Ulvlek: Agents of S.H.I.E.L.D.

håller med dig om Pois, jag börjar oxå luta åt att hon spelar själv och inte har någon att prata med bakom kulisserna så att säga.

Jag hoppas att jag dig på min planhalva annars känns det lika gärna som jag kan lägga ner det här med spelandet. Jag tycker jag känner igen hur du brukar ligga på när du är god och vill ha svar och att du gräver och försöker analysera det lilla som skrivits.

Jag är faktiskt tveksam till LenaH det är svårt att sätta fingret på exakt vad, men oavsett tidsbrist eller inte tycker jag det känns som hon mer "flyter ovanpå" så att säga. Det är lite andra småsaker som får mig oxå att fundera över henne, hon brukar vara lite skarpare med sina analyser och sedan tanken om att Pois skulle kunna sitta på extrainfo känns inte riktigt som Lena tycker jag.

Sedan tycker jag det är skitsvårt att få ut något av någon eftersom det är så lite skrivet. Det finns inget att "ta" på och just nu skulle jag lika gärna kunna räkna "ole dole doff" om övriga deltagare och deras ev roller.

DL1
21.07 bollen__ röstar på Poisonous
21.26 LenaH röstar på Hedinn
21.32 Cirkus1 röstar på paddington
21.42 qitis röstar på bollen__
21.53 Mirtai röstar på cirkus1
21.56 Hedinn röstar på cirkus1
21.59 Karamelldrottningen röstar på qitis1
21.59 poisonous rostar pa Bollen_
21.59 Niyama röstar på LenaH
22.00 Paddington röstar på Cirkus1
Lenis missar och ersätts sedan av qitis.

DL2
20.52 Poisonous rostar pa Circus2
21.46 cirkus2 röstar på Mirtai
21.46 LenaH röstar på Mirtai
21.49 Hedinn röstar på Karamelldrottningen
21.50 Karamelldrottningen röstar på Niyama/q2
21.57 qitis röstar på Karamelldrottningen
21.58 Mirtai röstar på LenaH

22.00 Paddington röstar på Poisonous

Bollen missar

Bollen röstar Poisonous, missar
LenaH röstar Hedinn, Mirtai
Cirkus1 röstar Paddington, Mirtai
Qitis1 röstar bollen
Mirtai röstar
cirkus1, LenaH
Hedinn röstar på Cirkus1, Karamelldrottningen
Karamelldrottningen
röstar på qitis1
Poisonous röstar på Bollen, Cirkus2
Niyama/Qitis2 röstar LenaH, Karamelldrottningen
Paddington röstar Cirkus1, Poisonous.
Lenis/Cirkus2 röstar missar, Mirtai

Så vad får jag ut av detta.
Pois och Bollen__ röstar på varandra i Dl1. Bollen lägger första rösten i DL1 - skulle hon ha lagt den på en ev kollega om de var i lyan tillsammans? Pois lägger en av de sista rösterna - den första rösten som Bollen__ får i DL1. Men utifrån gårdagens hela diskussion samt svaren idag så känns det mer som Pois spelar ensam.

Att LenaH röstar på Hedinn gör att Lena inte borde vara tvilling. Finns ingen anledning för tvillingarna att distansera sig från varandra på det sättet.

LenaH lägger en andra röst på Mirtai i DL2, kommer samtidigt som Cirkus2 röst på Mirtai. Frågan är om LenaH hade sett Cirkus röst eller inte, men det är troligen inte så (om nu inte det är cirkus och LenaH som är i lyan å har pratat ihop sig...) . Om LenaH och Mirtai är i lyan ihop så känns det udda att lägga en andraröst på en kollega, men som sagt, det är möjligt att LenaH inte såg Cirkus röst. Sedan kan det även vara så att det var ingen "fara" att hon lade rösten på Mirtai eftersom hon kanske visste att den inte skulle räknas. Cirkus kan ha en poäng i att fårulvens dolda röst lades på Karamellen och vill man skydda en kollega så är det väl bra att det ser ut som denne är uppe för lottning när det egentligen inte är någon risk att denne kan åka. Samtidigt går ju det scenariot att applicera på Cirkus oxå :arghh:
Mirtai själv lägger en betydelselös röst på LenaH - om man nu är god och vet att det är en fårulv i leken och man själv har två röster emot sig. Varför inte lägga en röst på den som har fler röster än en själv bara för att försöka rädda sig själv? Det är nog det som talar mest till Mirtais nackdel för mig nu eftersom hon tyvärr inte kunnat vara så aktiv.

Qitis2(Niyama) röstar på LenaH i Dl1 och på Karamellen i Dl2. Niyamas röst på LenaH i Dl1 var betydelselös och Qitis röst förde upp Karamellen i "synlig" lottning med Mirtai. Vet inte om jag kan dra några direkta slutsatser utifrån det.

Mirtai själv lägger en betydelselös röst på LenaH - om man nu är god och vet att det är en fårulv i leken och man själv har två röster emot sig. Varför inte lägga en röst på den som har fler röster än en själv bara för att försöka rädda sig själv? Det är nog det som talar mest till Mirtais nackdel för mig nu eftersom hon tyvärr inte kunnat vara så aktiv.

Men ja! Du uutrycker det bättre än vad jag gör. Det var något som skavde och precis just det - varför la hon en meningslös röst på LenaH om hon är god? då hade hon nog försökt rädda sig själv lite mer.

Nä, detta och mina andra misstankar (som att minst en ulv röstade på cirkus1 och jag tror mer på Mirtai än på Paddi just nu) gör attt

cirkus röstar på Mirtai

Ja alltsa, det finns ju inte mycket aktivitet att ga pa direkt. Det ar mest ni tva som haller lada :D
Sjalv forsoker jag samla mina tankar och anteckningar for tillfallet.

Jag har haft fullt upp med sjuka barn och hästar att ta hand om i snöyran och till på köpet själv blivit febrig ikväll :yuck:
Somnade till när jag la mig för att vila och vaknade precis
Ska läsa ikapp mig och försöka komma med lite teorier innan det ska röstas

Cirkus2 när jag läste igenom det jag missade igår tyckte jag att c2 var hetsig :angel: Sen vad det betyder om hennes roll vet jag inte men tänker ändå att hon sticker ut genom att spela lite hetsigt och det gör att hon inte känns så ond.
Pois känns virrig och jag förstår absolut inte alls vad hon försöker förklara om att c2 borde vara ond pga tagit över roll. Men jag kan ändå hålla med både paddington och c2 att det känns som att hon spelar ensam.
LenaH känns mer laidback än vanligt. Kanske bara är tidsbrist. Kanske är ludet. Vet ej.
Q2 för upp karamellen i lottning med Mirtai igår. Är det för att de är kollegor? Eller var det bara en slump? Vet inte var jag har q2 och Mirtai.

Men ja! Du uutrycker det bättre än vad jag gör. Det var något som skavde och precis just det - varför la hon en meningslös röst på LenaH om hon är god? då hade hon nog försökt rädda sig själv lite mer.

Nä, detta och mina andra misstankar (som att minst en ulv röstade på cirkus1 och jag tror mer på Mirtai än på Paddi just nu) gör attt

cirkus röstar på Mirtai
Ja. Just det. Jag var ju inte igår men hon borde ju rimligen lagt rösten på karamellen om hon såg att karamellen hade två röster och annars på vem som helst som hade en röst. Måste läsa hennes röstinlägg igen känner jag för jag kommer inte ihåg vad hon skrev.

1. Hedinn - tvilling
2. Niyama/qitis2
3. cirkus - Spion
4. qitis - bybo
5. bollen__
6. Karamelldrottningen- bybo
7. Poisonous
8. Lenis/circus2
9. LenaH
10. Paddington
11. Mirtai

Paddan och cirkus har by far varit mest aktiva.
Vi vet att Hedinn var tvilling sa fragan ar vem hon verkat vara mest ihoppratad med.

Lena verkar mest.. flyta med. Verkar inte vilja gora sa stort vasen av sig och har haft ratt anonyma roster och motiveringar. Hade en kort konversation med Hedinn om att hon tyckte Hedinn backade och bevisligen var ju Hedinn god.
Rostar sedan pa mirtai pga. svag motivering.

Det kanns for mig som att LenaH forsoker halla sig utanfor sikte och ligga lite lagt. Hennes egna motiveringar har heller inte varit jattestarka, sa att rosta pa nagan av den anledningen. Jag vet inte, kanns som en "lattsam" utvag for nagan som forsoker halla ogonen fran sig.

Poisonous rostar pa LenaH

Jag kom just tillbaka till stallet och det är ju skönt att slippa läsa ikapp 14 sidor men helvete vad svårt att hitta nåt att gå på?

Jag vill tro att cirkus är god men är rädd att jag är färgad av cirkus1?
Jag vill nog också ha Paddi åt det goda hållet för Heddans död fick mig att omvärdera lite.

Nej jag tror att cirkus har rätt - varför rösten på LenaH? Varför inte på karamellen eller iaf någon annan som hade en röst? Känns ludet
bollen__ röstar på Mirtai

1. Hedinn - tvilling
2. Niyama/qitis2
3. cirkus - Spion
4. qitis - bybo
5. bollen__
6. Karamelldrottningen- bybo
7. Poisonous
8. Lenis/circus2
9. LenaH
10. Paddington
11. Mirtai

Paddan och cirkus har by far varit mest aktiva.
Vi vet att Hedinn var tvilling sa fragan ar vem hon verkat vara mest ihoppratad med.

Lena verkar mest.. flyta med. Verkar inte vilja gora sa stort vasen av sig och har haft ratt anonyma roster och motiveringar. Hade en kort konversation med Hedinn om att hon tyckte Hedinn backade och bevisligen var ju Hedinn god.
Rostar sedan pa mirtai pga. svag motivering.

Det kanns for mig som att LenaH forsoker halla sig utanfor sikte och ligga lite lagt. Hennes egna motiveringar har heller inte varit jattestarka, sa att rosta pa nagan av den anledningen. Jag vet inte, kanns som en "lattsam" utvag for nagan som forsoker halla ogonen fran sig.

Poisonous rostar pa LenaH
Om du verkligen är solospelare bör du fundera över om du går rätt väg nu.

Jag tänker INTE rösta i sista sekund idag!
Eftersom jag bara litar på mig själv så får jag gå efter det jag har grävt fram och just nu står Mirtai ut mest för mig utifrån nedanstående resonemang:

Paddington röstar på Mirtai

LenaH röstar på Mirtai

För att jag tycker hon gjorde det enkelt för sig igår och för att jag tänker lita på cirkus.

Jag försöker pussla in de kvarvarande på respektive planhalva

Paddington- känns efter gårdagen som trolig god för mig .
Pga det hon skrivit och hur hon uttrycker sig samt också för hennes resonemang och hur hon ställer upp sina funderingar. Paddis kan luras bra dock- det har hon gjort med framgång förr . Men någonstans måste man ju börja att sortera in folk
Så iaf den minst misstänkta för mig för stunden

Pois blir jag inte riktigt klok på och hade samma fundering som jag tror det var LenaH uttryckte tidagare idag Att Pois möjligen kunde fått en sia kanske och inte kunde föra fram sina tankar bättre än så igår? Men efter att LL förtydligat hur paketen används tidsmässigt så kan jag sortera bort den tanken , Så för mig är Pois antingen en god spelare som spelar ensam , eller så sitter hon i lyan:idea:

Cirkus Har varit väldigt övertygad om att hennes första roll måste ha haft minst en ulv som lagt en röst på henne i DL1 och det är ju lätt att fastna i ett sånt tänk Mirtai är ett riktigt osäker kort för mig så tycker inte att det sticker ut att cirkus väljer att rösta där idag och igår Vill gärna tro att cirkus är bland de goda i denna leken . men vågar inte lita riktigt på det - hon är en jag kan tänka mig är fårulv Och skulle hon sitta i lyan och alla 3 som röstade på cirkus 1 i DL1 är goda så är det ju smart spelat av henne dessutom.
Att fokusera på de och få misstankar ditåt ? Jag vet ju vart jag har mig själv så för mig skaver det dessutom att hon så säkert framför att jag borde vara trolig i lyan

LenaH känns ovanligt blank för mig i denna leken:idea: Jag ser en möjlighet att LenaH och cirkus kamperar ihop faktiskt i lyan? Men LenaH kan också lika gärna vara god , i så fall spelar hon ensam för henne har jag uteslutit som tvilling iom att hon röstat på hedinn

bollen__ i min första roll var jag misstänksam mot henne, och jag har väl egentligen inte ändrat uppfattning . Missade att rösta igår så hade inte henne i tankarna igår och jag tyckte verkligen att Karamnelldrottningen röstade märkligt när hon la sin röst på mig igår utan motivering till varför hon röstade på mig- det kändes klart ulvigt så därför röstade jag på henne igår Bollen är mästare på att smyga med som ond- men tycker ändå att en del av hennes inlägg verkar vilja gräva lite på ett sätt jag inte upplever att hon gör annars när hon är ond:idea: men väldigt osäker på vart jag har henne i denna leken

mirtai har inte haft möjlighet att delta idag så fruktasvärt osäker på vart jag har henne
måste rösta

qitis röstar på Mirtai
Känns mest trolig att sitta i lyan efter lite tankearbete och uteslutningsmetoden

visar det sig att Mirtai är god så är det bara att gratulera onda
Också supernojig över ffa LenaH och Cirkus!O_o

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
25 451
Senast: Klara
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 418
Senast: Habina
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 064
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar