Sv: Udden

moroten skrev:
Tur man valde tranemo denna helgen, älskar udden men det satans vädret hade drivit mig till vansinne. Köra 4 timmar och inte rida terrängen i en 90 klass hade varit trist.:(

Fast 90-klassen gick på söndagen.:angel: Det var hyfsat underlag på den delen. Även om det var lite för tufft för ponnyerna. Många, många stopp i terrängen.

Jag strök mig efter att ha gått banvisningen, när de ändrat banan.
Stannade inte och tittade, men nu känns det verkligen som rätt beslut att inte rida.

Vet du om det inträffade några olyckor eller?

emma-vsm skrev:
Jag strök mig efter att ha gått banvisningen, när de ändrat banan.
Stannade inte och tittade, men nu känns det verkligen som rätt beslut att inte rida.

Vet du om det inträffade några olyckor eller?

Några sträckningar blev det. Såg en avtrillning och en omkullridning på framhoppningen. Ingen av dem startade sen.
Det var ju omöjligt att ha koll över vad som hände.

Bollen sträckte sej när han halkade förhoppningsvis inte så farligt men det lär väl visa sej idag.

Såg en ryttare som svängde direkt till vänster efter muren, höll på att drunkna, nåja göra en djupdykning, på ängen p.g.a av vattnet där. Såg inte bra ut...

Ja red CNC* på udden i helgen.

Hade en okej dressyr, han var lite spänd där ute i vattenslasket men fick ändå 47 straff.

I banhoppningen hade jag ett nerslag. Gick knappt att hoppa fram alls, det var trist. Men är ändå nöjd med hoppningen.

Sen red jag terrängen efter mycket funderingar, höll på att gå omkull i landnigen på första hindret (de tog bort det efter mig) så tog det väldigt lugnt efter det (för att känna om han var fräsch) å det var han så jag red resten av banan men kom in med en del straff på tiden,
så ja slutade 6a tillslut. Men är nöjd ändå med helgen, trots skitväder.

Hoppas de kan lägga ut resultaten snart, så man kan få se hur många som avstod terrängen...för ja har ingen aning.

Darknesss skrev:
Sen red jag terrängen efter mycket funderingar, höll på att gå omkull i landnigen på första hindret (de tog bort det efter mig) så tog det väldigt lugnt efter det (för att känna om han var fräsch) å det var han så jag red resten av banan men kom in med en del straff på tiden,
så ja slutade 6a tillslut.
Hoppas de kan lägga ut resultaten snart, så man kan få se hur många som avstod terrängen...för ja har ingen aning.
Då var det din ritt som gjorde att vi avstod :angel:

På resultatlistan vid hoppbanan kunde man se att det var många, väldigt många som strukit sej och det var jude som meddelat. Säkert var där fler som inte sa något.
Jag gissar på hälften i CNC* vi får väl se...

Det gick bra. Vi var trea i den enstjärniga :banana:

Min lille pålle tyckte att vattenpölar OCH dressyrstaket var en fruktansvärd kombination, men vi lyckades ändå skrapa ihop 46,4 straff i dressyren trots en tappad stigbygel i mellantraven och lite stopp i ett hörn för att titta på staketen :angel:

Hoppningen gick verkligen jättebra, hade skitbra känsla hela vägen utom på ett litet skitplank där min söta rara häst behagade svänga till höger istället för att hoppa över först :o jag blev helt överraskad, så utbrytningen gav oss 4 + 7 tidsfel = 11 helt onödiga straff. men annars är jag jättenöjd med hoppningen :)

Jag valde att starta terrängen, banan var kortad till endast 1660 meter, så risken att han skulle bli trött fanns ju inte direkt.
Hade dessutom möjlighet att starta tidigt så så himla uppridet var det inte då, bara precis före coffin (som var gemensam med **)
Jag hade inte så mkt att säga till om ute på banan direkt vad det gällde broms och sånt, gjorde mitt bästa för att styra bara :rofl: så vi fick bara 1,2 straff för tiden :)
Hann inte ens känna att banan var tung :D

Vann 0.90 klassen med Olympus. Red även tvåstjärniga och var en av de få som valde att rida terrängen , det gick bra men tog det jättelugnt . Red typ 1 minut för sakta . Men vi blev placerade på en åttondeplats iaf :)

Hade glömt bort ditt användarnamn igår så jag kunde inte gratta dig. Men det kommer nu

Grattis

Grattis till alla placerade! :banana:
Var funktionär på Udden, det var inte särskilt skoj att stå ute i ösregnet hela förmiddagen! :crazy:

Cigam skrev:
Grattis till alla placerade! :banana:
Var funktionär på Udden, det var inte särskilt skoj att stå ute i ösregnet hela förmiddagen! :crazy:

Klart att det måste vara kul att vara placerad oavsett men var går gränsen?
När terrängen är halverad i km, massa hinder borttagna och när många ryttare med mycket rutin väljer att inte starta. Är det då smart eller kanske dumristigt att rida? (OBS! Jag säger inte att det var det för alla men vissa borde inte ridit även om de red felfritt. Jag tillhör hästägarna som beundrar ryttarna som vågade avstå! Trycket var stort.)

Var går gränsen för att räknas som * resp ** ? (När man plockar bort så mycket av en bana.)

Idasagare skrev:
Fast 90-klassen gick på söndagen.:angel: Det var hyfsat underlag på den delen. Även om det var lite för tufft för ponnyerna. Många, många stopp i terrängen.

ja, det var rätt många stop hos ponnyerna. Det beror nog lite på att det är början av säsongen, alla har inte kommit igång riktigt än. Visst, vissa hinder var lite klurigare (det ska det ju vara) men jag vet ponnyer som nästan ALDRIG stannar på terrängen, men gjorde det här. Så det kan vara underlaget (fast det var bättre än på stora banan) eller att det helt enkelt inte är riktigt "inne i kläderna", men det kommer nog..;)

Jag undrar om denna tävling kan räknas som kval med tanke på hur dom förkortade banan..? Någon som vet? Tyckte dom pratade om att dom tagit bort 2/3 av den **. Och hälften av den *.

emma-vsm skrev:
Jag undrar om denna tävling kan räknas som kval med tanke på hur dom förkortade banan..? Någon som vet? Tyckte dom pratade om att dom tagit bort 2/3 av den **. Och hälften av den *.

Den * var 1600 drygt. Alltså hälften. 15 språng tror jag det var ca. Eftersom det ändrades.
Vet inte vad som gäller för kval osv men visst borde det ha en stor betydelse.

Jo, den * var väl 1660. Men jag tror att dom förkortade den ** ännu mer...

Och fortfarande inga resultat ute, jag är nyfiken..

Den ** kunde dom tillgodoräkna sig till kval, men inte den *. Fotografen var antingen från Barometern eller Östran. Båda deras var kvinnor. Såg aldrig till dig.

Ok.
Jag såg inte till dig heller, men hade för mig att du brukar stå i cafet, så jag gick in där innan vi åkte och skulle hejja. Men då var du inte där. Jag bad den som stod där att hon skulle hälsa dig iallafall!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När det arrangeras internationell fälttävlan hos Gärds Ryttarförening till helgen syns flera toppryttare i startfältet. Tre av fyra...
Svar
0
· Visningar
136
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Unghäst-VM i fälttävlan avgörs 17-20 oktober och hålls traditionsenligt i franska le Lion d’Angers. Sju svenska ekipage har kvalat in.
Svar
0
· Visningar
103
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
112
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka