Ullared RS-virus?

JustMe

Trådstartare
Hej!
Jag har en kille på 5-månader. Har undvikit Ullared med honom pga RS-virus. Har eventuellt ingen barnvakt och ska dit en vardag när det är mindre folk. Han är med på stan och i mataffärer. Så det kan väl inte vara värre att vara på Gkås??

Sv: Ullared RS-virus?

Rent spontant så känner jag nej till att ha med så små barn på gekås. Min är nu snart 8 månader och jag undviker fortfarande att springa i affärer med honom. Sen kanske jag överdriver men jag tycker att det är onödigt att utsätta barnen för alla snoriga människor. Sen hade inte min tyckt att det varit speciellt roligt att gå i affärer så länge som det oftast blir när man åker dit.

Men det är vad jag hade valt, det är självklart upp till var och en :)

Sonen var med på gekås första gången när han var fyra månader. Tidigare kändes onödigt riskabelt. Gekås är ju värre än andra affärer eftersom man i regel är där längre och där är mer folk. Men man behöver ju inte vara där i evigheter när man har barn med sig.

När vår första son föddes en december så var det ett riktigt rs-år så vi var försiktiga. Nr två kom en mars och storebror hade inte börjat fsk så det kändes lika viktigt att undvika rs då, annars om man har syskon så är det ju svårt att undvika smitta om de har med sig från fsk.
Jag hade nog skitit i Ullared, just nu florerar sega förkylningar och jag hade då grämt mig rätt mycket om min bebis blev sjuk för att jag promt vill dit.
Men visst kan han bli smittad i vanliga affärer med...
Otur kan man ha...

Jag ska inte vara där så länge isf. Har kusin på vägen. Skulle bara in en snabbis och kolla lite på det viktigaste. Det är så lockande att åka dit när man är så nära...

*Jag* tycker inte att man behöver ha anledning att vara mer orolig för virus etc på GeKås än på alla andra ställen man förmodligen är med sin bebis - som på öppna förskolan, babysimmet eller något köpcentra.

Det är brett mellan hyllorna på GeKås numera och åker man dit en 'bra dag' är det ingen trängsel någonstans, det behöver inte ens vara kö vid provhytter och kassor.

De gånger jag var där så hade jag bebisen i bärsjal/ergonomisk bärsele (dvs inte utåtvänd i Babybjörn). Smidigt!

Jag hade inte åkt dit med en bebis som är så liten. Känns onödigt att utsätta för alla människor. Vår kille är nu snart tre och han har aldrig fått följa med dit. Vi har lämnat honom till barnvakt istället

Sån är jag med. Första tiden var man ju försiktig men när min tös var 5 månader hade hon avverkat flera förkylningar då sambon bytte jobb i samma veva som hon föddes till ett kontor med 200 anställda placerade i öppna landskap. Många bakterier att bekanta sig med vilket även tösen fick göra.

Ts, är barnet ändå med till stan och sånt hade jag inte bekymrat mig. Är det ett barn som är extra känsligt hade jag stannat hemma men inte annars. Min dotter har varit med på de allra mest luriga bakteriecenters och jag upplever att bvc och öppna förskolan är de värsta då de ändå är i kontakt med snoriga prylar och så där. Tunnelbanan som vi åker ofta är väl inte heller det mest hygieniska med tanke på alla människor. Jag menar, bor man i stan, hur tar man sig då hem om man har vinterkräk? Med tunnelbanan. Ändå klarar man sig oftast från sjukdomar :) Är du orolig så ta med en liten handsprit så du kan sprita händerna innan du tar i barnet. Med bra handhygien kommer man långt.

/DS som har tösen med överallt dit jag går :)

Min pojk är också med mig överallt. Har inget val dessutom gillar jag så klart att ha med honom.
Handsprit alltid med!!! ☺
Om jag Åker Tänkte jag ha myggnät över barnvagnen också så ingen bebisälskare får för sig att det är ok att titta nära.

Jag var i Ullared i förrgår och där var alla åldrar på bebisar. En såg väldigt nykläckt ut, runt en månad kanske (om det är "rätt" säger jag varken ja eller nej till).
Syrran och hennes 11 månader gamla dotter var med, och det var andra gången pluttan var där.

Jag har inga barn än, men rent spontant känns det som om jag inte hade oroat mig allt för mycket med tanke på alla andra situationer där man träffar mycket folk.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 214
Senast: malumbub
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 007
Senast: Liran
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 921
Senast: lizzie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar