någon uppfattning om än. Men hon ligger iom dagens röst på bevakalistan. Tillsammans med Gabby och Lobelia.
Intressant att Q lägger sin röst på LindgrenV när hon själv redan har så många röster. Kan hon ha räknat ut något? Har brevbärarens första paket nått fram och använts?
@Paddington @bollen__
Paket som Skickas DagDL1 - får mottagaren det direkt och kan använda det NattDL1? (vet att det disskuterats i ngn tidigare lek, minns inte vad som gällde då, men tänker att det inte självklart är samma)
.Ja, det är tanken med att paketet skickas DagDL och inte NattDL![]()
Brevbärarens paket (skickas i valfri ordning, till olika spelare varje gång):
en sia
en extra röst
en förtrollning (som mottagaren kan kasta på någon och därmed tvinga henom att rösta som avsändaren vill)
beskydd mot en ulvattack
en förhäxning
en spionrad.
Okej. Då kan det ju vara så att Q vet något, eller så har någon tvingat henne att rösta på LindgrenV..
Q borde ha fått det första paketet (om hon fått något). Det var lite diskussion i tråden om vad man som brevbärare vågar skicka första dagen. Och det är ju självklart individuellt - men jag tvekar ändå lite på om det skulle vara en sia (tycker att Q brukar vara mer målinriktad när hon som god har info om en ond, och om hon siat LV god så borde hon inte ha röstat där.)
Då är spionrad eller förtrollad röst troligare i mina ögon.
Även här så undrar jag om inte Q hade försökt teoria mer och dra med sig fler om hon verkligen trodde att Lv var ond? Eller räknade hon med att vi skulle ta Lv när vi fick reda på att Q var god?
Jag kan inte utesluta något av alternativen, egentligen. Men det känns troligast att någon har tvingat Q att rösta på Lv. Frågan är då vem och varför? Det är fortfarande första dagens paket som gäller - så den som i såfall tvingat Q borde ha varit god och chansade (eller lyckades räkna ut något pga vad som hänt i leken) eller satt i lyan och visste vilken sida LV spelar på.
Hm... Frågan är då vart detta troligast lämnar LV?
Jag funderar vidare...
(edit styckeindelningar..)