Sv: Udden

Dressyren gick skapligt, fast jag glömde spöt så jag fick 2 minus poäng. :o
50 straff iallafall.
Nollade banhoppningen.

Jag valde att inte rida terrängen pga av underlaget.
Red CNC*
/Emma

Senast ändrad:

emma-vsm skrev:
Dressyren gick skapligt, fast jag glömde spöt så jag fick 2 minus poäng. :o
50 straff iallafall.
Nollade banhoppningen.

Jag valde att inte rida terrängen pga av underlaget.
Red CNC*
/Emma
Tur att det inte var "vanlig" dressyr :o

Ja, det var en hel del som hade strukit sig när jag åkte, men jag tror att många åkte utan att stryka sig också... Får se på resultatlistan sen.
Arrangören gjorde verkligen allt dom kunde, kortade av banan till hälften och preparerade. Men för min del var det för dåligt ändå.

Pinsamt att rida in med spöt, har aldrig glömt det förut och gör förhoppningsvis inte det igen...:o

Men det va väl bra! (även om du nu inte red terrängen ;) )

prins_rollo skrev:
Var det många som avstod terrängen??

Ja, det verkar så. Skäcken var den enda av Annas hästar som gick terrängen, resten strök hon. Han är så säker på foten cowboysarhingsten.. ;) :love:

aicha skrev:
Ja, det verkar så. Skäcken var den enda av Annas hästar som gick terrängen, resten strök hon. Han är så säker på foten cowboysarhingsten.. ;) :love:

vaddå du menar att hästen vann!! den som inte kan galoppera och inte är något ft ämne alls:D :angel:

Var du på plats oxå? Hur gick det för Sofia?

Anna red ju B B i terrängen också, men utgick på egen begäran. Var du där? Tyckte han kunde galoppera riktigt bra idag. ;)

Tur man valde tranemo denna helgen, älskar udden men det satans vädret hade drivit mig till vansinne. Köra 4 timmar och inte rida terrängen i en 90 klass hade varit trist.:(

Nä, jag förstår inte, den hästen har ju ingen kapacitet alls..! :angel: :devil:

Nej, jag var inte där. Lika bra i det skitvädret...befann mig på annan ort i Småland och där var vädret lika kass.. :crazy:
Men det ser ut som om våren äntligen kommer den här veckan! :bump:

shady skrev:
Anna red ju B B i terrängen också, men utgick på egen begäran. Var du där? Tyckte han kunde galoppera riktigt bra idag. ;)

Jaså hon startade Bollen oxå, jag messade bara lite kort med henne om Whiskey. Jodå, galoppera kan han allt den fina hingsten, och hoppa med för den delen...även om vissa (numera väldigt tysta!) anser att han är mer eller mindre värdelös...

Dags för Udden att lägga ut resultaten nu tycker jag! :cool:

Senast ändrad:

Lilleman drog på en kombination och då hon tog tag i honom blev han sur och stannade. Sen gick han på studs ändå. :crazy:
"Får inte jag göra som jag vill så....
.....gör jag det ändå!!!"

Tror det var typ 15 st som red den ** terrängen.

LenaH skrev:
Lilleman drog på en kombination och då hon tog tag i honom blev han sur och stannade. Sen gick han på studs ändå. :crazy:
"Får inte jag göra som jag vill så....
.....gör jag det ändå!!!"

Tror det var typ 15 st som red den ** terrängen.

:rofl: Typiskt han, hoppas hon får lite hejd på honom i år nu då:crazy:

prins_rollo skrev:
Var det många som avstod terrängen??

Ja!

De la om så att det var bara att starta när man kände för det. en och två-stjärnigt blandat. De som hade möjlighet att rida först där hade en klar fördel för de slapp lite regn + att banan var rel hel. Det blev bara tyngre och tyngre. De strök första hindret efter ett tag... kanske fler sen?

Vi strök efter att ha sett ett antal hästar slå i första hindret rejält och sen vara på väg att stupa. Inte kul.

Det handlar ju om bedömning och där tycker vi olika. Flera som hade ridit tyckte att det var helt ok osv. Fast jag höll inte med en av dem som var helnöjd med sin ritt, jag såg den och hästen var i minst 3 hinder rejält. :o + att den höll på att stupa i vattnet (kom för fort) som var vråldjupt.
Men vi ser lite olika på det.

Dottern valde att inte riskera hästen... efter en dressyr i vattenspår, som han inte brydde sej om utan gick riktigt hyfsat och efter en vettig hoppning så kastade vi in handduken när vi sett några ekipage i terrängen. Sen skulle vi bara vänta på en "åkehäst" men även han strök sej från terrängen.

Det måste vara lätt kaotiskt för klubben med resultatet...

aicha skrev:
Jaså hon startade Bollen oxå, jag messade bara lite kort med henne om Whiskey. Jodå, galoppera kan han allt den fina hingsten, och hoppa med för den delen...även om vissa (numera väldigt tysta!) anser att han är mer eller mindre värdelös...

Dags för Udden att lägga ut resultaten nu tycker jag! :cool:

Bollen halkade rejält, med hela bakändan vid spetsen. Sen tappade han all bjudning så han fick sej säkert en smäll. Fast han såg fräsch ut efter en timme.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När det arrangeras internationell fälttävlan hos Gärds Ryttarförening till helgen syns flera toppryttare i startfältet. Tre av fyra...
Svar
0
· Visningar
136
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Unghäst-VM i fälttävlan avgörs 17-20 oktober och hålls traditionsenligt i franska le Lion d’Angers. Sju svenska ekipage har kvalat in.
Svar
0
· Visningar
103
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
112
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka