shady

Trådstartare
Nu börjar det dra ihop sig för Ridklubben Uddens´s höst fälttävlan. Som vanligt vilka skall dit? Vi kommer att starta stoet i hennes andra debutant.

Sv: Udden

Jag kommer, ska rida Lätt klass med min lilla jättehäst.
Hoppas att vi hinner dit och träna en gång nu i veckan:)

Planen är att rida debutanten, men det beror på hur hon uppför sig på måndag. Funderar på om det är dumt att starta deb för det blir hennes första start i livet. Vad tycker ni? Sto 6år gick med föl förra året har ägt henne sen sista maj i år.

Varför skulle det vara dumt? Har ni tränat tillsammans så att ni är förberedda? Har ni kondition nog, båda två, för att genomföra en start på ett bra vis?

Kondition har vi båda två och hon hoppade bra nu i em på Udden men ville rida två träningar på banan innan jag anmälde och det var jättedumt:crazy: för nu hamnade vi på reservlistan, får se om vi kommer med så vi helgarderade med en anmälan till en start i "målatfärgstorkartävling" där var det inte fullt men inte heller lika roligt.

Ska dit med en 4-åring som gör sin andra start. Aldrig varit där innan så är lite nyfiken på banan, någon som kan dela med sig lite om den? :)

KL
Prel. startlistor ute!

Liilla pållen min får se till att uppföra sig exemplariskt om vi ska ha en chans i detta startfältet;)

Banan går över två fält. Start och mål plus de första/sista 2-3 hindren på ena fältet. Sedan resten på det andra. Det är en trevlig bana utan konstigheter.

I debutant klassen får man dessutom gå banan till häst. Vilket brukar vara kanon för orutinerade hästar!

Här kan du se lite av banan
http://www.youtube.com/watch?v=zuFD-hLNpN0
Första hästen går debutant, den andra går lätt klass.

Tack så mkt! :laugh: Låter toppen & banan såg väldigt trevlig ut på filmen :)

Lycka till alla som ska dit! Hoppas dessutom vädret är med oss :D

Kan bara säga det att det kommer inte att vara samma bana som på din film, mkt ombyggt och ban sträckning omgjord

Är det nya hinder sen förra veckan? Jag var där och tränade och tyckte det såg ut "som vanligt":D Men jag kan ju ha missat något:angel:

Banorna kan ju såklart variera men man ser ju åtminstone hur banan ser ut. Även om sträckningen inte är exakt samma:laugh:

Och nu kommer vi också. Med 3 hästar. Skulle åkt t Danmark men där kom för mycket regn så det blev inställt. :cry:
Nåja udden är Inget dåligt alternativ, dock interiktigt klassen vi ville ha till 2 av dem.

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
13
· Visningar
687
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Här kommer en lite allmän fundering. Ni som har FL, hur var dom när dom var unga? Lugna.. eller fullkomligt hyperaktiva? Jag har...
Svar
19
· Visningar
1 574
Senast: Puffindog
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
988
Senast: skiesabove
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
791
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka