Sv: TV innan läggdags
Jag tycker nog som dom flesta andra här att du bör ge av egen tid till sonen. Sedan om det blir i form av läsning eller en stunds småprat, det spelar ju ingen roll.
Det finns ju sådana som inte tycker om att läsa, du kanske tillhör en av dom? Då kan det ju vara lämpligt med en stunds prat och mys istället.
Sedan skulle jag vilja kommentera Sars ovetenskapliga undersökning.
Jag har alltid älskat böcker och har läst i mängder för min son som idag är 13 år. Där har det inte varit fråga om någon bok per dag utan snarare runt 10-15 böcker per dag..
Jag har läst så fort tillfälle getts (hade inga hästar då
), efter hemkomst från dagis tex för att varva ner, så har vi plöjt ett par sagor. När lillasyster kom så tog vi amningsstunderna och gjorde till sagostunder.
Han har alltid älskat att lyssna på sagor och ordförrådet är det väl inget fel på, men att läsa själv??? Nej du.
Jag har försökt, han har varit med i ett par ungdomsbokklubbar, men jag har märkt ointresset och vi har lagt av.
Dottern däremot... Henne har jag av naturliga skäl inte läst lika mycket för. Men hon älskar böcker!!! Hon är 9 år idag och läser allt hon kommer över.
Så jag vet inte... Jag inbillar mig att det är genetiskt betingat. Men man vet ju aldrig, dom är ju inte vuxna än....