Ultraljud för att kolla så allt fungerar?

KopparbergsEmme

Trådstartare
Fick ett förslag att ta ultraljud på mitt sto som jag ska betäcka till våren (2008) för att kolla att allt är "helt" eller vad man ska säga.

Detta för att slippa försöka betäcka om det ändå inte går. :idea: Hon är nu en sån som brunstar så fort hon får "umgås" med nya hästar och som jag förstått det är det inte så bra om dom brunstar i tid och otid!

Någon som vet vad jag menar? eller som kanske har gjort det? Jag vill iaf veta mer om det kanske ungefär vad man får lägga ut för pengar på det osv...

Sv: Ultraljud för att kolla så allt fungerar?

Ta då ett ultraljud under pågående brunst. Att undersöka däremellan säger inte så mkt. vad det kostar beror helt på omständigheterna.
Runt 500kr får du nog räkna med.
Lycka till!

Sv: Ultraljud för att kolla så allt fungerar?

Vi brukar alltid göra en sådan där koll om det är nya ston i avel, ett sto som gått gall ngt år eller liknande.
Det är en liten summa att lägga ut för att få ett "ok" - mot vad det kan kosta om man börjar betäcka och det sedan visar sig krångla...

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 863
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 114
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
26
· Visningar
2 572
Senast: Derivata
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 786
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka