tuggar på saker

selda

Trådstartare
Nån som har något tips, om man har en hund som äter på saker när man går utanför dörren, det spelar ingen roll om det är 1min du är borta eller om du går och hämtar posten, hon börjar äta bara man ställer sig utanför dörren. Hur ska man ska kunna lära bort det. Hon är en 9 månaders Gran Danios.
 
Sv: tuggar på saker

Min goldentik som nästan är 11 månader är/var likadan. Jag lämnar henne aldrig ensam ute, är alltid i närheten. Tar hon en pinne eller sten eller något annat jag inte tycker att hon ska äta säger jag NEJ och spottar hon inte ut det så öppnar jag munnen och plockar ut föremålet. Hon har blivit mycket bättre men det kommer nog att dröja ett tag till innnan jag skulle lämna henne "obevakad". Det konstiga är att detta ätbeteende bara finns hemma på villatomten, går hon lös i skogen äter hon ingenting...
 
Sv: tuggar på saker

Jo det är så svårt, jag försöker att inte lämna henne ensam. Men som idag så fick jag lov att gå ner i tvättstugan och dit får dom inte följa med ner. Sambon var sen och min tvätt tid var slut. Och mycket riktigt hadde hon hunnit sätta i sig ett par leksaks glasögon.
 
Sv: tuggar på saker

Inne har jag gränsat av vilka rum hon får vara i (helt förbjudet att vara på barnens rum utan att jag är med). I de rum som är tillåtna har vi plockat undan det mesta som är kul att äta. I början ville hon äta det mesta men nu är det mest mat som är intressant att stjäla. Nu kan jag faktiskt glömma saker framme och hon rör dem inte. Däremot om hon får följa med till något av barnens rum är hon alltid snabb att ta något...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 606
Senast: fixi
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 201
Senast: Acto
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 464
Senast: Lejanna
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp