Här ska vargen jagas, förgiftas och helst utrotas. Björn och Järv.
Jägarna får pins för varje räv de skjuter som överlever trafiken. Älgen är det skottpengar på för att de äter i skogen. Det var nu äntligen älgjaktförbud i hela Sthlmsregionen eftersom den nu är nästan helt utrotad lokalt.
Sopa bakom den egna dörren.

Allvarligt? Älgjaktförbud i hela Stockholmsregionen? Du är lika mycket ute och cyklar som i nästan alla andra påståenden du gör om läget i Sverige. Här tre mil norr om city jagade de i alla fall och jag ser regelbundet älgar så speciellt utrotade är de inte. Sen kan jag ju ge dig rätt i att det är vansinnigt att vi inte kan ha en vargstam här och samtidigt har åsikter om hur andra länder hanterar sina rovdjursstammarna. Men två fel gör inte ett rätt.

Undrar om ni har hittat till denna webbsida?

https://www.bloomberg.com/features/trump-daily/#/

@honung , andra chans... jojo... jag förstår inte riktigt , menar du att om du är kongresskvinna är det kriminellt att bära vita kläder och inte applådera och är du Trump så kan du tweeta extremt grova anklagelserutan formell grund och hetsa människor i grupp att skrika hot och okvädningsord mot sina, trumps, motståndare?

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-39170985
En republikansk senator vill att Trump redogör grunden för twitteranklagelserna om avlyssning, innan valet, av Trump-tower.

@honung , andra chans... jojo... jag förstår inte riktigt , menar du att om du är kongresskvinna är det kriminellt att bära vita kläder och inte applådera och är du Trump så kan du tweeta extremt grova anklagelserutan formell grund och hetsa människor i grupp att skrika hot och okvädningsord mot sina, trumps, motståndare?

Har jag sagt något om vita kläder? Kongresskvinna? Vad pratar du om? VEM pratar du om? Jag pratar om demokraterna, vuxna människor som agerade som barnrumpor. Om att Trumps hyllning till Owens som du feltolkar uppåt väggarna och även vad som händer efter detta. Och utöver det - jag vet inte om jag tycker du i din argumentationsteknik står högre än den du anklagar andra för att använda. Fake kort och gott, fake.
Men är du sann?

Gubben, sk president, Trump ståroch skriker okvädigheter under valmötena mot olika grupper av människor och enskilda individer, Clinton, Bush jr osv , osv. Hotar och berättar offentligt hur han missbrukar sin makt sexuellt. Då reagerar du på att ett visst antal människor klär sig i vitt och inte står upp när det applåderas för honom eller kanske inte ens applåderar.

Hans beslut om den dåligt förberedda yemenattacken dödade en soldat och så står han där och hyllar den döda navy seal soldaten inför soldatens gråtande änka.

Trump borde ligga på golvet och slicka varenda bit av vägen där änkans fötter ska gå och stå, i all framtid.

Vill du att jag ska posta videon där en CNN reporter talar om att vad Trump gjorde en tredje gång, säg bara till så trollar jag fram den åt dig! :)

Här ska vargen jagas, förgiftas och helst utrotas. Björn och Järv.
Jägarna får pins för varje räv de skjuter som överlever trafiken. Älgen är det skottpengar på för att de äter i skogen. Det var nu äntligen älgjaktförbud i hela Sthlmsregionen eftersom den nu är nästan helt utrotad lokalt.
Sopa bakom den egna dörren.

Och här sveper vi med breda penseldrag. Det är ju inte precis så att svensk regering och svenska myndigheter vill utrota varg, järv, björn och lo. Den nya alternativa amerikanska administrationen, å andra sidan, verkar ha miljöhänsyn väldigt långt ner på sin agenda. Jag vet inte vad du anser om det, men personligen är jag ledsen över uttalandena och åtgärderna hittills. Jag tycker att det är katastrofalt oansvarigt.

Allvarligt? Älgjaktförbud i hela Stockholmsregionen? Du är lika mycket ute och cyklar som i nästan alla andra påståenden du gör om läget i Sverige. Här tre mil norr om city jagade de i alla fall och jag ser regelbundet älgar så speciellt utrotade är de inte. Sen kan jag ju ge dig rätt i att det är vansinnigt att vi inte kan ha en vargstam här och samtidigt har åsikter om hur andra länder hanterar sina rovdjursstammarna. Men två fel gör inte ett rätt.
För ngr år sedan sköts ca 1000 älgar/år i Stockholms län, har inga data för 2016 men länsstyrelsen har i alla fall fastställt att jakt på älg ska ske från 10 oktober 2017 till efter årsskiftet 17/18.

Att bygga en mur mellan Mexiko o USA är nog mer en fråga om provokation och att tillfredsställa stora väljargrupper.
Men upprördheten i Europa över tilltaget är en aning malplacerat. Det är ju bara att titta på de staket Spanien har (sedan många år) mot Marocko. Och de gränskontroller o hinder som planeras för EU;s yttre gränser.

Hej och hå, nu är det nästa person på tapeten, Jeff Sessions som haft hemliga konversationer med den ryska ambassadören. Som någon tweetade. Han måste vara världens mest förglömliga man eftersom ingen kommer ihåg att de pratat med honom :sneaky: Hoppas att Sessions tvingas gå, särskilt som han är en inkompetent idiot som om han går igenom faktiskt skulle få posten som USAs högsta jurist. :nailbiting:

:D:D

ZrMtZbm.jpg

Jag lyssnade för någon dag sedan på ett program i radions P1 och hajade verkligen till när reportern Steffo Törnquist berättade att han för några dagar sedan stått bara någon meter från Trump på en golfbana och fortsatte med skämt(?) om att han funderat på om han skulle kunnat slå ihjäl Trump med sin driver (=lång klubba) och ingen reagerade i studion utan de hakade på.

Man kan ju undra vad det är för människor som håller på så och framförallt det klimat som verkar råda inom offentlig media, oavsett vad man tycker om Trump och hans politik, är han USA:s demokratiskt valde president.

Senast ändrad av en moderator:
Jag lyssnade för någon dag sedan på ett program i radions P1 och hajade verkligen till när reportern Steffo Törnquist berättade att han för några dagar sedan stått bara någon meter från Trump på en golfbana och fortsatte med skämt(?) om att han funderat på om han skulle kunnat slå ihjäl Trump med sin driver (=lång klubba) och ingen reagerade i studion utan de hakade på.

Man kan ju undra vad det är för människor som håller på så och framförallt det klimat som verkar råda inom offentlig media, oavsett vad man tycker om Trump och hans politik, är han USA:s demokratiskt valde president.

Jag håller med. Samtidigt som Donald Trump utgör det största hotet mot den fria världen sedan Adolf Hitler (en annan demokratiskt vald ledare) och Josef Stalin, så är det fel med den typen av hot och retorik. Helt fel.

Jag håller med. Samtidigt som Donald Trump utgör det största hotet mot den fria världen sedan Adolf Hitler (en annan demokratiskt vald ledare) och Josef Stalin, så är det fel med den typen av hot och retorik. Helt fel.
Jag är bara nyfiken, exakt hur är Trump jämförbar med Hitler och Stalin? Kan du ge exempel som inte bara är tyckanden utan verkliga exempel med källa med uppgifter som skulle kunna vara i närheten ac tecken på att han skulle vara i dessa herrars sfär som politiker?

Jag är bara nyfiken, exakt hur är Trump jämförbar med Hitler och Stalin? Kan du ge exempel som inte bara är tyckanden utan verkliga exempel med källa med uppgifter som skulle kunna vara i närheten ac tecken på att han skulle vara i dessa herrars sfär som politiker?

Det är narcissistiska ledare för stormakter som antar en protektionistisk, rasistisk politik och satsar stora medel på upprustning och konfiiktskapande mellan olika grupper istället för internationellt samarbete.

Det finns andra likheter och skillnader.

Det är narcissistiska ledare för stormakter som antar en protektionistisk, rasistisk politik och satsar stora medel på upprustning och konfiiktskapande mellan olika grupper istället för internationellt samarbete.

Det finns andra likheter och skillnader.
Nu bad jag inte om eget tyckande då, men nåja. På vilket sätt är tex vårt eget EU INTE protektionistiskt är då en följdfråga? Eftersom begränsningen av tex gästarbetare och illegal invandring anses rasistiskt om det kommer från Trump, så undrar jag vad det kallas när det kommer från annan amerikansk politiker, tex från clintonadministrationen?
Vad kallas det när Sverige vill rusta upp vårt försvar med 17-18 miljarder? Och vad exakt innebär "konfliktskapande mellan olika grupper istället för internationellt samarbete"? Syftar du på en mix där av inreseförbud för vissa länder blandat med USAs utträde från TPP? Jag är bara förvirrad av ditt luddiga svar, och skulle fortfarande vilja ha mer handfasta källor som visar att Trump förtjänar att jämställas med Hitler och Stalin - jag kan nämligen inte se den kopplingen men jag är nyfiken på hur tex du tänker för att se den. De som gillade ditt svar kanske möjligtvis tänker att ditt svar var ett shutthefrickup-svar till mig, men jag tycker att det var ett ovanligt lamt och okunnigt svar som förvånar mig att det kommer från dig. Du är politiker, du borde kunna bättre.

Nu bad jag inte om eget tyckande då, men nåja. På vilket sätt är tex vårt eget EU INTE protektionistiskt är då en följdfråga? Eftersom begränsningen av tex gästarbetare och illegal invandring anses rasistiskt om det kommer från Trump, så undrar jag vad det kallas när det kommer från annan amerikansk politiker, tex från clintonadministrationen?
Vad kallas det när Sverige vill rusta upp vårt försvar med 17-18 miljarder? Och vad exakt innebär "konfliktskapande mellan olika grupper istället för internationellt samarbete"? Syftar du på en mix där av inreseförbud för vissa länder blandat med USAs utträde från TPP? Jag är bara förvirrad av ditt luddiga svar, och skulle fortfarande vilja ha mer handfasta källor som visar att Trump förtjänar att jämställas med Hitler och Stalin - jag kan nämligen inte se den kopplingen men jag är nyfiken på hur tex du tänker för att se den. De som gillade ditt svar kanske möjligtvis tänker att ditt svar var ett shutthefrickup-svar till mig, men jag tycker att det var ett ovanligt lamt och okunnigt svar som förvånar mig att det kommer från dig. Du är politiker, du borde kunna bättre.

Sedan när är jag politiker? Det visste jag inte.

Nej, det var inget shutupsvar utan precis den bakgrund som jag tycker gör det relevant och som gör administrationen Trump till det största hotet mot den fria världen sedan andra världskriget.

Har du missat att administrationen är inåtvända nationalister med stark xenofobi?

Varje person som tillsatts av administrationen har varit bland USAs 5% otäckaste människor. Finns det någon enda av de tillsatta som kvalificerar sig utanför den kategorin? (jag kan ha missat någon).

Det handlar om att montera ned USA som föregångsland på många viktiga punkter. Mycket, mycket otäckt.

Jag säger att jag vill ha källor som är direkt jämförbara och har relativitet till det galleri av diktatorer som begått folkmord och mer därtill, när du placerar en demokratiskt vald president ett av världens friaste länder och med en administration och historia som ger det som fullstädigt otänkbart att sätta en maktfullkomlig frihetsbegränsare för sitt folk vid makten. Jag tycker det är SJUKT okunnigt och provocerande att dessa folkmord minimeras till den grad du gör när du ställer Trump i det galleriet. Så respektlöst inte bara för de som föll offer utan också respektlöst och ansvarslöst att piska upp påhittade stämmningar som den här världen redan har nog av.
Trump må vara en skitpolitiker som står för en politik jag inte heller skulle rösta fram, men han är lika mycket psykopat-narcissist som vilken skitpolitiker som helst som väljer att ställa sig i offentligt rampljus och skotthåll för människor som du.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka