Status
Stängd för vidare inlägg.

Logaritm

Trådstartare
Sitter och tittar på uppdrag granskning om våldtäkter. Jag orkar inte se klart programmet. Att det var så illa hade jag ingen aning om. Fy fan vad jag mår illa av detta. Varför får det vara så här :cry::cry:. Varför blir det bara värre

Tror svaret är givet.
Det var ju några afghanska killar som sa att vissa som kommer hit inte klarar av den frihet vi har här. I Afghanistan bär ju kvinnor hijab och här inte. Då ger man sig på kvinnor tydligen. Vidare sa killarna att om man trakasserar eller våldtar kvinnor i Afghanistan så bli man dödad. Här blir man ju inte det och då tror dom att man kan bete sig hur som helst

490 av 843 var dömda gärningsmän födda utomlands. Dessa dömdes för våldtäkter eller försök till våldtäkt.

490 av 843 var dömda gärningsmän födda utomlands. Dessa dömdes för våldtäkter eller försök till våldtäkt.
Med betoning på dömdes. Flera andra har ju granskat anmälningar, och där ser fördelningen inte ut så, vi tenderar att anmäla oftare om det är en "främmande man med utländsk härkomst" , än pojkvännen, eller kusinen Kalle Svensson. Polisen tenderar också att utreda de anmälningar med förövare med utländsk härkomst än de förövare med svenska rötter. Så jag tror du ska ta UGs så kallade "granskning" med en jäkligt stor nypa salt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och... 2
Svar
21
· Visningar
1 217
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 065
Senast: aiquen
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 372
IT & mobiler Jaha, 2 partier röstade emot chat control 2.0 resterande ja. C och SD sa nej till förslaget. V och MP tycks ju inte ta sitt jobb på... 2 3
Svar
58
· Visningar
1 656
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka