Jag beklagar, men med den händelseutveckling nutiden har tagit de senaste 10 åren har jag bytt sida och är för ett medlemskap. Sverige är för strategiskt viktigt för att Putin ska låta oss vara ifred och då snackar jag inte bara om Gotland utan hela inloppet till Östersjön. Man måste inte vara Einstein för att inse hur viktigt det är för Putin att få ut sin ubåtsflotta i händelse av oro + att det är inte allt för länge sedan vi hade gott om tavelförsäljare som åkte riket runt och kartlade både personer och omgivningarna.
Spaningsverksamheten har inte minskat efter murens fall och Putins tillträde, snarare tvärt om. Personligen tror jag att allmän värnplikt, såväl manlig som kvinnlig, faktiskt är av godo. Dagens unga behöver utmana sig själv och inse att de klara så väldigt mycket mer än ta selfies, lacka naglarna och shoppa.
Spaningsverksamheten har inte minskat efter murens fall och Putins tillträde, snarare tvärt om. Personligen tror jag att allmän värnplikt, såväl manlig som kvinnlig, faktiskt är av godo. Dagens unga behöver utmana sig själv och inse att de klara så väldigt mycket mer än ta selfies, lacka naglarna och shoppa.