Ulvlek: Agents of S.H.I.E.L.D.

Då är det 8 kvar. Antingen 4-4 eller 5-3. Jag hoppas och tror på det senare annars är leken slut med lyckat käk.
Det bör finnas tv1 och tv2 samt jägare och ängel kvar och så en bybo förhoppningsvis.

Jag kan tänka mig att karamells frånfälle säkrades av att fårulv la sin dolda rlöst där och på någon helt annan i leken, för jag misstänkeratt Mirtai är ulv och hon räddades av fårulvens röst. Jag tror inte att både Hedinn och quitis som la öppna röster på karamell är ulvar, men med den här röstningen så tycker jag att quitis ser mer skum ut än Hedinn faktiskt.

20.52 Poisonous rostar pa Circus
21.46 cirkus röstar på Mirtai
21.46 LenaH röstar på Mirtai
21.49 Hedinn röstar på Karamelldrottningen
21.50 Karamelldrottningen röstar på Niyama/q2
21.57 qitis röstar på Karamelldrottningen
21.58 Mirtai röstar på LenaH
22.00 Paddington röstar på Poisonous
Vad med Mirtai gör att du tror att hon är ulv? Håller du LenaH åt det godare hållet?

När det gäller fårulven är jag lite kluven
Det vi vet är att Karamellen lynchades.

Endera blev det lottning eller så blev det "övervikt" till Karamellens nackdel.
Om det blev lottning så kan det innebära att ulvarna inte behövde engagera sig eftersom det kan ha varit två goda uppe för lottning. Det kan även vara så att en av de öppna rösterna dvs på Cirkus, Mirtai el LenaH (jag tar inte upp min röst för jag vet var jag har mig själv), kan ha varit på Karamellen dolt (å Karamellen kan inte ha röstat dolt på sig själv).

Sedan missade ju bollen att rösta och hon skulle ju även kunna vara fårulven.

Har jag missat ngt? Baronen har varit lite för bra sällskap ikväll och mina ögon börjar gå i kors så det är nog dags att stänga ned.

Du har ju bara en röst - så det är nog inte så sannolikt att du åker.

Jag är fortfarande jäkligt intresserad av att du förklarar dig - varför röstade du på mig?
Varför backade du inte när flera påpekade att du 1. citerat en död spelare 2. förklarat hur LLs tänker 3. det var två som ersattes och du struntade helt i den andra om nu teorin var att bara ulvar ersätts

Jag sa inte att jag skulle aka? Jag sa att jag fatt det hett om oronen. Karamell nastan gav upp nar folk klev pa mot henne.

Jag sag inte att LL hade kommit in och svarat pa allting innan rostningen var over.
Och att andra teori, ja de hade jag val kunnat gora men jag stod for hur jag tankte, aven om ingen annan forstod/forstar mitt resonemang.

Jag sa inte att jag skulle aka? Jag sa att jag fatt det hett om oronen. Karamell nastan gav upp nar folk klev pa mot henne.

Jag sag inte att LL hade kommit in och svarat pa allting innan rostningen var over.
Och att andra teori, ja de hade jag val kunnat gora men jag stod for hur jag tankte, aven om ingen annan forstod/forstar mitt resonemang.
Men VAD är ditt resonemang? Du baserar din röst på Cirkus2 utifrån vad Cirkus1 som hade en helt annan roll skrev Dag1. Vad gör att du misstänker Cirkus2 - det måste ju ha skett något EFTER att LL avslöjat att Cirkus2 tog över efter Lenis som gör att du misstänker henne.

Jag vill verkligen förstå hur du tänker.

Då får du förklara din teori där du citerar cirkus1 som är spion och håller det emot mig cirkus2 som har en helt annan roll (obviously)

Förlåt! Jag kom just hem från långpromenad och handling. Glömde helt bort leken :( jag kommer tillbaka när jag packat in varorna :)

Alright. Jag far lagga en nagat tidig rost ifall jag glommer av tiden igen.

Poisonous rostar pa Circus

Det har kandes lite konstigt att peka ut. Att saga den goda sidan, och inte "vi".

Det har kandes ocksa ratt underligt.
Och jag vet inte, om en roll ska bli ersatt och inte bara ivagslangd kanns det som att det var en specialroll eller en ond roll.
Och for mig, rent statistiskt kanns det som att det var en ulv som blivit tillsatt.
När jag läste det här kände jag :confused::confused::confused: men jag ser att det hunnit stötas och blötas. Jag förstår det dock fortfarande inte.
Fast slutsatsen ar ju densamma? Du var bevisligen god i din forsta roll, men den enda roll jag vet sakert ar ju min egen. Sa for mig, logiskt och statistiskt som lekledare skulle jag inte vilja att en ond roll forsvann i det har laget. Sa for mig kanns det mer logiskt.
Här hänger jag inte med? Hur menar du att rollen försvinner? Vilkens roll är det du syftar på? De enda rollerna som försvunnit är ju de vi röstat ut eller ulvarna käkat. Resten är ju kvar?
Nja, jag skrev, i samma inlägg, att jag lutar åt att det är tre, men inget jag tänker skriva i sten utan det kan såklart även vara fyra. Jag ser det mer som att jag är öppen för möjligheter än att jag ändrar mig?
Så tänker jag med, och hur många har inte tänkt så före oss. Jag förstår faktiskt inte varför det är så misstänkt faktiskt. Och det spelar ju ingen roll om det är 3 eller 4, vi lär ju märka när leken tar slut:confused:
Again..
Slutsatsen var ju dock inte fran citaten.
Men vad var egentligen slutsatsen? Jag blir helt förvirrad av dina inlägg.
Jag tycker det är svårt ikväll.
Har läst igenom leken en gång till idag och reagerar ungefär på samtliga i leken på ett eller annat sätt :arghh:
Den jag reagerat mest på är Hedinn (som vanligt nästan :p) men hon är samtidigt den som kommit med idén där om fårulven och för mig blir det ju väldigt enkelt och jag vågar gå på den teorin.

Den andra personen jag reagerat mest på är poisonous. Tänker att hon kan vara ulv men också en person som inte spelat på länge och gjort nån tankevurpa (känner igen mig själv där nämligen).

Karamelldrottningen röstar på Niyama/q2

Karamelldrottningen röstar på q2
Därför att jag misstänker att hon kan vara fårulven eftersom Niyama var den sista att rösta på en enda person och jag innan henne alltså blir uteslutningsmetoden att hon skulle kunna vara får ulven
Jag undrar varför du väljer att rösta på q2 när du före det skriver att du reagerar mest på Hedinn, sedan Poi..hur blev slutsatsen att q2 är fårulv från detta?
Du vet att du med din förhoppning hamnar på vad jag, Hedinn och även Bollen funderade över från början och blev misstänkta för.... justsaying.....
Man skall tydligen inte fundera över hur många ulvar det eventuellt kan vara i en lek :rofl: Jag tror det är första gången jag försökt räkna på det, lämnar det åt @qitis i framtiden :idea:
Ja men nån av er är ulv, jag har nog en lya klar serru - kan inte bestämma mig av dig och bollen__ men det lutar åt bollen__ som ulvigare än dig. Just saying
Du kan väl utveckla varför jag är ulvigare än Paddi!

Förstår tyvärr fortfarande inte ditt resonemang! Det är synd för det är tyvärr lätt att dra på sig röster för en sådan sak, man blir ett lätt offer. Vilket iofs inte gör något om du är ond :idea:

Uppdatering

Ward och Garrett har tagit kontroll över teamets flygplan, men Fitz och Simmons har gömt sig i lastutrymmet för att hålla koll på var de blir av. När de blir upptäckta gömmer de sig i den lilla fristående modulen…

Hedinn var Tvillingen Leopold Fitz

DagDL
22.00
NattDL 11.00

21.07 bollen__ röstar på Poisonous
21.26 LenaH röstar på Hedinn
21.32 Cirkus1 röstar på paddington
21.42 qitis röstar på bollen__
21.53 Mirtai röstar på cirkus1
21.56 Hedinn röstar på cirkus1
21.59 Karamelldrottningen röstar på qitis1
21.59 poisonous rostar pa Bollen_
21.59 Niyama röstar på LenaH
22.00 Paddington röstar på Cirkus1

20.52 Poisonous rostar pa Circus2
21.46 cirkus2 röstar på Mirtai
21.46 LenaH röstar på Mirtai
21.49 Hedinn röstar på Karamelldrottningen
21.50 Karamelldrottningen röstar på Niyama/q2
21.57 qitis röstar på Karamelldrottningen
21.58 Mirtai röstar på LenaH
22.00 Paddington röstar på Poisonous

Så här ser det ut och det var ju ett jävla skit att en av tvillingarna rök för det betyder att de inte kan skicka flera brev :(

Jag skulle nog efter detta vilja utesluta LenaH som den andra tvillingen. Och konstatera att det är max 3 ulvar eftersom leken annars hade varit slut nu

FitzSimmons - Teamets forskarduo Leopold Fitz och Jemma Simmons är ett riktigt tight par som kommer direkt från SHIELDs forskningsakademi. De har ingen stridsträning men tar fram väldigt användbara vapen och spionutrustning som de kan dela ut till sina vänner.
Tvillingar och Brevbärare - Får kommunicera med varandra utanför leken. Får varje natt sålänge båda lever eller tills paketen tar slut dela ut ett paket till en annan spelare. Paketen innehåller: En sia, en extra röst, ett beskydd, en lottad spionrad och en förhäxning. Mottagaren får själv välja när paketet utnyttjas.

Förtydligande om paketen: De är fortfarande kopplade till en viss tid men vilket dygn det används är valfritt. Så sia, beskydd, förhäxning och spionrad används under natten, och extraröst vid lynch.

Jag sitter fast i trafikkaos på E4 med usel täckning. Så kommer inte kunna vara aktiv. Tar enligt prognos flera timmar innan det rullar igen.

hoppas jag kommer hem innan dl och kan rösta och teoria

Men VAD är ditt resonemang? Du baserar din röst på Cirkus2 utifrån vad Cirkus1 som hade en helt annan roll skrev Dag1. Vad gör att du misstänker Cirkus2 - det måste ju ha skett något EFTER att LL avslöjat att Cirkus2 tog över efter Lenis som gör att du misstänker henne.

Jag vill verkligen förstå hur du tänker.

Då får du förklara din teori där du citerar cirkus1 som är spion och håller det emot mig cirkus2 som har en helt annan roll (obviously)

Svarar bada, att ta med citaten var dumt eftersom det inte var det jag baserade min rost pa. Som jag sa var min rost enbart baserat pa en overtagen roll som for mig var mer sannorlikt att vara en ond roll. Jag har mina misstankar men kan inte forklara mer an sa.

Sedan hann jag inte in mer efter att LL forklarat att hon skulle tillsatta bade goda och onda roller likvardigt och darfor andrade jag inte min rost.

Svarar bada, att ta med citaten var dumt eftersom det inte var det jag baserade min rost pa. Som jag sa var min rost enbart baserat pa en overtagen roll som for mig var mer sannorlikt att vara en ond roll. Jag har mina misstankar men kan inte forklara mer an sa.

Sedan hann jag inte in mer efter att LL forklarat att hon skulle tillsatta bade goda och onda roller likvardigt och darfor andrade jag inte min rost.

Varför valde du mig och inte den andra som hoppade in i stället för någon?

Vi har kvar 1 tvilling, 1 jägare, 1 ängel och minst 1 bybo annars hade ju leken varit över.
Det finns då alltså 3 ulvar.

Dessa spelare är kvar

q2
Pois
Paddi
cirkus
Mirtai
bollen__
LenaH

De som skaver mest just nu är ändå Mirtai och qitis2. Kollar man på DL1 så lägger Niyama/q2 en väldigt svagt motiverad och för utgången betydelselös röst på LenaH - Mirtai lägger första rösten på mig. Vi vet att Hedinn inte var ulv och jag är fortfarande ganska övertygad om att minst en ulv röstade på mig i den lynchen. Går man sen in på DL2 och ponerar att Mirtai är ulv så passar det bra att qitis också är ulv som ser till att det i den öppna delen av leken står 2-2 mellan karamell och Mirtai.

Jag forsätter väl min monolog. Då.

Jag är egentilgen osäker på alla - ingen är säkert god, däremot så har jag haft väldigt synkade tankar med LenaH, både i DL1 och DL2 det gör ju att jag inbillar mig att vi spelar på samma planhalva.

När det gäller Paddi är jag osäker. Ena sekunden tänker jag att hon är nog god. Andra sekunden tänker jag att det är hon inte alls. Skitsvår. Möjlig både ulv, fårulv och god roll.

Pois tror jag spelar ensam. Det är känslan jag får även om jag inte har några handfasta bevis, mer än att jag tror inte att en lyamedlem hade stuckit ut sådant som hon (?) gjorde igår - jag tror inte heller att en tvilling hade gjort det. Därför tror jag hon spelar själv.

bollen__ då? alltså det har varit väldigt lite aktivitet från henne. Första rösten på pois i DL1 är allt och den säger inte så mycket. . Hon missade i DL2. Om hon är vanlig ulv så borde Mirtai vara fårulv för jag tror ju att det kom en avgörande röst på Karamell från fårulven igår

Och sen qitis och Mirtai som jag tog upp i förra inlägget

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
25 451
Senast: Klara
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 418
Senast: Habina
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 064
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar