Två kaninhonor, en av dom dräktig?

Z

Zippa

Hej jag undrar hur länge två honor kan fortsätta att bo ihop om den ena blivit parad med en annan hane?

Sv: Två kaninhonor, en av dom dräktig?

Min och hona jag hade för flera år sedan och stallägarens hona började slåss när stallägarens hona började bygga bo...Så då fick vi skilja dom åt. Dom slogs så min hona fick ett jättejack i magen...Såg rätt illa ut. Dagen före hade dom vart bästa vänner, dom hade även bott i samma box jättelänge, ja, innan stallägarens ens parade sin hona.

Ja i de fallen så är det för att honor ibland blir så himla griniga vid dräktighet, men på såpass stor yta är det väldigt ovanligt. Konstigt.

Hon kanske var stressad ? Det bodde fler kaniner i denna box, kanske 3-4 till...men dom var ganska unga. Ca 6 mån gammal bara, min hona var vällan 2-3 år...Det kanske blev för mycket helt enkelt...skulle nästan tro det.

Ja det låter mycket troligt. Men en annan sak värd tänka på är att om den dominanta honan är den som ska få ungar går det oftast fint, men om det är omvänt kan hon blir stressad och därmed aggressiv. Glömde detta självklara :crazy:

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 613
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 854
Senast: Roheryn
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Offentliga verksamheter
  • Valet i USA