Tja, inte lätt att vara Donald :D

Eight West Coast leaders have issued a statement defying President Donald Trump’s environmental policy rollbacks and committing to continuing to fight climate change by reducing carbon emissions and pollution:
“As the governors of Washington, Oregon and California and the mayors of Seattle, Portland, San Francisco, Oakland and Los Angeles, we speak today in support of the Clean Power Plan. We speak in unified opposition to the idea of any decision by the President to limit our region’s economic opportunities or our commitment to doing what’s right to make our cities and states cleaner and healthier for future generations.”

Vad det dar egentligen innebar ar bara ett ett gang democratiska guvernorer och mayors har uttalat sig och tanker inte ge vika pa "environmental" lagar och ideer. Det kan i och for sig bli svart att sta pa sig OM Trump handelsevis far igenom sin budget ... vilket jag har mycket svart att tro. Efter hela Vastkusten har sa skulle de alla bli bortvalda om de inte opponerade sig. Har ar manniskor MYCKET miljomedvetna och det ar en mycket viktig komponent i allt har.

Trump's budget ar bara ett forslag till budget. Sedan maste det ga igenom Kongress och Senatens "budget utskott" och de kan valja att ta med en del fran Trumps forslag ... Jag tror inte att Paul Ryan, nar han var "chief" over budget utskottet, hade med nagonting fran Obama's budget forslag alls ... och da borjar forhandlingar. Presidenten kan veto och det ar da hela var "government" har en "shut-down" och anstallda inte far lon forran man kommit overens igen.. CLinton hade tva langa "shut-downs" som var mycket allvarliga (polis, militar, skolor, alla drabbas) innan man kom overens.

Vad det dar egentligen innebar ar bara ett ett gang democratiska guvernorer och mayors har uttalat sig och tanker inte ge vika pa "environmental" lagar och ideer. Det kan i och for sig bli svart att sta pa sig OM Trump handelsevis far igenom sin budget ... vilket jag har mycket svart att tro. Efter hela Vastkusten har sa skulle de alla bli bortvalda om de inte opponerade sig. Har ar manniskor MYCKET miljomedvetna och det ar en mycket viktig komponent i allt har.

Trump's budget ar bara ett forslag till budget. Sedan maste det ga igenom Kongress och Senatens "budget utskott" och de kan valja att ta med en del fran Trumps forslag ... Jag tror inte att Paul Ryan, nar han var "chief" over budget utskottet, hade med nagonting fran Obama's budget forslag alls ... och da borjar forhandlingar. Presidenten kan veto och det ar da hela var "government" har en "shut-down" och anstallda inte far lon forran man kommit overens igen.. CLinton hade tva langa "shut-downs" som var mycket allvarliga (polis, militar, skolor, alla drabbas) innan man kom overens.

Frågan är nog den här : Kan Republikanerna komma överens inom partiet eller ej innan the debt ceiling måste höjas? Spänningen stiger :D
The president effectively declared war against the House Freedom Caucus, a powerful group of hard-line conservative Republicans who blocked the health-care bill, threatening to “fight them” and Democrats in the 2018 elections. Trump's threat comes as GOP leaders are bracing for a month of potential infighting over spending priorities..

Jag hejade på Hillary Clinton i valkampanjen, men just nu känns det som om Bernie Sanders är den som borde fått bli Demokraternas kandidat. Synd att han börjar vara lite väl gammal för att dra en runda till.
@hastflicka , vad ser du i din spåkula? Hur tror du det kommer att gå, du som har första parkett; hur går det för Trump dessa 4 år? Blir han kvar 8 år? Blir han ens kvar i fyra? Vad händer sen? Ser du några tendenser? Tror du Hillary Clinton vill köra en gång till, vill hennes parti det?

Jag hejade på Hillary Clinton i valkampanjen, men just nu känns det som om Bernie Sanders är den som borde fått bli Demokraternas kandidat. Synd att han börjar vara lite väl gammal för att dra en runda till.
@hastflicka , vad ser du i din spåkula? Hur tror du det kommer att gå, du som har första parkett; hur går det för Trump dessa 4 år? Blir han kvar 8 år? Blir han ens kvar i fyra? Vad händer sen? Ser du några tendenser? Tror du Hillary Clinton vill köra en gång till, vill hennes parti det?

Och har Bernie Sanders en naturlig efterträdare som kan ta över? Jag ser inte att HRC kan köra en gång till, tyvärr, efter den kampanj och förlust som det blev mot Trump.

Och har Bernie Sanders en naturlig efterträdare som kan ta över? Jag ser inte att HRC kan köra en gång till, tyvärr, efter den kampanj och förlust som det blev mot Trump.
Det är detta som oroar mig lite - att Demokraterna inte tycks ha någon "lysande stjärna" som kan ta över och sätta press på Republikanerna. Och det är inte långt kvar, 4 år går snabbt. Ja, inte ens 4, valkampanjerna drar väl igång typ imorgon, nästan?! Man tycker det borde vara febril aktivitet hos Demokraterna just nu, och kanske är det det? Jag har ingen aning, allt man hör och ser är Trump.

Jag gillade Sanders bättre från början. Jämfört med Clinton, alltså.

Jisses, Hillary kunde knappt ta ett steg på egen hand eller av egen kraft under denna valrörelse - hon kommer aldrig mer komma igen i egen person i ett presidentval som kandidat tack och lov. Hon är sex år yngre än Bernie, men risken för att hon skulle orka - högst och rimligt mycket tveksamt. Bernie var min favorit hela vägen - han lär heller inte ställa upp igen som sagt. Däremot vill väl klanen Clinton pusha fram Chelsey så småningom - skulle inte förvåna mig ett smack. Hon har sagt "No I am not running for public office. Right now." så vänta bara, det här är folk som ser maktens korridorer som sin rättighet.

Som jag ser det är väl frågan om Trump överlever fyra år. USAs presidenter har ingen lattjolajbanskul statistik för överlevnad ändå liksom i sin historik, och med det nu vansinnigt upp-piskade hat sområder mot Trump så är hans risker extrema.

Senast ändrad:
Jisses, Hillary kunde knappt ta ett steg på egen hand eller av egen kraft under denna valrörelse - hon kommer aldrig mer komma igen i egen person i ett presidentval som kandidat tack och lov. Hon är sex år yngre än Bernie, men risken för att hon skulle orka - högst och rimligt mycket tveksamt. Bernie var min favorit hela vägen - han lär heller inte ställa upp igen som sagt. Däremot vill väl klanen Clinton pusha fram Chelsey så småningom - skulle inte förvåna mig ett smack. Hon har sagt "No I am not running for public office. Right now." så vänta bara, det här är folk som ser maktens korridorer som sin rättighet.
Jag menade att i presidentvalet föredrog jag Clinton före Trump. Däremot tyckte jag inte hon var optimal som Demokraternas kandidat. Tyvärr.

Tack för ett omfattande och initierat och kunnigt svar. Det kanske inte är så konstigt att världen ser ut som den gör.
Nu bor jag inte i USA och röstade därför inte i valet. Och vad jag minns fanns bara två verkliga presidentkandidater i valet? Jag hade velat ha Sanders i Clintons position. Men jag hade hellre röstat på henne än på Trump, alla dagar. Fanns där andra alternativ som jag missat?

Nu bor jag inte i USA och röstade därför inte i valet. Och vad jag minns fanns bara två verkliga presidentkandidater i valet? Jag hade velat ha Sanders i Clintons position. Men jag hade hellre röstat på henne än på Trump, alla dagar. Fanns där andra alternativ som jag missat?
Det var liksom inte min fråga. Jag undrade hur mycket du visste om HRCs politik och vad som var bra. Du har tidigare hållt ett bra debattklimat och varit förhållandevis insatt i vad som händer där så jag förutsatte att du kunde hålla en sansad och trevlig diskussion. Den här stenhårda polariseringen är ingen trevlig upplevelse för någon.

Det var liksom inte min fråga. Jag undrade hur mycket du visste om HRCs politik och vad som var bra. Du har tidigare hållt ett bra debattklimat och varit förhållandevis insatt i vad som händer där så jag förutsatte att du kunde hålla en sansad och trevlig diskussion. Den här stenhårda polariseringen är ingen trevlig upplevelse för någon.
Jag går med kundvagn på ICa Maxi och är lite kortfattad :D

Tja, miljöpolitiken var ju vettigare, ACA är en annan. Att bygga nån mur skulle inte heller vara på agendan, lika lite som skattesänkningar för de rikaste. Medicare och Medicaid är också i farozonen nu när Republikanerna har absolut majoritet i Congress + Trump i WH.

Just nu ar Trumps "approval rate" under 36% sa det ser inte lovande ut for honom att ga langre an 4 ar. Far vi hoppas.:p Just nu ar det sa manga "skandaler" runt vita huset och Trump att det inte alls skulle forvana mig om han blir impeached redan innan. Men det ar inget nagon vill da det ju skakar sjalva grundstenen for president ambetet.
Tyvarr tror jag att DNC missbedomde hur verkligt illa manga tyckte om Clinton och hur mycket av Bill's gamla synder som reflecterade tillbaka pa henne. Dessutom korde de en ganska "slarvig" kampanj ... de trodde att de hade en sjalvklar vinst.:banghead:

Jag har mycket svart att tro att DNC skulle valja Hillary igen, och just nu ser jag ingen lysande stjarna i partiet som kan komma fram och ta over. Men a andra sidan sag vi inte Obama heller forran aldeles innan han steg in i "racet" sa vi far hoppas att de kan fa fram nagon ny, kunnig, empatisk, och modern kraft innan det ar dags. De som inte rostade forra aret var millennials da de inte gillade Hillary, utan helt klart var ute for Bernie, sa en yngre formaga far forhoppningsvis med dem nasta gang.

Vad jag pa rak arm kommer ihag (utan att stanna upp och tanka) av Hillary's valloften:
Hillary sa att hon tankte sanka eller helt ta bort tuition (vad det kostar att ga pa universitet) for elever fran familjer med lagre inkomst an $130,000.00/ar, (vilket ar 1,162,356.00 SEK i dag) och gora det lattare for Studenter att bade fa studielan och sanka rantan vid aterbetalning.
Passera lagar for en "comprehensive immigration reform" for att halla familjer samlade samtidigt som hon ville "tighta" till gransen mot Mexico.
Ratta till de portioner i Obama Care som inte funkar sa bra och utoka andra delar som behover det.
hon tankte inte hoja skatten for medelinkomsttagare ... men for de riktigt rika
oka den federala minimi lonen
oka bakgrund checks for vapen innehav
OCH hon kunde ocksa tala om exact hur hon tankte finansiera vad hon tankte gora.

Vad Trump sa under valkampanjen att han skulle forandra:
Bygga en mur som Mexico ska betala for:angel:
Temporart ban Muslims fran att komma in i USA
Fa Amerikanska bolag att flytta sina fabriker tillbaka till USA
Lagga pa skatter pa varor importerade fran Mexico eller Kina
Helt gora sig av med Obama Care och ersatta det med ett marknads baserat system
sanka skatten for alla ... toppen (0.01%) skulle fa 60% storre skattelattnad an alla andra tillsammans.:grin:
Bomba och ta oljan fran ISIS

Ok - lite kort, då, eftersom jag varken har tid eller energi eller kunskap nog i ämnet för att ge mig in i en diskussion kring Hillary Clinton. För jag är faktiskt inte speciellt insatt i hennes bakgrund och politik, inte mer än det man hörde i valkampanjen. Hade jag bott i USA och haft rösträtt där, hade jag definitivt satt mig betydligt djupare in i ämnet. Dvs valt att t.ex. rösta fram Sanders som Demokraternas kandidat istället för Clinton.
Men nu har jag svårt att tänka mig att jag överhuvudtaget skulle röstat på Republikanerna - och under inga omständigheter på Donald Trump. Han må ha smarta businessidéer (?) men där går min gräns. Allt annat, från minskad aborträtt och minskat stöd till Planned Parenthood, till miljön (herregud), sjukförsäkringen, muren mot Mexico, lagen som skulle skydda Tennessee Walkinghästarna.... Till hans tanklösa twittrande, hans påståenden som är tagna ur luften och som han aldrig behöver stå till svars för - Hillary Clinton skulle fått min röst oavsett, så länge det hjälpt till att stoppa Trump.

Sen tror jag det är svårt att hitta någon som i stora drag skulle stämma överens med det politiska parti jag skulle rösta på i Sverige. Våra länder är så olika. Det är svindlande att tänka sig att ett så rikt land som USA inte har ett sjukförsäkringssystem som betalas av skattepengar och därmed skyddar och hjälper samtliga medborgare. Men det tror jag aldrig kommer att införas i USA, inte under överskådlig tid i alla fall. Osv.

Cory Booker är min kandidat för Democrats i nästa val. Nu har han deklarerat att han inte är intresserad men det kan ju ändra sig. Han är färgad och har lite samma framtoning som Obama.
Hillary tror jag inte alls på.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka