Tygdraperi på vägg

Reykur

Trådstartare
Vi har en ful vägg i vår nya lägenhet. Vi tänkte dölja det med en "fondvägg" av tyg.
IKEA har passande stålvajer för upphängning.
Är det någon här som gjort liknande? Frågan är hur man får tag på passande tyg? Det gäller väl att hitta ett tyg som är mönstrat på längden och sedan sy ihop tills det blir rätt storlek.

Jag vill gärna se bilder om någon har gjort samma sak!

Sv: Tygdraperi på vägg

På jobbet köpte vi påslakan som vi satt upp på väggen som tavlor. Breda, färdigfållade, finns i massor m färger och är ofta billiga på hemtex o jysk.

Så hade jag det i vinter/vår (klickbar bild, ursäkta dålig bildkvalitet):

Bara en tyglängd, 150 cm bredd ofållad, från IKEA. Det går naturligtvis att täcka en större del av väggen om man tar flera längder som man syr ihop i långsidorna. Det kan vara vilket mönster som helst bara du får till mönsterpassning i sömmarna. Nu har jag ett annat tyg på väggen och det är egentligen en snygg gardin köpt på rea.

Så hade jag det i vinter/vår (klickbar bild, ursäkta dålig bildkvalitet):

QUOTE]

Nu hoppar jag in och frågar om något helt annat :crazy: men bordet du har vid sängen, var har du köpt det? Har letat ett bord som ser ungefär likadant ut hur länge som helst och här ser jag ett som verkar perfekt, så då bara måste jag fråga.

Liknande trådar

Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
2 579
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 598
Senast: Blyger
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat