Ulvlek - Robinson Buke

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Håller med, jag får ingen bra känsla av sånt. Det är ju väldigt lätt för onda att haka på och risken är ju stor att det blir en god som åker då...

Uppdatering
På det första Buke-rådet råder stor förvirring och den stackars programledaren har fullt sjå att hålla ordning på deltagarna. Ottilia och Memmis22 verkar ha gått upp i rök och programledningen har skickat ut en efterlysning - bland annat i Efterlyst på tv3 vilket visar hur desperata de är att hitta de försvunna deltagarna.

I själva Buke-rådet brister Shaggy ut i gråt när hon inser att hon är första deltagare att få lämna showen - hon tittar först åt vänster och hulkar "Jag kan inte lämna min tvilling" och sedan lite snabbt åt höger. Hon får en nick och skiner upp och....

tillsammans med Mammas vandrar hon ut ur showen.

Otur i spel - tur i kärlek?? :love:

Shaggy var tvilling och kärlekspar

Mammas var ulv och kärlekspar

Natt-DL kl 22.10

Håller med, jag får ingen bra känsla av sånt. Det är ju väldigt lätt för onda att haka på och risken är ju stor att det blir en god som åker då...

Fast du var ju också en av de som strömröstade så nu känns det lite som att du försöker "vända kappan efter vinden" lite.

Jag tycker också strömröstande kan vara misstänkt. Och avvikande röster kan vara misstänkta. Hur man än röstar är det alltså misstänkt, och givetvis är ens egen röst också misstänkt.

Kan du utveckla resonemanget här? Menar du att Myrten, om hon vore ulv, skulle låta bli att teoria dag ett för att inte dra misstankar till sig? Eller hur kan det vara riskabelt tänker du?

Jag tänker att det är riskabelt för samtliga. När bara några få skrivit och man inte får bopa blir d automatiskt så att de som skrivit ngt öht är mer utsatta. Därav är jag själv ibland lite kort dag ett oavsett roll, eftersom man ofta åker då. Folk har ju åkt på allt från att de är trötta (uppe hela natten eller, oj måste va ulv) till att de ska käka middag och kommer vara borta en stund (aha bestämma nattkäk!). Därav lägger jag ingen värdering i vilken sida man står på om man skriver och teoriar bland de första, bara noterar att d är riskabelt.

Kasta sten i glashus..? Det här tyckte jag va lite misstänksamt när det skrivs av den som först lade en andraröst.

Jag vet inte hur jag ska rösta. Shaggys teori var ju helknepig även för att vara förstadagsröst men det känns som hon blir ett lätt byte.
Och därför är det underligt att du "följde strömmen" sas. Jag kan iofs förstå att din röst hamnade där, men ihop med den här kommentaren tycker jag att det är underligt.
bumpo avvaktar fler händelser, kan ibland vara misstänkt men det finns det ju antagligen fler som gör där ute inkl onda.

Myrten är lurig men försöker iaf teoria vilket kan vara riskabelt.

Måste säga att även jag reagerar på dessa meningar. Undrar samma sak som cirkus och Mammas.

Tycker också den här kommentaren är märklig, eftersom du var med i strömröstandet. Håller med glömmerallt.

Edit: Såg att Lenis svarade på det Mammas undrade.

Oj!

Vaknade till, kollade klockan, slet åt mig mobilen. Är man fanatisk då?

Får läsa ordentligt imorgon, om det blir en morgondag.

Jag tycker också strömröstande kan vara misstänkt. Och avvikande röster kan vara misstänkta. Hur man än röstar är det alltså misstänkt, och givetvis är ens egen röst också misstänkt.

Klart allt kan vara misstänkt men när det på svag teorigrund, din tex.( min åsikt att teorierna var svaga) trillar in många röster på någon så visar sig oftast den person som får rösterna vara god.

Din röst på Bumpo känns ju dock som att du undviker att ta ställning, vilket jag kan förstå när det finns så lite att gå på. Men vad gjorde Bumpo mer misstänkt än övriga strömröstare? Var det nån teori som var bra tycker du?

Fast du var ju också en av de som strömröstade så nu känns det lite som att du försöker "vända kappan efter vinden" lite.

Kasta sten i glashus..? Det här tyckte jag va lite misstänksamt när det skrivs av den som först lade en andraröst.

Tycker också den här kommentaren är märklig, eftersom du var med i strömröstandet. Håller med glömmerallt.

När jag röstade låg det tre röster, på olika personer. Visst, jag hade kunnat rösta på en fjärde, men när den enda jag kunde peka på gjort något misstänkt i mina ögon redan fått en röst, skulle jag låta bli att rösta på den bara för det? Jag kunde ju omöjligt veta att flera skulle haka på det. Och hade jag röstat på någon annan och alla andra röstat på samma sätt som de gjorde hade jag med största sannolikhet ändrat min röst till Shaggy i slutet för att rädda mig själv.

Alla lär väl hålla med om att det är lite misstänkt med strömröster, och att ulvar med största sannolikhet hakar på såna, ser inte varför det blir mer misstänkt bara för att man sätter ord på det alla tänker? Ja, jag var med och röstade på en som fick strömröster, men med tanke på antalet som gjorde det så lär det ha varit fler goda i det sällskapet.

När jag röstade låg det tre röster, på olika personer. Visst, jag hade kunnat rösta på en fjärde, men när den enda jag kunde peka på gjort något misstänkt i mina ögon redan fått en röst, skulle jag låta bli att rösta på den bara för det? Jag kunde ju omöjligt veta att flera skulle haka på det. Och hade jag röstat på någon annan och alla andra röstat på samma sätt som de gjorde hade jag med största sannolikhet ändrat min röst till Shaggy i slutet för att rädda mig själv.

Alla lär väl hålla med om att det är lite misstänkt med strömröster, och att ulvar med största sannolikhet hakar på såna, ser inte varför det blir mer misstänkt bara för att man sätter ord på det alla tänker? Ja, jag var med och röstade på en som fick strömröster, men med tanke på antalet som gjorde det så lär det ha varit fler goda i det sällskapet.

Nej alla håller inte med, jag motsäger mig tex. att det skulle vara stor sannolikhet att ulvarna hakar på, jag menar det är knappast någon nyhet att man kan bli misstänkt för att strömrösta, sen kan man givetvis snurra hjulet ett varv till och säga att ulvarna strömröstar bara för att folk inte tror de ska göra det osv.

Det är snarare hur strömröster är utformade och när de kommer som är interessant än själva strömröstandet i sig.

Nej, jag tycker inte du borde ha röstat på någon annan om du kände för Shaggy. Däremot reagerade jag på ditt uttalande.

*kl*

Vi kanske ska skicka en efterlysning av Paddan också? Programledaren verkar ha fått för mycket att stå i och har flytt fältet? :p

Uppdatering!

Efter det första Buke-rådet gick de kvarvarande deltagarna ut och firade att de alla hade överlevt den första utröstningen (någon hade smugglat med sig en massa alkohol). Samtidigt började media rapportera att det hade varit en FANTASTISK premiär. Vilken show!!!

En av de gladaste var bumpo som kände att det kunde gå hur bra som helst i den här tävlingen, ingen visste ju att hon hade ett litet litet övertag...
På morgonen vaknade bumpo upp med en sprängande huvudvärk och upptäckte att hon blivit hackad - någon hade bytt ut hennes lösenord till Buke och hon kunde inte logga in igen..

bumpo var storbonde

DL kl 21.30, Natt-DL kl 22 i morgon

Nej alla håller inte med, jag motsäger mig tex. att det skulle vara stor sannolikhet att ulvarna hakar på, jag menar det är knappast någon nyhet att man kan bli misstänkt för att strömrösta, sen kan man givetvis snurra hjulet ett varv till och säga att ulvarna strömröstar bara för att folk inte tror de ska göra det osv.

Det är snarare hur strömröster är utformade och när de kommer som är interessant än själva strömröstandet i sig.

Kan tillägga( såg att niyama undrat) att det var en anledning till att jag ansåg bumpo vara mer misstänkt än exempelvis hedinn(en annan var att hedinn också fick strömröster mot sig)

Nu efter att ha läst uppdateringen kan jag dock konstatera att jag hade fel om bumpo

Extra Extra!!

Efterlysningen i TV3 fick genast resultat! Någon rapporterade in att Ottilia senaste varit synlig i Göteborg på uttagningarna till Idol - eftersom alla vet vilka otroliga köer det är på dessa uttagningar så kommer inte Ottilia att hinna tillbaka under denna programserie.

Istället kommer Shaggy svassande in på scenen igen. Mammas dumpades visst redan i kulisserna....

Välkommen tillbaka Shaggy!

under tiden har LL petat på Memmis22

Extra Extra

LL gör en pudel! :arghh:
Det programledningen inte tänkt på var att den tilltänkta ersättaren innehaft en specialroll. Shaggy förpassas därför till kulisserna igen och man fortsätter leta en ersättare för Ottilia..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 636
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar