Typ av klippning?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Diba
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 791
D

Diba

Hur har ni tänkt att klippa eran häst/ponny? Har ni börjat klippa eran?

Själv ha jag redan klippt min ponny och har då gjort en hel klippning. Förra året fick hon problem med älglopper/flugor som kröp in i pälsen på henne och hon betede sig som en rodeo häst...

Sv: Typ av klippning?

Jag helklipper en gång i månaden året om.

Sv: Typ av klippning?

Jag tycker att det räcker med klippning i slutet av september och ev. en omklippning i januari om djuret är ett pälsmonster.

Mina egna helklipper jag. Kunders efter önskemål. Oftast vill de att hästarna inte ska behöva ha täcke på och det blir lite pilligare att få sådant jämnt och snyggt. Helklipper hellre...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 557
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 059
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 285
Senast: Kilauea
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
930
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka