Tvååker 11-12 juli

Sv: Tvååker 11-12 juli

Hej!! Jag bor i tvååker och jag vet att man får ta med ej anmälda hundar i på området om man har vaccinationintyg med sig och att hunden är 4 mån eller äldre! :) fast det vet du kanske om! :)jag kollade eftersom jag ville ha med min men hon är ungre än fyra mån!:)

Man får inte ta med sig oanmällada hundar till inomhus uts för utrymet är begränsat men till utomhus är det okej så vida man kan vissa upp vacc papper.
Jag ska själv ställa en och ta med mig en..

Tog med mig min andra föra året så då är du nog ute och cyklar =)

*kl*

Någon som kan säga något om vädret i Tvååker? Här nere öser det ner och utsikterna för Varberg idag säger uppehåll och för imorgon regn hela dagen. :crazy:

Än så länge uppe håll men skall nog bli regn och åska under dagen:)

*kl*

Någon som kan säga något om vädret i Tvååker? Här nere öser det ner och utsikterna för Varberg idag säger uppehåll och för imorgon regn hela dagen. :crazy:

vad ute och cyklar?? det står på anmälnings blanketten ej under fyra mån:)

Man får inte ta med sig oanmällada hundar till inomhus uts för utrymet är begränsat men till utomhus är det okej så vida man kan vissa upp vacc papper.
Jag ska själv ställa en och ta med mig en..

Tog med mig min andra föra året så då är du nog ute och cyklar =)

Under natten öste regnet ner, men under morgonen lättade det upp, varit molningt och sol om vartannat.
Och just nu är det jätte varmt och soligt.

Min lilla gris fick en tvåa, dommaren som bara dömt Fralla en gång tidigare(?), tyckte hon behövde mer benstomme. :confused:

kritiken löd:
mkt (mdt?) ofärdig, ung tik, kunde haft kfraftigare benstomme och mer kompakt kropp, önskar bättre bakbensvinklar o rörelser, ganska bra huvud, behöver bättre underkäke.

Hur som helst är jag nöjd, trots att hon testade på all världens gångarter inne i ringen, men stog jätte fint.
Är ju hennes första utställning, så jag är nöjd.

Ställde du i junior eller öppen klass? Jag kan tycka att det är lite fånigt med kritik a la "ofärdig unghund, behöver utvecklas mer" i valp och juniorklass, det säger ju sig själv att hunden inte är färdig då. :grin:

Men sen så väljer man ju faktiskt själv vilka utställningar man vill få sin hund bedömd på. De allra flesta SKK-utställningarna har allrounddomare i ringarna. ;) Man kan ju börja ställa på de inofficiella som träning, så slipper man reta sig på att domaren inte kan något om ens ras och man slipper de förargliga tvåorna. :angel: :p

Ja men det passade bra avståndsmässigt, har bara åkt á 16 mil. :crazy:
Har inte råd att åka hur långt som helst tyvärr, även om jag velat...
Sthlm är smärtgränsen norröver och gbg väster, öland öster, söder vet jag inte, men malmö är lite för långt att åka, och så har jag inte husvagn utan får sova i bilen..

Ställde i juniorklass. Och inoffare tycker jag är bra om man har en hund som behöver miljö träna, vilket jag inte tycker denna behöver, möjligtvis träna på gången, men det övar vi hemma.
Annars stod hon jätte fint på bordet och ställde upp sig galant framför domaren.

Inoff kan ju vara bra som mer allmän ringträning också, inte bara för miljön. Plus mycket träning hemma, såklart. Tänkte mest på att du skrev att det var hennes första utställning. Men det spelar ju ingen roll hur många gånger man ställt ut, det är alltid surt att resa långt och åka ut med en tvåa. Bättre lycka nästa gång! :)

Haha ja det har du rätt i.
Nästa gång blir imorgon. :D

Fröken lill gris.

Så söööt. :love:

(Och hon ska tydligen ha mer massa. :grin:
När det finns annat o klaga på. :angel:)

Långhårs taxen blev BIM och sträva damen fick 1a kv och 4 kk, med bra kritik. Hon är inte "färdig" ännu (16 mån) och ställs mot vuxna tikar i jaktklass

Det var varmt idag! Solen stekte men som tur var kom det ett par moln emellanåt som svalkade av oss.

Min lilla phaléne-skrutt blev 3:e bästa tik och fick CK så matte är nöjd!

Långhårs taxen blev BIM och sträva damen fick 1a kv och 4 kk, med bra kritik. Hon är inte "färdig" ännu (16 mån) och ställs mot vuxna tikar i jaktklass

Grattis! Verkligen skoj...och Smulan bara fortsätter att plocka framgångar ser jag:banana::bow:

Haha Grisen fick en tvåa idag med. :D
Men en jätte bra kritik, vilket jag inte kan förstå hehe.
Dommaren var tydligen på halvhdåligt humör, han gav tvåor till det mesta, tom en champion (?)(annan ras. )berättade damen som hade koll som satt brevid mig vid ringen.
Hon var uppfödare på Frallor sedan typ 40 år tillbaka och sa att hon gillade husgrisen mycket. :bump: Låter lovande. :laugh:

Grattis till alla, oavsett resultat! :D

Vädret var ju ok idag i alla fall, vi avvek hemåt strax efter lunch. Sambon lyckades tappa bort mig i/utanför Häromis tält haha. :rofl:

Jag var ner och bara "glassade" omkring idag - utan vovve detta året...däremot fick jag två söta, men lite trötta barn med mig hem, så mamma "Elmelts" kunde få några timmars vila och lugn o ro:D

Gratulerar er alla som varit där, om inget annat så för ett underbart utställningsväder nästan hela helgen:D

Rolig dag idag med. långhårstax BIM igen och gråhunden fick ck och BIR, hennes första utställning och det gick så bra. Glad matte här.

Tack ancan för vilan, tur barnen var hos dig med det regnet och åskan som kom.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 926
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 383
Senast: Hellhound
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 146
Senast: valpköpare
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 705
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka