Den lilla välfärdsstaten håller på att kollapsa. Ladorna var TOMMA vid valet och Så länge vi kan låna gratis funkar Lyxfällan, men sen. Det borde vem som helst kunna räkna ut.
Vi har EN miljon som inte bidrar.

Har du kollat USA:s skuld, vem som äger den och vad som händer med skulden om Trump får sin "budget" igenom? Sverige har en mycket BRA ekonomisk planering jämfört med det Trump vill genomföra, skulle jag säga!

Jag tänkte snarare på att han plockat bort skydd för vattendrag, våtmarker och vattentäkter; aviserat utförsäljning av naturreservat; försökt svälta ihjäl miljömyndigheten EPA och vill bygga en mur som inte lär hålla invandrare borta, men som allvarligt hotar minst 110 djurarter, bland annat jaguaren. Sorgligt och fullständigt oansvarigt.
Jag tror att de löser sekundära problem. Dessa skräckscenarior är jag evigt trött på.
Vi som inte tolererar våra egna inhemska djur. Dubbelmoral.

Jag tror att de löser sekundära problem. Dessa skräckscenarior är jag evigt trött på.
Vi som inte tolererar våra egna inhemska djur. Dubbelmoral.

Vad menar du nu? Sekundära problem? Ska jaguarer få en dörr genom muren, tänker du? Ska grodor, fåglar och andra känsliga ekosystem flyttas från sina våtmarker?... Det är inte skräcksenarion, det är verklighet. Det enda hoppet står väl till att republikanerna kastar ut Trump innan muren hinner byggas.

Det ar for det mesta en mycket nyanserad bild MOT Trump ... hence, hans tjat om "fake news". Allt som sager emot honom ar "fake" enligt Trump, sa nastan hela media ar "fake". Stora delar av Fox kan han tolerera, men vissa reportrar dar har ocksa "fake" news. :angel: Nu ar ocksa alla rapporter som visar att Sverige inte alls haller pa att ga under och att folk mordar varandra pa oppen gata hela tiden "fake". ALLT som sager emot ar "fake".:banghead:

Ja, visst är det märkligt hur han ena stunden kan anklaga all media för att vara fake, och i nästa stund referera till medias rapportering som den absoluta sanningen?

Det är med förfäran jag tar del av denna mans utspel. Så extremt okunnigt och onyanserat han uttrycker sig - och ändå finns mängder av människor som både röstat på honom och hyllar honom.

Det övergår mitt förstånd, men jag antar att gemene man i USA ledsnat på den ekonomiska kris som hållit landet i ett järngrepp i närmare tio år. I desperation vill man ha något som inte ens påminner om tidigare ledning.

Eller så förväntar de sig lite mer kompetens av en president i USA. Precis som alla andra medier (utom möjligen Fox).
Vår egen statsminister. Är han kompetent menar du? Han som fjäskar för Iran och Saudi, men som Fjärmar sig från både Ryssland och USA. Demokratier. Inkl den enda demokratin i hela Mellanöstern.
Man skäms för alla politiker som beter sig som de sitter i Sandlådan.

Ja, visst är det märkligt hur han ena stunden kan anklaga all media för att vara fake, och i nästa stund referera till medias rapportering som den absoluta sanningen?

Det är med förfäran jag tar del av denna mans utspel. Så extremt okunnigt och onyanserat han uttrycker sig - och ändå finns mängder av människor som både röstat på honom och hyllar honom.

Det övergår mitt förstånd, men jag antar att gemene man i USA ledsnat på den ekonomiska kris som hållit landet i ett järngrepp i närmare tio år. I desperation vill man ha något som inte ens påminner om tidigare ledning.
Just så är det nog. Bankirerna har ägt både demokraternas och republikanernas kandidater.
Kolla beloppen som "Big Pharma" lade på Obama, Hillary i valet 2008.
Obama tog till sig hela listan som Citigroup la fram, trots att han lovat något helt annat. Change.

Han beter sig som en vuxen människa. Det är en bra början.
Tar han det "ansvar" som han pratar om? Eller är han naiv?
Kallar man den blivande mäktigaste mannen i Världen för Clown?
Sveriges hybris som gjort att diplomati blivit sandlådestrategi.
Han är mest utomlands och lobbar för affärer för Wallenbergsfären.

Nej. Inget som är positivt. Han har sett vad som händer med ekonomin för vanligt folk och medelklassen. Rothschild, Rockefeller, Goldman Sachs och övriga äger Världen.
Oljan är en naturresurs. Kolbaserat såsom allt levande materiel. Det är farligare att alla eldar med ved om man tänker så. Bara skorsten rätt ut. Noll rening.
Den är även förnyelsebar. Källorna visar sig nu fylla på sig igen. Lol.
Sluta lär era barn att grön växtlighets livsgas är en förorening. I en möteslokal kan du skapa 7000 ppm utan vidare. Har vi inte pratat med våra krukväxter?
Tillerson har arbetat för inte bara Exxon utan även för Goldman Sachs. Han har nu gått in i politiken av samma anledning som Trump när han såg föraktet för "The Little People". Även han har barnbarn.
Jag tror på dem. Det lär visa sig. Alternativet var ett garanterat storskaligt krig när Hillary var så tydlig med att en attack mot Iran och sedan Ryssland var planen.
Vilka är de sagoböcker du läser på nätet?

Nu byter du trådämne igen. Starta en tråd om regeringen, om du vill diskutera den.
Ingen idé. Man tror på regeringens garantier om Bilden av Sverige.
Det går sååå bra för Sverige. Sverige är Rikt......Inget att se här. Bara några "utmaningar".
Trots att så många varnar för verkligheten, men de ska tystas.Schhh.
UD jobbar stenhårt på Damage Control.
Varför får vi höra dagarna i ända att de stora "hoten" idag är Putin och Trump. Vilka orkestrerar det?
Vilka förlorar på det?
Follow the money.

Vad menar du nu? Sekundära problem? Ska jaguarer få en dörr genom muren, tänker du? Ska grodor, fåglar och andra känsliga ekosystem flyttas från sina våtmarker?... Det är inte skräcksenarion, det är verklighet. Det enda hoppet står väl till att republikanerna kastar ut Trump innan muren hinner byggas.
Här ska vargen jagas, förgiftas och helst utrotas. Björn och Järv.
Jägarna får pins för varje räv de skjuter som överlever trafiken. Älgen är det skottpengar på för att de äter i skogen. Det var nu äntligen älgjaktförbud i hela Sthlmsregionen eftersom den nu är nästan helt utrotad lokalt.
Sopa bakom den egna dörren.

Men är du sann?

Gubben, sk president, Trump ståroch skriker okvädigheter under valmötena mot olika grupper av människor och enskilda individer, Clinton, Bush jr osv , osv. Hotar och berättar offentligt hur han missbrukar sin makt sexuellt. Då reagerar du på att ett visst antal människor klär sig i vitt och inte står upp när det applåderas för honom eller kanske inte ens applåderar.

Hans beslut om den dåligt förberedda yemenattacken dödade en soldat och så står han där och hyllar den döda navy seal soldaten inför soldatens gråtande änka.

Trump borde ligga på golvet och slicka varenda bit av vägen där änkans fötter ska gå och stå, i all framtid.

Skojar du med mig nu? När till och med en av CNNs stora profiler uttrycker sin beundran för vad Trump sa och gjorde där för den stupade soldaten i Yemen och den vid hyllningen närvarande änkan?
Har du missförstått honom så fatalt så vet jag inte om du är relevant i debatten alls.

Skojar du med mig nu? När till och med en av CNNs stora profiler uttrycker sin beundran för vad Trump sa och gjorde där för den stupade soldaten i Yemen och den vid hyllningen närvarande änkan?
Har du missförstått honom så fatalt så vet jag inte om du är relevant i debatten alls.

Haha, du motsäger dig själv eller de därna vad, de låtsas vara "antiestablissemangsfolket". En journalist på cnn har betalt och ett journalistiskt och ansvar och blir påverkad. Vad skrev du? follow the money. Ha,ha,ha.

Japp, hur propaganda kan fungera i dagens samhällebaserad utifrån en ibmteknikers påstådda individuella programmeringstekniska framgångar.

Länder utan alltför mycket demokrati, men lite, som t ex Kina och Ryssland har jag fått för mig tycker egentligen mest att det blir alldeles för rörigt med demokrati av västerländsk sort. Jag har en känsla att de vill ha demokrati men inte rörigheten.

Demokrati av västerländsk sort bygger på bra skolor, bra utbildning. Informerade medlemmar och att vissa grundläggande skyldigheter som är universella.

Haha, du motsäger dig själv eller de därna vad, de låtsas vara "antiestablissemangsfolket". En journalist på cnn har betalt och ett journalistiskt och ansvar och blir påverkad. Vad skrev du? follow the money. Ha,ha,ha.

Nej, det var inte jag som skrev "follow the money", det var axel som skrev så. Och även om du svarar och feladresserar helt fel person så anser jag nog att du är rejält bränd i den här debatten genom att du inte förstår hur respektfull Trump var i sin hyllning under kongresstalet.

Sen visar du i detta svar att du inte har någon som helst koll på vad det innebär att en journalist på CNN, och inte vilken som helst heller, gör ett så starkt och positivt uttalande om Trump just bara av den hyllningen Trump gjorde. Jag lägger in klippet här igen, ifall det är så att du känner för att kommentera det respektlöst dumma du kommenterade Yemenhändelsen med efter rätt bakrund, inte efter något bias du bär på. Alla förtjänar en andra chans:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka