Tvist om hästgård avgörs i länsstyrelsen

Sv: Tvist om hästgård avgörs i länsstyrelsen

Är detta månne den enda hästgården i Flyinge? Eller är denna hästskit mkt farligare än all annan hästskit i Flyinge? :o

Herregud varför köper man sig ett boende ute på landet och sedan skriker i högan sky när det kommer djur runt omkring? :confused:
Flytta till stan då människa så slipper du djur känner jag!

Minns när en kompis med familj fick nya grannar. Kompisen med familj bodde mitt på värsta bondvischan, två mil till närmaste lilla samhälle och bönder runt omkring i jag gissar, ett par hundra år.
En storstadsbo köper ett hus granne med mina kompisar, kommer sedan över och undrar om kompisen kan göra sig av med alla sina djur, för hon är faktiskt allergisk!
Deras svar var ett vänligt "nej", jag hade frågat om det fanns några delar i grannens hjärna som fortfarande fungerade?! Stanna i stan då människa! Hur svårt kan det vara?!

Jag känner samma sak. Stanna i stan j-la stadsråttor om ni inte tål lantliv, eller bosätt er mitt i skogen utan granne och köp upp all omkringliggande mark så att ni inte riskerar att få några :grin:

Det var en gnällig familj som undrade om vi kunde ta nästa färjetur till Ivö när vi körde kvigor till vårt bete där (vi hade traktor och vagn). De påstod att det luktade förfärligt illa och lukten kunde sätta sig i bilen. Men vi tog ändå samma tur som de. Kan säga att de var väldigt sura och höll för näsorna hela tiden över.

Det var en gnällig familj som undrade om vi kunde ta nästa färjetur till Ivö när vi körde kvigor till vårt bete där (vi hade traktor och vagn). De påstod att det luktade förfärligt illa och lukten kunde sätta sig i bilen. Men vi tog ändå samma tur som de. Kan säga att de var väldigt sura och höll för näsorna hela tiden över.

Hoppas dom inte släppt taget om näsorna än :devil: :D

- annars håller jag med= bo INTE på landet om ni inte tål djur och lukt! -

tyvärr är det ju så att djurägarna många gånger får rätta sig efter folket omkring.
när jag pratade med djurskyddet i min kommun så sa de att 9 gånger av 10 så är det de som klagar på lukter som får rätt.

dock håller jag med att de borde stanna i stan om de inte klarar av lukter eller är allergiska.

Så fånigt!

Vadå ut i vattnet? Det är väll bara att bygga en gödselplatta som inte släpper igenom då...

Flytta till stan, stadsbo! *mutter*

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kritiken mot Akka Ridcenter har pågått under flera år och turerna med länsstyrelsen har varit många. I mars 2021 drogs ridcentrets...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 416
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 281
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar