Om han har en god föresats att faktsikt ta tag i detta enorma problem, ser jag ingen som helst anledning i att ifrågasätta det. Det är väl, oavsett vem som gör det - en otroligt bra sak att göra och bör väl stöttas och inte ifrågasättas? Trumps löfte att reglera inflödet av människor från mexico är också en del i att reglera inflödet av droger till USA, vilket är att täppa till det som i dagsläget är ENORMA mängder av droger som förs in av stora drogkarteller som också inkluderar trafficing av människor."Our terrible drug epidemic will slow down and ultimately, stop."
Detta (och mycket annat) utlovade Mr Trump i sitt tal inatt.
Det ska bli otroligt intressant att se, hur han ska kunna stoppa drogförsäljning och missbruk i USA. Jag misstänker att enda sättet är att rensa landet från människor. Drogmissbruk, tror jag, kommer alltid att förekomma så länge det finns människor på planeten. Vi är såna, tyvärr.
Ge karln en chans och ge honom cred för det bra han faktiskt säger att han ska göra också. Jag förstår inte hur folk kan bli så blinda för sak, för att de inte gillar personen Trump.