Ulvlek: Agents of S.H.I.E.L.D.

Hjälp mig nu?

Kan Paddi och bolllen vara ulvar tillsammans? Jomen det kan du ju.
Om q inte är ulv så är det fullt möjligt rent av troligt. Men varför skulle Paddi sänka fårulven?

Varför har jag fått för mig att q är ulv?
Fan jag kan inte tänka längre
Äh, jag tänker släppa Paddi som ond. Hon måste liksom vara god efter att ha sänkt Mirtai igår, jag vägrar noja mer över henne! :p

Det ger Pois, q och bollen (för dig har jag också släppt) och jag skulle ju gärna ha frågat @Mirtai om bollen :D men jag tror inte jag skulle fått ett svar jag kan lita på i den här leken! :p

Jag är klart böjd att hålla med om att Pois antagligen spelar allena och då ger det mig q och boll kvar.
Skarpare än så blir jag inte nu och förhoppningsvis dör jag om en stund. :D

Men @qitis och @cirkus - om ni nu vill ha @Paddington som god (vilket jag också vill) så lämnar det @bollen__ och @Poisonous som ulvar. Funkar det rent tekniskt?

Jag måste läsa om leken men det är rätt bekymmersamt att bara kunna sitta vid datorn 5 min i taget, jag får ingen kontinuitet och det är väl det som gör att jag inte spelar på topp direkt... :meh:

Jag tror inte att det är omöjligt rent tekniskt, men samtidigt vetefan, de röstade på varandra i DL1. Eftersom det är 3 ulvar (som mest) så är det tveksamt att göra så. Så nej, jag tror inte de är ulvar ihop. Jag tror fortfarande att Pois spelar själv.

För mig är det troligast att det är två av Paddi, bollen__ och qitis som är i lyan.
Det som talar emot Paddi är rösten på mig (fast om hon är jägare så kan hon ha röstat på mig för att jag som cirkus1 indikerade att jägaren borde ligga lågt innan den vet någon ond mer säkert och på så vis "låtsades" vara jägare, men det var ju egentligen spionens uppmaning ) och även den betydelselösa rösten på Pois när det ändå fanns endel att gå på. Det som talar för henne är teorin och rösten på Mirtai.

Bollen__ gör mig också fundersam. Om hon är ulv så kan ju fårulven ha räddat henne i DL1 med sin dolda röst på mig och det hade inte synts utåt eftersom fårulven röstade på mig i tråden också. I det läget så fanns ju en levande spion som hade kunnat se var fårulven röstade så jag håller det som ganska troligt att hon röstade även dolt på mig, men var det för att rädda bollen eller bara för att få ut mig? Om Paddi är god så hade det inte varit några garantier att cirkus1 hade fått övervikt av röster utan då hade hon ju lika gärna kunnat rösta på bollen__ ...

qitis, kan inte sätta fingret på det, men Niyamas första meningslösa röst på LenaH och sen rösten på karamell som kom in very handy när det visade sig att Mirtai var ond. Om tex bollen__ var tredje ulv och inte på plats (iscenariot att q är ulv) så var de tvugna att säkra så att inte Mirtai åkte eller hamnade i lottning. Då valde hon en som redan hade en röst. Om däremot Paddi är ulv så hade hon kunnat röstat på karamell också iom att hennes röst kom sist, kan ju ha varit därför hon väntade med att rösta för att se om hon behövde rösta på någon så att Mirtai klarade sig eller om hon kunde lägga en harmlös röst

Du själv är egentligen inte friskriven helt mer än din andraröst på Mirtai och att vi är så larvigt synkade (både som cirkus1 och 2)

Alltså jag hatar verkligen försöka leka från mobilen. Men lite tankar från mig innan dl

Cirkus vägrar jag noja över, Pois behåller jag uppfattningen om att hon borde vara själv. Lena börjar jag känna igen som sig själv och vill verkligen lägga henne åt goda sidan. Det ämnar qitis och bollen.

Jag reagerade på bollen igår eftersom hon mer el mindre bara instämde i det jag och cirkus redan skrivit utan några egna direkta tankar el ifrågasättande om varför vi tänkte så. Hon är lixom för medhållande..

Det är trevligt att bli "godförklarad" tidigt. Men förstår inte varför qitis gör det då tidigt igår och sedan utifrån samma inlägg som cirkus däremot håller emot mig. Hon är öcen snabb på att ändra sig om det efteråt (vilket är konstigt för om hon höll mig dom god innan dl så borde jag väl stärkt mig efter grävande mot mirtai?

Uppdatering

Medans May var borta passade Garrett och hans Hydra-män på att överfalla Agent Coulson och föra bort honom - Garrett ville nämligen veta hur SHIELD hade gjort för att återuppliva Coulson efter att han blivit dödad av Loke vid slaget i New York, eftersom han själv hade en dödlig sjukdom som han hoppades kunna bota...
Coulson blev placerad i en maskin som med hjälp av elektromagnetiska vågor förde upp minnen som gömt i det undermedvetna till ytan.

Poisonous var Ängeln Phil Coulson

*0.12-1.14*

Då gäller det att få ut en ulv iom att det inte finns något beskydd.

Mina huvudmisstänkta kvarstår och jag hade uppenbarligen rätt om Pois och att hon spelade ensam.

Då är frågan med de andra - jag måste ju sortera in någon som god och med avseende på hur Paddi gick på mot Mirtai och med avseende på att LenaH la första rösten på Mirtai i Karamell-lynchen så blir det bara qitis och bollen kvar. Bollen röstade på Pois i DL1 och pja, det ser inte så ljust ut för henne.

Redan vid Karamell-lynchen så tänkte jag att om Mirtai är ulv så ser qitis röst på Karamell skum ut, jag fick intrycket att hon var tvungen att rösta på en som redan hade en röst för att inte riskera Mirtai och jag väljer nog att inte vika för den tanken.

cirkus röstar därför på qitis

Det var ju en klen tröst att vi hade rätt om Pois och jag hade nog tänkt lägga min röst på bollen men eftersom cirkus redan röstat på qitis så känns det onödigt att sprida rösterna.
Jag hoppar den andra hästen ikväll så för att slippa stå på stallplan i snöglopp som igår så röstar jag också nu.

LenaH röstar på qitis för att den andra rösten på karamelldrottningen var enda chansen att rädda Mirtai. Bollen var inte online och att följa Pois röst på cirkus hade varit rena kamikazeförsöket.

Det är trevligt att bli "godförklarad" tidigt. Men förstår inte varför qitis gör det då tidigt igår och sedan utifrån samma inlägg som cirkus däremot håller emot mig. Hon är öcen snabb på att ändra sig om det efteråt (vilket är konstigt för om hon höll mig dom god innan dl så borde jag väl stärkt mig efter grävande mot mirtai?

alltså jag fick en fundering om dig efter att hedinn blev käk som gjorde att jag ville tro att du var god och hade lite ont om tid att tänka innan DL igår då jag dels haft fullt upp med att hämta sjukt barn under dagen från skolan samt sedan själv blivit febrig igår..
Jag blev ambivalent till dig efter att cirkus uttryckte ganska stor misstänksamhet mot dig - och fortfarande verkar ha det?
Så den tanken jag fick inatt var att jag kan ha blivit lurad av dig till att tro att du har en specifik roll eftersom jag upplever att cirkus protesterar mot dig.
Vad det gäller Mirtai så tycker jag ju att det talar till dig fördel att du argumenterade mot henne igår men samtidigt sticker det lite i ögonen att du la den sistaminuten rösten på Pois i dl2

Mina huvudmisstänkta kvarstår och jag hade uppenbarligen rätt om Pois och att hon spelade ensam.

Då är frågan med de andra - jag måste ju sortera in någon som god och med avseende på hur Paddi gick på mot Mirtai och med avseende på att LenaH la första rösten på Mirtai i Karamell-lynchen så blir det bara qitis och bollen kvar. Bollen röstade på Pois i DL1 och pja, det ser inte så ljust ut för henne.

Redan vid Karamell-lynchen så tänkte jag att om Mirtai är ulv så ser qitis röst på Karamell skum ut, jag fick intrycket att hon var tvungen att rösta på en som redan hade en röst för att inte riskera Mirtai och jag väljer nog att inte vika för den tanken.

Jag hoppas att du baserar det på mer än min DL1 röst faktiskt, det fanns ju inte direkt många inlägg i leken då så jag förstår faktiskt inte varför just den gör mig skum. Andra argument kan jag köpa, men inte den :p

Jag vet ju vart jag står och undrar om du tänkt tanken att Paddis och LenaH kan ha gjort ett snyggt alibiförsök igen? Bara för att det skulle de väl inte göra? Jag tänker på när de jagade efter killaloe i en lek förra året?
Alternativt att iaf en av dem sitter i lyan med bollen__ och glider med som godförklarad?
För jag vill ju gärna tro att du är god och inte luras big time så som du kan göra? Så det är du som sitter i lyan tillsammans med någon av de andra? :cautious:
med ängeln borta och inga brev kvar att dela ut så är det ju så att om en god åker i lynchen idag så har ju ulvarna segern i en lite ask sedan iom att de kan käka obehindrat

så ber dig att tänka något varv till!

Jag hoppas att du baserar det på mer än min DL1 röst faktiskt, det fanns ju inte direkt många inlägg i leken då så jag förstår faktiskt inte varför just den gör mig skum. Andra argument kan jag köpa, men inte den :p

Fast du missade DL2 och alla utom den saliga ängeln röstade på Mirtai igår.

Jag vet ju vart jag står och undrar om du tänkt tanken att Paddis och LenaH kan ha gjort ett snyggt alibiförsök igen? Bara för att det skulle de väl inte göra? Jag tänker på när de jagade efter killaloe i en lek förra året?
Alternativt att iaf en av dem sitter i lyan med bollen__ och glider med som godförklarad?
För jag vill ju gärna tro att du är god och inte luras big time så som du kan göra? Så det är du som sitter i lyan tillsammans med någon av de andra? :cautious:
med ängeln borta och inga brev kvar att dela ut så är det ju så att om en god åker i lynchen idag så har ju ulvarna segern i en lite ask sedan iom att de kan käka obehindrat

så ber dig att tänka något varv till!

Jag är tämligen säker på att de inte sitter i lyan ihop i allafall. Ingen av dem är godförklarad per se - men det finns för många indikationer på att de inte skulle vara i lyan. Bägge två har drivit aktivt mot Mirtai i två olika DL och nej, det förefaller mig osannolikt att de är i lyan. Däremot så ser jag din röst på karamell som räddade Mirtai - om nu Paddi är god som jag tror och bollen missade så hade du inget val om ni skulle ha kvar er fårulv

För mig är det du och bollen__ i första hand.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
25 451
Senast: Klara
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 418
Senast: Habina
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 064
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar