Typ av klippning?

D

Diba

Hur har ni tänkt att klippa eran häst/ponny? Har ni börjat klippa eran?

Själv ha jag redan klippt min ponny och har då gjort en hel klippning. Förra året fick hon problem med älglopper/flugor som kröp in i pälsen på henne och hon betede sig som en rodeo häst...

Sv: Typ av klippning?

Jag helklipper en gång i månaden året om.

Sv: Typ av klippning?

Jag tycker att det räcker med klippning i slutet av september och ev. en omklippning i januari om djuret är ett pälsmonster.

Mina egna helklipper jag. Kunders efter önskemål. Oftast vill de att hästarna inte ska behöva ha täcke på och det blir lite pilligare att få sådant jämnt och snyggt. Helklipper hellre...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 732
Senast: mamman
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 413
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 361
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar