Tunntarmsbiopsi på 2-åring

Sv: Tunntarmsbiopsi på 2-åring

Man kan själv ta bort allt gluten under en period.
Efter någon vecka så borde magproblemen försvinna om det är det.
Annars så är mjölk/laktos en vanlig orsak till magknip.

Laxermedel skall man bara akta sig för på alla sätt.
 
Sv: Tunntarmsbiopsi på 2-åring

Problemet är att man inte ska ta bort gluten innan de gjort provet för det försvinner så fort ut ur kroppen. Så trots att dottern hade skyhöga värden på blodprovet så fick vi inte ta bort gluten ur kosten innan biopsin var gjort.

Det där med laxermedel kan jag inte heller förstå hur läkare kan rekomendera att ge det varje dag i flera månader :confused:
Det måste ju förstöra mer för barnet än det hjälper.
 
Sv: Tunntarmsbiopsi på 2-åring

Jag vet det där med proverna.
Men om man börjar mixtra själv så brukar de bli mer intresserade av att hjälpa till.
För mixtra själv tycker de inte att man skall göra.

Man kan ju byta läkare annars.
Eller åka till ett annat sjukhus.
 
Sv: Tunntarmsbiopsi på 2-åring

Eller som för min "hysteriska" bekant :crazy: Dottern var över 10 år innan de konstaterade Crohns... Om de bara hade lyssnat lite på mamman tidigare. Som hon kämpat...
 
Sv: Tunntarmsbiopsi på 2-åring

Det är svårt att byta läkare hos oss iaf för de har mest staffetläkare eller vad det nu heter och man vet aldrig vem man får eller vem som är bra.

Nu hade vi ju tur som fick bra direkt men hade de inte gjort det så hade jag nog tagit till varianten att ÖVERDRIVA alla symtomer dubbelt bara för att få dem att förstå att något ÄR fel.

Eller varianten TJATA sönder öronen på dem... det fick jag göra när dottern fick RS och en baktieriell infektion. 2 dagar tog det för både akuten och bvc att förstå att hon var allvarligt sjuk och så sjuk att de fick lägga in henne på iva när de fick tummarna ur...
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 220
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 462
Senast: Juli0a
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 062
Senast: Gabby_Ossi
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 950
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp