Två frågor hoppas på svar!

L

linneaforss

Har två frågor! är inte så välldigt duktig på de här med körning!
Min första fråga är.

Får man ha Bälte på sig när man kör marathon? även i rockard? och vad finns det för regler gällande det? tex. måste det vara av ett speciellt matriial?

Och min andra fråga är om det går att göra om ett par "giggdraglinor" till vanliga! och hur? och hur mycket går detta på tro?

tacksam för svar! :D

Sv: Två frågor hoppas på svar!

Har två frågor! är inte så välldigt duktig på de här med körning!
Min första fråga är.

Får man ha Bälte på sig när man kör marathon? även i rockard? och vad finns det för regler gällande det? tex. måste det vara av ett speciellt matriial?

Och min andra fråga är om det går att göra om ett par "giggdraglinor" till vanliga! och hur? och hur mycket går detta på tro?

tacksam för svar! :D
Hejsan!
jösses ska du köra så fort;) jag vet inte något om det, men när man kör fyrhjuling så har man gromen bak som håller i bältet, (eller har jag fel?) så då blir det lite svårt i en rockard, (men man får kanske binda fast sig helt, men det tycker jag verkar farligt om nu vagnen välter och hästen drar) så de blev inte så mycket till hjälp till dig :crazy: hälsningar mia

Hej! Jag vet en lösning ang. säkerhetsbälte i Rockard. Din groom kan ha en sprint i ett band knuten om sin handled.
Ditt bälte kan fästas i rockardens högra sida om sitsen, gå över dina ben/höfter, sedan direkt ner mellan spjälorna, under lilla järnbalken som håller sitsen uppe och upp igen till din groom. Katarina har den finurliga lösningen, vi kan fråga henne om anordningen.

Du får inte ha fast bälte på dig, kan bli livsfarligt! Det som används är ett bälte som sitter fast i ena änden av stolen, som går framför kusken och som groomen håller i på andra sidan i maratonvagn. I rockard skulle du kunna ha det fäst på högersidan och sen får groomen hålla fast det på andra sidan om dig "bakom" sätet. Men se till att det inte kan fastna. Välter du är det bättre att ramla ur direkt än att sitta kvar och släpas med.

Tack för alla svar :D haha ja för fasen när jag kör går det undan! Travkusk som jag är :rofl: Nej, men jag glider runt så dant i vagnen. :confused: Kanske ska ha andra byxor på mig när jag kör helt enkelt! ;)

Jag var nog lite otydlig förutsatte att alla skulle fatta när ja skrev "giggdraglinor" men tydligen inte :rofl:
Jo men jag har köpt en sele från england och draglinorna finns det inget spänne på utan de är helt släta bara. Går det att sätta fast ett sådant spänne? syftar på de spännet närmst svängeln.

Ja, det går att köpa läderbitar med spänne som sitter fast i svängeln. Kontakta kanske selar.se via telefon, eller kolla om ideal equestrian har via börjes, kanske equilex.se kan ta hem konverterare.

Kanske kan du få uppsytt av en bra sadelmakare med.

Skaffa en kuskkil! Då sitter du nog lite bättre. När jag körde maraton med shettisen förra året hade vi nytt säte på rockarden som jag putsat så fint. Men fy satan så halt det blev. Fick slänga upp en näve grus under rumpan och be groomen vara extra kärvänlig och sitta riktigt nära. Provkörde vår nya vagn idag och den kuskkilen var verkligen en kuskKIL. Den passade väl mig precis men för mamma var den i det trängsta laget (kände det när jag klämde handen emellan!!:rofl: ) Den får nog breddas under vintern nu och tryckas ihop igen när det blir dags att tävla.

Jag gjorde min kusklil själv. Ett frigolitblock skars till och så satte jag svart möbeltyg om.

Det ska luta så det passar din benställning. Beror på hur vagnen ser ut och var du kan spjärna med fötterna. Provsitt så hittar du någon lämplig lutning.

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 436
Senast: KesoNeso
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 921
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 232
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård