Sv: Udden

shady skrev:
Kval reglerna i den ** fick dom reda på först vid prisutdelningen. Inte innan.

Att det gällde som kval eller vad? Så dom hade gått ut innan terrängen började och sagt att den ** inte skulle gälla som kval?

Precis. Men innan prisutdelningen kom överdomaren och meddelade att den ** fick dom ha till kval, dock ej den *. Detta efter en himla massa telefonsamtal m.m. sa han. Mer vet jag inte.

Vet att många avstod terrängen pga att dom inte fick tillgodo föra det som kval. Speciellt i den *.

snelhest skrev:
Hola!

Éste es mis cuadros de la competición de Udden.

Tengo gusto de fango! :rofl:

udden001.jpg

Éste es un cuadro del estacionamiento:

udden002.jpg

Esperanza usted tiene gusto de ella las muchachas del caballo!

// HEST

Oj oj oj :eek: ......Detta var minsann icke till att leka med, är detta Udden..........ser ju ut som det var hämtat från nån risodling i Kambodja :rofl:

Då försår jag frolic då h*n sa att hästarna tog i för kung o fosterland och ändå så slog dom i hinderparken. Där måste ju hästarna ha gått i mål UTAN skor :angel:

fio skrev:
Tror inte att det var någon häst faktiskt du, är dom inte tränade för att klara en nerkortad bana i lera och regn hade dom även blivit halta på en normallång bana på bra underlag. Det händer ju faktiskt det oxå , det har väl du erfarenhet av om inte annat:smirk:
Men det här var ju extremt skitdålig bana, asdålig mao. Grejen är ju den att det inte spelar så stor roll om man kortar en sådan bana OM man fortfarande behåller samma TEMPO. Det är nämligen så att det är underlaget som i 1:a hand styr om hästen går sig trött, förutsatt att den är vältränad.

Birke skrev:
Jag vet hur det känns när man är ny i landslagstruppen! Tror inte du ridit i Udden om du inte satsade för att få rida EM. Nu red du säkert så klokt för att inte din häst skulle skadas. I Tranemo för några år sedan minns jag att ryttaren som ledde * klassen strök sig för att hon var rädd för senskador på sin lånade häst o vilket liv det blev! Känns skönt att flera verkar ha fått lite mer vett i skallen o vågar säga ifrån.

hade jag bedömt att risken att få en dålig runda (med hög skaderisk) var för stor hade jag inte startat, oavsett satsning på EM eller ej. med en skadad häst rider man inget EM...
iom att banan var förkortad såpass mkt fanns ingen som helst risk att hästen skulle bli trött och iom det var risken för senskador minimal, därför valde jag att starta.
hade säkerligen startat även om jag inte satsat på EM, ser det som en erfarenhet att kunna genomföra en tävling på ett bra sätt även under dåliga förhållanden.

Gammeln skrev:
Men det här var ju extremt skitdålig bana, asdålig mao. Grejen är ju den att det inte spelar så stor roll om man kortar en sådan bana OM man fortfarande behåller samma TEMPO. Det är nämligen så att det är underlaget som i 1:a hand styr om hästen går sig trött, förutsatt att den är vältränad.
nu var ju inte bara banan kortad, även tempot var sänkt.
och även om bilderna är ganska talande för tävlingen såg inte hela terrängbanan ut sådär, det var geggigt i början (hinder 1 + 2) samt vid coffin som var gemensam för bägge klasserna.
resten av banan var blöt men inte så uppriden eftersom det var gott om plats att hitta sitt eget spår

*kl*

De där bilderna är ju inte heller ute från terrängbanan, även om det var klabbigt ute på banan så lär det knappast ha sett ut så där.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När det arrangeras internationell fälttävlan hos Gärds Ryttarförening till helgen syns flera toppryttare i startfältet. Tre av fyra...
Svar
0
· Visningar
136
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Unghäst-VM i fälttävlan avgörs 17-20 oktober och hålls traditionsenligt i franska le Lion d’Angers. Sju svenska ekipage har kvalat in.
Svar
0
· Visningar
103
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
112
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka