tungan ute

Seabaz

Trådstartare
Min lilla hund har tungan ute på höger sida förjämnan och alltid när han sover!!
Varför har han det? Jag är rädd att det ska ge problem med hans tänder? Fast det syns inget än i alla fall....

Tittar man rakt framifrån på honom så är han "bulligare" på den sidan där tungan brukar ligga "i kläm" än på andra sidan där han är "normal"

Vad göra?

Sv: tungan ute

Det kan bero på flera saker:
hunden fattas tänder så att den inte kan hålla inne tungan, bettet eller underkäken kan vara skev så där är ett glapp på den ena sidan, tungan kan vara för stor,hunden kan ha en mindre hjärnskada.

Sv: tungan ute

okej... då tror jag nog på det med tänderna då det är vanligt innom rasen + att han har sent utvecklade tänder....

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 358
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 453
Senast: Viva
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 250
Senast: Hermelin
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur