Tvååker 11-12 juli

Lupin

Trådstartare
Hej! Är det någon som ska dit någon av dagarna?

Vad är det egentligen för skillnad på fredagen och lördagen? :confused:

Jag ska dit, vet inte vilken dag, men enbart för att titta. Tar däremot med min egen hund för miljöträning.

:laugh:

Sv: Tvååker 11-12 juli

Det kan du göra, men du får inte ta med "icke anmäld" hund in på utställningsområdet.

Vilket innebär att vovven får sitta i (varm) bil många timmar när du går runt och kikar på utställning...

Kanske bättre då att miljöträna annanstans och åka ensam för att i lugn o ro, och med gott samvete kunna njuta av Tvååkersutställningen:angel:

Jaså? Jag hade för mig att det var OK att ta med ej anmäld hund till Tvååker, men då har jag läst fel. Jag ska dit i vilket fall som helst.

Så har det varit alla tidigare år mig veterligen iallafall...
Var har du lsät det ?

Minns inte, men det spelar ju ingen roll om man trots allt inte får ta med besökande hund.

Nu minns jag var jag läste det. :idea: På Hallands kennelklubbs hemsida, i pm:et för Tvååker. Klippte och klistrade:

Medföljande hund som ej deltar på utställningen är välkommen in på utställningsområdet, men glöm ej medtaga giltigt vaccinationsintyg.

:)

Någon som vet varför man kör två nationella utställningar, för alla raser, på samma ställe, fast för olika domare de olika dagarna, två dagar i rad?

Okej.. då har dom kanske ändrat det hela... MY god vad hundar där kommer att vara då:eek:det brukar vara "knöafullt" ändå ju:angel:

Jag ska ställa min afghanvalp på lördagen. :banana:

Okej.. då har dom kanske ändrat det hela... MY god vad hundar där kommer att vara då:eek:det brukar vara "knöafullt" ändå ju:angel:

Förmodligen. :D Hoppas bara inte det blir lika varmt som för tre år sedan...jag trodde jag skulle dö av värmeslag. :eek:

Jag har funderat....är det så att de erbjuder två likadana utställningar på rad, fast med olika domare, för att man ska få chansen att plocka certen? :idea:

Förmodligen så är det ngt sådant som ligger bakom...

Jag är bara nöjd med att få möjligheten att kika på fina vovvar i fleraq dagar på "hemmaplan" varje år:D

Utomhusutställningar brukar man alltid få ta med andra hundar, bara man visar vaccinationsintyg.

Jag är bara nöjd med att få möjligheten att kika på fina vovvar i fleraq dagar på "hemmaplan" varje år:D

Du som kanske vet....(jag har bara varit där en gång, på genomresa en lördag för tre år sedan)....vilken dag är det "bäst" att besöka utställningen, om man måste välja EN dag? Fredagen eller lördagen? Jag kan tänka mig att fler ställer på lördagen, eftersom det är på helgen, men många har ju semester vid den tiden iofs.

Jag är såklart mest intresserad av pudelringen, måste ta reda på vilken ring och när de beräknas starta.

Jag är såklart mest intresserad av pudelringen, måste ta reda på vilken ring och när de beräknas starta.

om du ännu inte fått reda på det.
toy och dvärg visas i ring 1 bägge dagarna
stor i ring 2 på fredag och ring 1 lördag
mellan i ring 1 på fredag och ring 17 på lördag
kl 9 startar ringarna och pudel är nästan direkt

Själv ska jag visa lång och strävhårig tax på fredag och långhårig tax och gråhund på lördag

Senast ändrad:

Vad gullig du är. :) Jag har skrivit ut pm och ringfördelningarna från Hallands kennelklubbs hemsida, men tack för omtanken.

Det var ju inte många hundar före pudlarna på lördag, så jag kommer att vara där i god tid.

Jag dyker upp båda dagarna, ska ställa en fralla.
Hennes första utställning(ar), så det ska blir jätte roligt. :laugh:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 926
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 383
Senast: Hellhound
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 146
Senast: valpköpare
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 705
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halvautomatiska vapen?
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Dejtingtråden del 38