Jag säger att jag vill ha källor som är direkt jämförbara och har relativitet till det galleri av diktatorer som begått folkmord och mer därtill, när du placerar en demokratiskt vald president ett av världens friaste länder och med en administration och historia som ger det som fullstädigt otänkbart att sätta en maktfullkomlig frihetsbegränsare för sitt folk vid makten. Jag tycker det är SJUKT okunnigt och provocerande att dessa folkmord minimeras till den grad du gör när du ställer Trump i det galleriet. Så respektlöst inte bara för de som föll offer utan också respektlöst och ansvarslöst att piska upp påhittade stämmningar som den här världen redan har nog av.
Trump må vara en skitpolitiker som står för en politik jag inte heller skulle rösta fram, men han är lika mycket psykopat-narcissist som vilken skitpolitiker som helst som väljer att ställa sig i offentligt rampljus och skotthåll för människor som du.
Jag håller helt enkelt inte med. Den administration som tagit form är väl på väg i klass med naziregeringen i Tyskland och styret i Moskva under världskrigen. Det är samma typer av stämningar som piskas upp och samma avståndstagande till kunskap som inte faller i smaken.
Notera också ordvalet största hotet SEDAN Hitler och Stalin.