Nyanserad? Jo Jo.
Nu har Fox News lovat att undersöka med lupp vad som försiggår i Sverige eftersom politiker och media blir så oerhört kränkta, men som själva kränker deras president dagarna i ända. Har de något att dölja för det svenska folket?
Det återstår att se.
BRÅ förlitar sig på en Tolv år gammal undersökning. Det vill inte redovisa vad vi redan vet och som bekräftades av ett antal poliser och väktare som nu öppet har redovisat läget på FB. Det är värre än vad t o m jag trodde. Klart att det måste tystas ner
http://www.foxnews.com/politics/201...-sweden-experiencing-migrant-crime-wave.html#

@axel, du kan väl ta med dig Fox på en rundtur i ditt Sverige? De skulle uppskatta mycket att återigen få se Sverige genom en förvirrad rasists ögon, parat med ett tiotal extremt märkliga konspirationsteorier baserade på alternativa fakta .

Du kanske kan bli känd på köpet, som den ende svensk som vågar säga sanningen. På prime time i världens mest objektiva och opolitiska nyhetskanal Fox News där research och faktakollar är skällsord.

Så du menar att polisen ljuger? Eller invandrare som larmar?
Nej de kallas då för "husblatte" eller brun råtta mm.

Det är bra för oss att utländsk media gör studiebesök där ingen svensk media vågar sig in.
Bor någon politiker i ett "utsatt område"? Givetvis inte. Kan någon här beskriva verkligheten?

Det är bra för oss att utländsk media gör studiebesök där ingen svensk media vågar sig in.
Bor någon politiker i ett "utsatt område"? Givetvis inte. Kan någon här beskriva verkligheten?
Media vågar sig inte in. Politikerna bor inte där. Ändå utger sig många för att berätta om verkligheten och sanningen (förstås i bestämd form).

Min fråga är var de då har fått informationen från?

Media vågar sig inte in. Politikerna bor inte där. Ändå utger sig många för att berätta om verkligheten och sanningen (förstås i bestämd form).

Min fråga är var de då har fått informationen från?
Jag jobbar i den typen av områden så tillbringar mycket tid där och har vänner som är politiker. Svårare än så är det väl inte.

Tja, en solig dag är det 20-30 vuxna män som sitter och tjatar på ett torg och rökar alldeles vanliga cigg och tar en sväng in i spelbutiken då och då. Sen är det en massa andra av alla åldrar och kön som går fram och tillbaka till skolan, bussen, biblioteket, fritidsgården, affärerna och pizzerian.

Jag ser att en del har börjat använda gårdagens upplopp i Rinkeby för att rättfärdiga Trump, och länkar detta till hans "last night in Sweden"-uttalande. En del verkar till och med tycka att "vi" är skyldiga Trump en ursäkt. Great! :banghead:

Kan någon här beskriva verkligheten?

"Min barndoms by var värre än en "no go-zon"
Sven Olov Karlsson känner sig mer säker i stockholms förorter än på landet där han växte upp

Jag är benägen att hålla med. Mina 19 år på svensk landsbygd kräver mer mod än många fattar. Jag valsar fortfarande runt på samma ursvenska landsbygd nattetid och jag bär samma överfallslarm som väktare bär. Det behovet har jag inte hemma i stan.
http://www.expressen.se/kultur/min-barndoms-by-var-varre-an-en-no-go-zon/

Jahaja nu är han synsk också. Duktig ponke.
Jag vet i skrivande stund inte riktigt vad du syftar på, men titta på detta på detta snart 30 år gamla klippet på en intervju som Oprah gör med Donald Trump. Han säger EXAKT samma sak då som han säger i dag. Och folk tror att han är oberäknelig? Lyssna på honom säger jag. (sen att det är mer än uppåt väggarna och in i dimman ibland i dagens uttal han gör, är jag medveten om men detta tycker jag säger lite om honom ändå)

Det är uppenbarligen inte bara Trump som höftar med siffror och som kommer med ogrundade påstående för att få fram sin poäng.

- Det finns områden som är stökiga och där de sociala problemen är stora. Men vilka områden i Sverige skulle det vara som varken media eller polis vågar sig in i?

- Det är sant att den överväldigande majoriteten av riksdagspolitikerna inte bor i utsatta områden. Men det är inte sant att inte några gör det.

"Our terrible drug epidemic will slow down and ultimately, stop."

Detta (och mycket annat) utlovade Mr Trump i sitt tal inatt.

Det ska bli otroligt intressant att se, hur han ska kunna stoppa drogförsäljning och missbruk i USA. Jag misstänker att enda sättet är att rensa landet från människor. Drogmissbruk, tror jag, kommer alltid att förekomma så länge det finns människor på planeten. Vi är såna, tyvärr.

Det ska bli otroligt intressant att se, hur han ska kunna stoppa drogförsäljning och missbruk i USA. Jag misstänker att enda sättet är att rensa landet från människor. Drogmissbruk, tror jag, kommer alltid att förekomma så länge det finns människor på planeten. Vi är såna, tyvärr.
Han kanske planerar att följa efter Duterte

Vad det gäller försvarskostnader har han ju rätt, För NATO;s del ska det ju ligga på ca 2% av BNP , hur många NATO-stater ligger där?
Samma sak om du tittar på Saudi och de andra oljeproducerande staterna där nere. Ingen av dessa skulle fortleva som familje-ägda företag utan USA:s aktiva stöd....så det är ju egentligen rimligt av honom att vilja ta betald för dessa tjänster..

Vilka områden är det?

Brunskjortorna vädrar morgonluft o JÅ har fått hybris.

"Jimmie Åkesson ser sig själv som del av samma uppror mot ”etablissemanget” som Donald Trump. Han hoppas det ska spridas till Nederländerna och Frankrike – och leda till hela EU:s sammanbrott.
– Jag håller tummarna för att vi ser början till slutet för monsterstaten, säger han i en intervju med HD och Sydsvenskan."
http://www.sydsvenskan.se/2017-03-0...leda-uppror-mot-etablissemanget-och-rasera-eu

Brunskjortorna vädrar morgonluft o JÅ har fått hybris.

"Jimmie Åkesson ser sig själv som del av samma uppror mot ”etablissemanget” som Donald Trump. Han hoppas det ska spridas till Nederländerna och Frankrike – och leda till hela EU:s sammanbrott.
– Jag håller tummarna för att vi ser början till slutet för monsterstaten, säger han i en intervju med HD och Sydsvenskan."
http://www.sydsvenskan.se/2017-03-0...leda-uppror-mot-etablissemanget-och-rasera-eu
Måste berätta för mina vänner på Biskopsgården att de bor i ett förlorat område..

"Lock him up!!!" Vice president Pence har använt privat e-mail och dessutom blivit hackad.

http://mobile.reuters.com/article/idUSKBN16A03O

Amerikanarna är lite roliga, emellanåt stänger de ju av hela statsapparaten för någon anledning. Ingen får statlig lön. Jag tror att ofta är det statsskulden etc. Kanske att det har något att göra med detta "checks and balances" . På något sätt så gör de det iallafall och då, under avstängningen, sparar US govenment, staten, jättemycket pengar och sedan kör de på igen när det finns pengar. Ett rykte om något liknande florerar. OBS ett rykte!

http://www.cnbc.com/2017/01/20/trum...d-of-prosperity-says-reagan-omb-director.html

För övrigt fortsätter Trump i sann populistisk ordning att lova allt åt alla, nu marinen ska få massa billiga båtar. Framförallt militären som förmodligen är totalt trötta på Trump efter den totalt misslyckade yemenincidenten. Amerikanare gillar inte döda amerikanska soldater. Jag läste en siffra någonstans att helikoptern som kraschade kostade 70 miljoner dollar. Kolla själva!! En död navy seal och en död amerikansk 5-årig flicka, och mellan 16-46 döda yemeniter. Jag har läst olika varianter av siffror.

Det som inte kommer det är det som skapar välstånd till staterna och USA, federala miljardinvesteringar i vägar, broar och bredband, infrastructure. Nu uppskjutet till 2018. Detta är viktigtoch det viktigaste. Jag tror att infrastruktursatsningar och dessa samtal med industrin kommer att göra att Trump lyckas. Allt annat är buzz för att påverka media och folk. Detta är viktigt och relevant, lyckas han där så kommer han bli omvald oavsett vad media publicerar och vad som händer.

En amerikansk president har inte råd att inte bo i vita huset och ha sina statsmöten på camp David. Nu har de tre ställen att vakta, white house, Trump tower och Florida. Möjligt att Trump personligen har råd , USA har inte råd, säkerhetskostnaderna skenar, dock kanske han inte reser så mycket så det kanske jämnar ut sig.

Ja, vi är sådana.
Men man vet också att man i USA har jättestora problem med överförskrivning av opioider, där läkare alltså är med och underhåller ett högt bruk av "legala droger" som tas i missbruksdoser.
Där kan det faktiskt finnas saker som kan och bör regleras.
Den försäkrings- och vinstdrivna sjukvården i USA är inte bra.

Återigen kastar jag in en sådan här "vad tror ni?":

Copied from a friend's page:

This is what Trump and Putin are up to:
Exxon Mobil, under Rex Tillerson, brokered a deal with Russia in 2013 to lease over 60 million acres of Russian land to pump oil out of (which is five times as much land as they lease in this country), but all that Russian oil would go through pipelines in the Ukraine, who heavily tax the proceeds, and Ukraine was applying for admission into NATO at the time.

Putin subsequently invaded Ukraine in 2014, secured the routes to export the oil tax-free by sea, and took control of the port where their Black Sea Naval Fleet is based, by taking the Crimean peninsula from Ukraine by force. This was Hitler style imperialism that broke every international law in the free world.

After Obama sanctioned Russia for the invasion, Exxon Mobil could only pump oil from approximately 3 of those 60+ million acres. But now Rex Tillerson is soon to be our Secretary of State, and as of today, there’s information circulating that Donald Trump will likely unilaterally remove all sanctions against Russia in the coming days or weeks.
The Russian government’s oil company, Rosneft, will make half a trillion (500 Billion) dollars from that much untapped oil, all pumped tax-free through Crimea, stolen from Ukraine, now owned by Russia. Putin may have subverted our government just for this deal to go through.

Please share this EVERYWHERE, copy and paste if you like. Fact check away.

EDIT: Fact checked and true.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka