Jag hejade på Hillary Clinton i valkampanjen, men just nu känns det som om Bernie Sanders är den som borde fått bli Demokraternas kandidat. Synd att han börjar vara lite väl gammal för att dra en runda till.
@hastflicka , vad ser du i din spåkula? Hur tror du det kommer att gå, du som har första parkett; hur går det för Trump dessa 4 år? Blir han kvar 8 år? Blir han ens kvar i fyra? Vad händer sen? Ser du några tendenser? Tror du Hillary Clinton vill köra en gång till, vill hennes parti det?
Just nu ar Trumps "approval rate" under 36% sa det ser inte lovande ut for honom att ga langre an 4 ar. Far vi hoppas.
Just nu ar det sa manga "skandaler" runt vita huset och Trump att det inte alls skulle forvana mig om han blir impeached redan innan. Men det ar inget nagon vill da det ju skakar sjalva grundstenen for president ambetet.
Tyvarr tror jag att DNC missbedomde hur verkligt illa manga tyckte om Clinton och hur mycket av Bill's gamla synder som reflecterade tillbaka pa henne. Dessutom korde de en ganska "slarvig" kampanj ... de trodde att de hade en sjalvklar vinst.
Jag har mycket svart att tro att DNC skulle valja Hillary igen, och just nu ser jag ingen lysande stjarna i partiet som kan komma fram och ta over. Men a andra sidan sag vi inte Obama heller forran aldeles innan han steg in i "racet" sa vi far hoppas att de kan fa fram nagon ny, kunnig, empatisk, och modern kraft innan det ar dags. De som inte rostade forra aret var millennials da de inte gillade Hillary, utan helt klart var ute for Bernie, sa en yngre formaga far forhoppningsvis med dem nasta gang.
Vad jag pa rak arm kommer ihag (utan att stanna upp och tanka) av Hillary's valloften:
Hillary sa att hon tankte sanka eller helt ta bort tuition (vad det kostar att ga pa universitet) for elever fran familjer med lagre inkomst an $130,000.00/ar, (vilket ar 1,162,356.00 SEK i dag) och gora det lattare for Studenter att bade fa studielan och sanka rantan vid aterbetalning.
Passera lagar for en "comprehensive immigration reform" for att halla familjer samlade samtidigt som hon ville "tighta" till gransen mot Mexico.
Ratta till de portioner i Obama Care som inte funkar sa bra och utoka andra delar som behover det.
hon tankte inte hoja skatten for medelinkomsttagare ... men for de riktigt rika
oka den federala minimi lonen
oka bakgrund checks for vapen innehav
OCH hon kunde ocksa tala om exact hur hon tankte finansiera vad hon tankte gora.
Vad Trump sa under valkampanjen att han skulle forandra:
Bygga en mur som Mexico ska betala for
Temporart ban Muslims fran att komma in i USA
Fa Amerikanska bolag att flytta sina fabriker tillbaka till USA
Lagga pa skatter pa varor importerade fran Mexico eller Kina
Helt gora sig av med Obama Care och ersatta det med ett marknads baserat system
sanka skatten for alla ... toppen (0.01%) skulle fa 60% storre skattelattnad an alla andra tillsammans.
Bomba och ta oljan fran ISIS