(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej jag bara tänkte om du hade någon mer tanke där om BSF och Koppen. :D
Tyvärr inte, jag satt med röstlistan och försökte få till teorier om alla och kollade så mycket jag hann på motiveringarna om jag tyckte att de var rimliga för en första dag. När jag sedan skulle rösta skummade jag igenom leken, fastnade på quater4evers inlägg eftersom jag just då inte hade en tanke på rollen som röstar dolt och funderade på om det var en miss eftersom jag inte kunde begripa hur hon veta att resultatet skulle bli som det blev...

Att tänka på leken och fundera mer på vem som är vad får jag göra senare. :crazy: Den här dagen har gått i ett och tyvärr är den inte slut än. :(

ja det är just det den kom tidigt och kunde se ut som en sådan , men jag kan ju ha övertolkat det. Men måste ju protestera mot det jag ändå uppfattar det som?
Självklart får du protestera. :) Jag var bara nyfiken på vad det var som gjorde att du trodde att jag låtsades att jag var siaren, var det tiden när min röst kom eller något jag skrev. :)

nej jag menar inte att cirkus sagt att snurrfian1 skulle vara ond om hon misstänker bsf för att vara fåret, däremot undrar jag att om hon antog det utifrån detta? Sett från hur jag misstänker fåret för att spela så skulle det vara troligast att den lägger en röst på en lyakamrat i tråden ( för att få fin röststatistik senare om den åker) rösten räknas ju ändå bort, det är den dolda som räknas.
Blev det mer begripligt?

Fast om man tänker ett steg till.
Ulvfåret lägger en röst på en kollega som då inte kommer att räknas.
Ulvfåret lynchas.
voila ett styck ulv serverad.
Nog skulle vi tvivla på att det vore så enkelt. men skulle vi tvivla tillräckligt för att det skulle vara värt den risken - tror du?

Jag ser det som tämligen otroligt att Cirkus siat FiaM som ond och röstar på mig, menar du att du fortfarande spekulerar i att Cirkus skulle siat FiaM?
Jag känner mig väldigt osäker överlag på alla dessa funderingar på vem som skulle ha siat vem, @quarter4ever verkar ju inne på att FiaM skulle försöka få det att framstå som om hon hade siat Q. (hur blev den där meningsbyggnaden då? ;) ) Men jag frågade dig eftersom du tog upp tanken om att Cirkus skulle ha haft mer info.

Tyvärr inte, jag satt med röstlistan och försökte få till teorier om alla och kollade så mycket jag hann på motiveringarna om jag tyckte att de var rimliga för en första dag. När jag sedan skulle rösta skummade jag igenom leken, fastnade på quater4evers inlägg eftersom jag just då inte hade en tanke på rollen som röstar dolt och funderade på om det var en miss eftersom jag inte kunde begripa hur hon veta att resultatet skulle bli som det blev...

Att tänka på leken och fundera mer på vem som är vad får jag göra senare. :crazy: Den här dagen har gått i ett och tyvärr är den inte slut än. :(
Ta hand om dig, leka ska vara roligt! Men då vet jag lite hur du tänkte! :up:

Röstar, i tidspress, på Habina för att Habina skulle försökt outa jägaren, om den funnit med i leken. Typ. Tyvärr kommer rösten för sent. Är sedan snabb på att fundera kring att slutresultatet inte säkert kommer se ut som det gjorde när slutsignalen gick. Och det hade hon rätt i. Frågan är vad hennes snabba kommentar om detta betyder? Att hon är god som hade bra koll? Eller att hon är ond som visste hur det skulle sluta? (Nu blev det ju fel och slutet blev inte som det skulle på något sätt eftersom LL gjorde sin miss, men det visste ju ingen då)
Jag är tydligen god som har bra koll:angel:

jag är faktiskt mera förvånad över att det inte varit uppe till diskussion över hur fåret i ulvakläders dolda röst samt den röst den lägger i tråden räknas bort, kan påverka resultaten ? ska läsa igenom tråden igen iom att jag var så off igår så jag faktiskt inte ens hann i tid att rösta ( aldrig hänt mig förut)
hade jag haft tid att vara inne under dagen hade jag definitivt tagit upp det, det är säkert.....

Ok, läste inlägget mellan två möten och hade inte en tanke på den dolda rösten just då så jag började fundera på om du gjort en felpost eller felskrivning. När jag sedan var tvungen att slänga iväg en röst för att vara säker på att inte missa var det den kommentaren som var märkligast i mina ögon, därav min röst på dig.

På vilket sätt tycker du att jag försöker få er att tro att jag är siare? Om det är för att jag röstade tidigt så skrev jag redan i anmälningstråden att jag skulle ha dåligt med tid idag. :)
ja det är tidpunkten som fått mig att reagera. Kanske överreagera

Fast om man tänker ett steg till.
Ulvfåret lägger en röst på en kollega som då inte kommer att räknas.
Ulvfåret lynchas.
voila ett styck ulv serverad.
Nog skulle vi tvivla på att det vore så enkelt. men skulle vi tvivla tillräckligt för att det skulle vara värt den risken - tror du?
bra fråga, men hindrar inte att fårets bästa chans är att verka så god som möjligt i sin inläggsstatistik?

Näst ut på listan är:

LindgrenV

Vet inte om jag lekt med henne förut, så jag har ingenting att relatera till i hennes spelstil.

Börjar med att glömma bort leken. ;) Och sedan kommer ett par snabba teorier om Artline och koppen. Sedan rösten på koppen (som LL missade och inte räknade med) Följt av ganska mycket förvirring kring slutresultatet av DL1. Rättar sig själv i ett feltänk kring den dolda rösten (att koppen skulle ha lagt den på Snurris. koppen är ju en av dom två som inte kan vara ulv i fårakläder)

Teoriar om Mirtai. Sätter henne som antingen ond eller god som är ganska osynlig.

Teoriar om koppen. Sätter henne som antingen ond eller god, mycket pga resultatet vid dl igår.

Konstaterar att som brevis hade hon inte vågat dela ut sian först.

Resonerar kring valet av Habina som käk.

Teoriar kring cirkus, hittar inget som tyder på att hon skulle vara ond.

Teoriar kring Q, lanserar tanken att Q försöker verka god som håller så bra koll på röstlistan. Vilket jag tycker är typiskt Q. Vet inte om LindgrenV lekt med Q så mycket? Verkar ha vissa misstankar mot Q.

Rör till det kring hur den dolda rösten kunnat hamna, jag förklarar för henne varför den bara kunnat hamna på Snurrfian.

Ifrågasätter att Q inte teoriat om henne.

Röstar på Q. Baserar den på röstningen igår, att Q skulle velat rädda koppen med sin röst.

Sammantaget vet jag inte vart jag ska placera LindgrenV. Som sagt, jag tror inte att vi lekt tillsammans tidigare, så spelstil har jag ingen koll på. Men hon ger ett hemskt förvirrat intryck? Förvirrad god eller spelat förvirrad ond? Jag har ingen aning. Jag måste nog se mer där innan jag kan bestämma mig för vad jag tror.

Jag hakar upp mig en del på röstningen, vi har en situation där LL troligen tror det är lika mellan Koppen Habina och Snurrfian med 3 röster vardera och då troligen lottar Snurrfian som "vinnare". Som det ser ut så lägger fåret rösten på Snurris. Någon av Koppen och Habina kan dock ha fått 2 röster och inte tre.

Det verkliga resultatet är istället (troligen åtminstone), att Koppen borde vart i ensam majoritet alternativt lika med Habina och/eller Snurrfian.

Förutom detta så har vi Qs röst som skulle lagt Habina i topp eventuellt tillsammans med Koppen beroende på fårulv rösten.

Lyan har hela tiden haft kontroll, de vet vilka som är onda och goda. Det kan ha art full aktivitet i lyan för att få önskat resultat. Vi vet att två av de inblandade potentiella var goda men var alla tre det? Jag är tveksam, varför blanda sig i slutstriden då och riskera att avslöja sig med ulv rösten? Jag tror inte jag skulle gjort det, men ponera att lyan vill rädda Koppen, antingen för att lägga ett villospår eller som framtida alibi?
Då är det möjligt att lyan låter Q lägga rösten på Habina för att framkalla lottning och dessutom lägger fårulv rösten på Snurris för att få större chans i omröstningen. Någon som röstat på Koppen bör då vara fårulv.

Ja jag spekulerar men jag får inte till det annars, å andra sidan så är det risk för att flera ulvar avslöjas genom manövern så det är inte någon vattentät teori direkt.

Jag är tacksam för spekulationer för och emot, är lite ambivalent.

DL 1, 22:00

12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:35 Koppen röstar på Snurrfian
20:56 cirkus röstar på blacksmitfarm

20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen
21:12 Lobelia röstar på Gabbi_ossi

21.31 Klara röstar på Blacksmithfarm
21.32 Habina röstar på Koppen
21.47 Snurrfian röstar på Koppen
21.47 Artline röstar på Habina
21.54 Gabby_Ossi röstar på Habina
21.55 LindgrenV röstar på Koppen

Snurrfian: 2
Blacksmitfarm: 2
Habina: 3
koppen: 4
gabby_ossi: 1

För att förtydliga så den röstlista jag gick efter ser alltså ut så här:

DL 1, 22:00

12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:35
Koppen röstar på Snurrfian
20:56 cirkus röstar på blacksmitfarm
20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen

21:12 Lobelia röstar på Gabbi_ossi
21.31 Klara röstar på Blacksmithfarm
21.32 Habina röstar på Koppen
21.47 Snurrfian röstar på Koppen
21.47 Artline röstar på Habina
21.54 Gabby_Ossi röstar på Habina

Snurrfian: 2
Blacksmitfarm: 2
Habina: 3
koppen: 3
gabby_ossi: 1

Ledsen för att det blev fel :(

FiaM
Röstade på Koppen (första rösten)
Habina och Snurrfian som också röstade på Koppen vet vi är goda. LindbrenV's röst kom inte med i resultatet.
Kan vara en ond som såg en chans att lägga en "lätt/bra" förstadagsröst?
Har idag lagt en röst på Q. För att hon tycker det verkar som Q har mer info kring röstningen? Jag är inte helt med där än.
Det jag tror att Q menade var att om Koppen bara haft 2 röster som räknades - så skulle det kunna vara lottning mellan flera? Eller snurrar jag till det nu?

Klara
La en andraröst på mig.
Kändes som en förstadagsröst. Frågan är om Klara är ond och ville skapa sig ett bra läge ifall Snurris åkte och var god (vilket hon var). Då har klara bidragit till att inte rösta ut Snurris, jag och snurris fick iom det två röster var.
Eller så är hon helt enkelt god.

Koppen
Hennes andraröst på Snurris skaver.
Å andra sidan så trillade det in röster på Koppen p.g.a. detta. Frågan är om alla fyra var goda eller om FiaM eller LindgrenV (eller båda) är ond(a)?

LindgrenV
Lägger fjärde rösten på Koppen.
Jag tror inte att de är onda tillsammans. Men LV skulle kunna vara ond, som avvaktar resultatet ifall räddningsröst kan bli aktuell?

quarter4ever
Missade DL med sekunder. Röstade på habina.
Det skulle kunna vara en räddning av Koppen, kanske? Riskfyllt kanske om blickarna hamnat på de som röstat på habina efter Koppens död?
.
Citerar mig själv, de jag tyckte var mest misstänkta för en stund sedan.

Jag var redan misstänksam mot Q p.g.a. rösten på Habina, som skulle kunna vara för att rädda Koppen?
Sedan kom FiaM med sin tidiga röst på Q - som Q kommenterade verkade vara en ond som ville vara siare.
Och nu nyss så menar hon att ulv-fåret borde ha röstat på en kollega - vilket jag inte alls håller för självklart.

Knepigt läge där flera av dem jag misstänker är inblandade, men det är inte troligt att alla av dem är onda...

Jag måste nog rösta nu för säkerhets skull i alla fall. och eftersom jag misstänker Q pga ovan och hon dessutom redan har röster så kommer min röst att hamna där idag...

Blacksmithfarm röstar på quarter4ever.

Citerar mig själv, de jag tyckte var mest misstänkta för en stund sedan.

Jag var redan misstänksam mot Q p.g.a. rösten på Habina, som skulle kunna vara för att rädda Koppen?
Sedan kom FiaM med sin tidiga röst på Q - som Q kommenterade verkade vara en ond som ville vara siare.
Och nu nyss så menar hon att ulv-fåret borde ha röstat på en kollega - vilket jag inte alls håller för självklart.

Knepigt läge där flera av dem jag misstänker är inblandade, men det är inte troligt att alla av dem är onda...

Jag måste nog rösta nu för säkerhets skull i alla fall. och eftersom jag misstänker Q pga ovan och hon dessutom redan har röster så kommer min röst att hamna där idag...

Blacksmithfarm röstar på quarter4ever.
jaha nu börjar det verkligen likna ett drev?
Och de enda som vinner på det är ulvarna...
Jag börjar känna mig lika frustrerad som @Snurrfian borde gjort i förra leken när jag inte kunde greppa att hon nog var god. Som sagt resultatet kommer ge en del svar, så jag hoppas att det inte är allt för många goda med i röstningen mot mig så det blir lättare att se de onda....

DL 2 (22:00)
14:00 FiaM röstar på quarter4ever
16:49 cirkus röstar på Lobelia
18:20 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:10 LindgrenV röstar på quarter4ever
20:21 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

quarter4ever 3
Lobelia 1
Gabby_Ossi 1

Nu blir det lite mer klurigt så jag måste kika på två personers inlägg. :p

Artline/Snurrfian2

Artline slår mig ofta som väldigt "medlande". Att hon försöker förklara hur hon uppfattar andras tänkande. Försvarar oavsett rollen på den hon försvarar. Samma i den här leken, hon börjar med att försöka räta ut frågan kring jagandet (mellan Snurrfian, Q och Habina).

Funderar (precis som jag gjorde) kring om en ond kopp verkligen skulle lagt en andraröst på Snurrfian i det läget.

Resonerar kring om det inte är vanligare att onda slarvläser rollistan. Och om man verkligen skulle vilja outa en roll som Habina antyddes ha gjort.

Undrar hur Snurrfian skulle kunna tro att Q skulle ha hittat något att gå på så tidigt i leken.

Är med i diskussionen om vilka som har svårast att hitta teorier i början, onda eller goda.

Röstar på Habina för att Habina verkar ha dålig koll på rollistan och verkar vilja outa en god roll.

Resonerar lite kring dolda/falska röster.

Här tar Snurrfian över.

Börjar med att fråga FiaM vem hon tror att Artline ska ha försökt rädda med sin röst på Habina. Och funderar över koppens röst på Snurrfian1.

Fortsätter med att fundera kring resonemangen kring vem som har siat vem inatt. Har FiaM siat Q eller har cirkus siat FiaM? Och varför är FiaM inblandad i bägge resonemanget?

Undrar över diskussionen mellan Q och cirkus om kopplingen BSF/Snurrfian1.

Vad tror jag? Jag vet inte. Det är alltid svårt när en spelare byts ut. Tyckte Artline gav ett bra intryck, men hon är samlad som spelare både som god och ond. Nu måste jag ge Snurris en chans innan jag bestämmer mig för vart jag vill placera henne.

jaha nu börjar det verkligen likna ett drev?
Och de enda som vinner på det är ulvarna...
Jag börjar könna mig lika frustrerad som @Snurrfian borde gjort i förra leken när jag inte kunde greppa att hon nog var god. Som sagt resultatet kommer ge en del svar, så jag hoppas att det inte är allt för många goda med i röstningen mot mig så det blir lättare att se de onda....
Tja, jag känner att jag vill lägga en röst där den gör mening och då jag inte är helt hundra på någon av mina misstänkta och inte heller helt säker på hur aktiv jag kommer kunna vara fram till DL så...
Visst, jag skulle kunna rösta på Koppen, som jag också har som ulvkandidat - men just nu ser jag inte vart den röstern skulle leda? Kan dock tänka mig att ändra, om det läget dyker upp och jag hinner med. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 065
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 038
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 176
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 730
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4
  • Vikt och hälsotråd 2024

Hund, Katt, Andra Djur