Mischmasch

Trådstartare
Snabb fråga om Tulaselar. Har provat en Tula Baby och den kändes bra men sitter nu och funderar på hur fasiken man knäpper ryggspännet när man är ensam? :confused:
Och hur tar man på sig den och får i barnet när man ska bära på rygg och är ensam? O_o

Snabb fråga om Tulaselar. Har provat en Tula Baby och den kändes bra men sitter nu och funderar på hur fasiken man knäpper ryggspännet när man är ensam? :confused:
Och hur tar man på sig den och får i barnet när man ska bära på rygg och är ensam? O_o

Har du spännet långt ner? Kolla på youtube för instruktioner :) Jag har inga problem med att knäppa spännet:) samma sak med ryggbärandet, finns massor med videor på hur man gör :)

Då är nog spännet för långt ner. Min Pognae det likadan ut och den får jag på mig (plus barn då) med en hand. Var helgipsad över högerarm länge men det gick ändå :D

Och som nindan skrev finns det instruktionsfilmer på youtube för ryggbärande :)

Har köpt selen nu och det var inga problem att spänna ryggbandet på egen hand så det behövde jag inte oroa mig för :) Tråkigt bara att sonen inte verkar uppskatta selen lika mycket som jag gör..

Nu har inte jag Tula men är ju samma princip, jag gillar att ha spännet långt ner och knäpper det innan jag spänner axelremmarna till rätt längd, då är det lätt att nå.

när jag ska bära på rygg ser jag till att allt, förutom den rem som är lättast att komma åt att justera, är spänt som jag vill ha det och så spänner jag selen runt midjan, tar henne om överarmarna och svingar bak henne över ena axeln, böjer mig lite framåt och hållet en hand på henne medan jag tar på mig ena axelremmen och sen byter hand och tar på andra remmen (supermantoss om du vill googla film).

Har köpt selen nu och det var inga problem att spänna ryggbandet på egen hand så det behövde jag inte oroa mig för :) Tråkigt bara att sonen inte verkar uppskatta selen lika mycket som jag gör..
Hur gammalt är barnet? Om barnet är äldre än att det behövs babyinsats kan det hjälpa att vinkla om höfterna när barnet sitter i och selen är på plats :)
Jag är så kass på att förklara, så det försöker jag mig inte ens på:o men nån annan kanske kan. . Annars vet jag att det finns videos på Youtube där även det visas :)

Hur gammalt är barnet? Om barnet är äldre än att det behövs babyinsats kan det hjälpa att vinkla om höfterna när barnet sitter i och selen är på plats :)
Jag är så kass på att förklara, så det försöker jag mig inte ens på:o men nån annan kanske kan. . Annars vet jag att det finns videos på Youtube där även det visas :)

Tror jag kommit på vad "felet" är. Ibland hamnar han som lite uppepå kanten på magbandet och då blir han inte nöjd. Ser jag till att rumpan verkligen hamnar utanför och hänger ner lite framför magbandet så är han nöjdare :up:

Men tycker redan nu att det kan vara lite svårt att bära honom på mage utan att min haka slår i hans huvud. Men det kanske helt enkelt är så det blir om dom är långa? Men eftersom han bara är 4,5 månad så vågar jag inte börja försöka få upp honom på ryggen min, väntar nog tills han är stadigare.

Tror jag kommit på vad "felet" är. Ibland hamnar han som lite uppepå kanten på magbandet och då blir han inte nöjd. Ser jag till att rumpan verkligen hamnar utanför och hänger ner lite framför magbandet så är han nöjdare :up:

Men tycker redan nu att det kan vara lite svårt att bära honom på mage utan att min haka slår i hans huvud. Men det kanske helt enkelt är så det blir om dom är långa? Men eftersom han bara är 4,5 månad så vågar jag inte börja försöka få upp honom på ryggen min, väntar nog tills han är stadigare.
Om han hamnar för högt så sänk ner midjebältet lite. Min tvåa (f.2004) började jag bära på ryggen vid 4,5 mån.

Sänk midjebandet så slipper du ha barnet i ansiktet (även om det kan va mysigt det också :love:)
Sele på rygg rekommenderas tidigast från att de kan sitta själva utan stöd så det låter klokt att vänta :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 932
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 276
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka