Tycker ni det är försvarbart att åka till OS i Rio?

Jag skulle önska en reformering av OS (både sommar och vinter) och fotbolls-VM (både dam och herr), så att IOK och FIFA finansierar anläggningar för hållandet av tävlingarna på några FASTA platser i världen, som tävlingarna alternerar mellan. Platser vars näringsliv och befolkning skulle ha nytta av tävlingarna går där, t.ex. i en del av Afrika, med arenor för olika sporter i flera närliggande länder, vilket skulle kunna innebära förbrödring mellan grannländer också...

Heh, det skull nog inte lyckas.
Därför att grannländerna skulle bli avundsjuka.

Du svarar på ditt eget inlägg åt mig.

""Sport" brukar inte lägga sig i politik. Det är "politik" som brukar utnyttja "sport"."

Ja, sporten ska inte lägga sig i politiken. Att sedan sporten kommer utnyttjas är en annan femma. Det är inget argument för att sporten ska bli politisk.
Driver du med mig?

Försök i så fall igen!

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 390
Senast: astronaut
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 054
Senast: Oh_really
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 361
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 157
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar