Tvillingar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare B Cool
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 39
  • Visningar Visningar 4 125
B

B Cool

Hejsan, ny här.
Jag har nu fått veta att mitt dräktiga sto som jag köpte dräktigt från tyskland i höstas väntar tvillingar.
En kompis till mig har andliga och spirituella gåvor och när hon träffade stoet för någon månad sen så sa hon direkt att hon kände att det var två föl därinne.
Jag blev jätte ledsen och nervös. Ringde kliniker och veterinärer här och där och dom säger att det inte går att se nu det är bara att vänta och se.
Då ringde jag till en djurkomunikatör och hon sa att det första hon kände var att det är två stycken.
Ännu mer ledsen och mest rädd för att det ska gå illa för stoet.
Kollade upp med dom i tyskland om ultraljud och så och då talar dom om att det var tvillingar från början men att dom har klämt den ena.
Nu har min kompis varit här igen och kollat med pendel också och enligt den så kommer det att bli två hingstar och dom kommer leva och stoet kommer må bra.
Ska bli väldigt intressant är väldigt nervös.
Vad stor ni om detta. Någon med tvilling erfarenhet? Eller av djurkomunikatörer eller andliga ting?
/Lillan

Sv: Tvillingar

Nej hon visste inget, bad henne bara läsa av min häst

Då är det väl bara att vänta och se. Pendlar och "andligt" säger nog ingenting, så det betyder nog inte så mycket.

jag skulle säga att de är rent bullshit men samtidigt har de varit tvilling.. konstaterat från tyskland.
Antar att de bara är att vänta o se.
du kan inte gör anågot nu , håll stoet under uppsikt.

Hejsan, ny här.
Jag har nu fått veta att mitt dräktiga sto som jag köpte dräktigt från tyskland i höstas väntar tvillingar.
En kompis till mig har andliga och spirituella gåvor och när hon träffade stoet för någon månad sen så sa hon direkt att hon kände att det var två föl därinne.
Jag blev jätte ledsen och nervös. Ringde kliniker och veterinärer här och där och dom säger att det inte går att se nu det är bara att vänta och se.
Då ringde jag till en djurkomunikatör och hon sa att det första hon kände var att det är två stycken.
Ännu mer ledsen och mest rädd för att det ska gå illa för stoet.
Kollade upp med dom i tyskland om ultraljud och så och då talar dom om att det var tvillingar från början men att dom har klämt den ena.
Nu har min kompis varit här igen och kollat med pendel också och enligt den så kommer det att bli två hingstar och dom kommer leva och stoet kommer må bra.
Ska bli väldigt intressant är väldigt nervös.
Vad stor ni om detta. Någon med tvilling erfarenhet? Eller av djurkomunikatörer eller andliga ting?
/Lillan

Det är bara för dig att vänta & se. Det finns inget du kan göra nu.
Men det är ju inte helt ovanligt att dom fölar för tidigt så håll ögonen på din märr.

LYCKA TILL!:smirk:

Vet inte om du har möjlihet att ta din häst till klinik, där kan de lätt kolla med ultraljud.
Vilken månad är hon i?
Det går också att manuellt undersköka henne rektalt, men det beror på hur långt in i dräktigheten hon är.

Lycka till!

Jag skulle nog inte vara orolig alls :angel: jag har svårt att tro på övernaturliga krafter.

Har pratat med vet kliniker och dom säger att det inte går att se nu då hon redan gått sju månader. Går heller inte att känna säger dom.
Har själv alltid varit skeptiker till detta hokus pokus. Men om det nu skulle komma ut två hingst föl så kommer jag nog inte att tveka mer.
En annan jag känner fick ett utav sina ston konstaterad icke dräktig av vet, djurkommunikatören sa att hon var dräktig. Det visade sig att hon var dräktig också.
Kommer i alla fall förbereda mig för tvillingar och sen hoppas på att det bara är en.

Har själv varit med om en liknande grej. Jag upplyste en hästägare att hennes häst var dräktig med tvillingar. Jag bara tyckte att det såg ut så på hästens kroppsform.....Hästägaren ringde vet och det kom senare också fram att hästen redan tidigare fått tvillingar som faktiskt överlevt! Men i alla fall...vet kom ut och tittade på stoet. Även hon sa att det ej gick att kolla då man inte kan lyssna på hästen från två håll samtidigt när man inte är på klinik. Till saken hör att detta sto konstaterats ha flera ägg denna gången också och de klämde bort ett, men tydligen fanns det fler eller så misslyckades ingreppet för det visade sig att det faktiskt var tvillingar även denna gången. Tyvärr dog båda fölen vid fölningen. Den ena var dessutom missbildad då det varit för trångt i magen. Detta var en mycket tragisk händelse då detta var en mycket efterlängtad fölning. :cry:
Jag vill bara lyckönska Dig och säga att ibland går det bra och ibland inte. Man måste vara beredd på att det tyvärr kan gå åt pipan men det finns en liten chans att båda överlever.
Jag håller tummarna!!!!

Är inte helt säker men tror iallafall att det på de största djursjh finns "ljudförstärkare" (vet inte vad det heter, samma som man sätter på människor under förlossningen), och med hjälp av dessa ska man kunna höra om det är enkelt eller dubbla hjärtslag.
I månad 7 är ju som sagt de andra möjligheterna uteslutna.

Hmm har ju fått höra en del historier om tvillingdräktigheter och födslar så jag är väl förberedd på det värsta. Det viktigaste för mig är att min vän stoet klarar sig och mår bra. Men hoppas ju innerligt att de ska klara sig de små liven. Slipper ju tänka på fölkompis om det är två stycken. Är det dessutom samma kön så kan dom ju fortsätta gå ihop som könsmogna också.
Hmm det är både för och nackdelar med två. Men det ska bli väldigt intressant och se hur denna historia slutar.

Det står ju i första inlägget att en tvilling klämdes, hur skulle det då kunna vara 2? Enda risken med att klämma den ena är att ibland resorberas även tvilling nr 2. Vilket inte skett i det här fallet. Klämma tvillingar är inget särskilt ovanligt, uppemot 20 % av stona (enl uppgift) blir dräktiga med tvillingar. I de allra flesta fall kläms en, eller den självdör, i annat fall sprutar man bort dräktigheterna och börjar om.

Nu vet jag inte om jag tror på sådant eller ej. En del av mig vill och den andra vill inte. Hur som helst. En jag känner hade ett media hemma hos sig, och hon berättade att hon hade en son förrutom sina 2 döttrar. Hon hade fått ett missfall för många år sedan och det visste inte mediet. OM det nu stämmer att folk som kan känna sådant, om de nu kan, så verkar de inte kunna skilja riktigt mellan liv som har varit och liv som är nu. Och om jag ska fortsätta med mina OM ( ;) ), så kan det ju vara att hon fortfarande känner den bort klämda blåsan?
Det händer att tvillingfödslar går bra, och eftersom det inte verkar finnas så mycket att göra nu ändå (utan att riskera det som finns där inne), så tycker jag att du ska ta det lugnt och hoppas på det bästa.
Ulrika

Ett av mina ston fick för 1½ år sedan tvillingar. Två små hingstar. Allt gick bra hon klarade allt själv och vi behövde inte hjälpa till alls.

Hm det är en bra fråga. Men just i detta fall så köptes hästen dräktig så det är ingen levande fölgaranti.
Trodde också att det kunde vara så att dom kände av den andra som var klämd. Men enligt den ena som var ute för att par dagar sen så kände hon väldigt tydligt att det är två stycken som lever, den ena är mindre men dom lever. Det ska bli så intressant och se om det är två små hingstar som kommer ut.

Skönt att höra om lyckliga tvillingfödslar. Hoppas verkligen att denna kommer att gå bra.
Hur är det med hingstarna idag då? Är det någon skillnad på dom. När föddes dom. Behövdes det någon extra insats från er under den första tiden (mer än normalt). Snälla berätta

Nä det tror jag inte man gör. Vet att vi diskuterade det här för ett tag sedan och kom fram till att man betalar bara för en.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
5 909
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 513
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 885
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 266
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka