"Our terrible drug epidemic will slow down and ultimately, stop."

Detta (och mycket annat) utlovade Mr Trump i sitt tal inatt.

Det ska bli otroligt intressant att se, hur han ska kunna stoppa drogförsäljning och missbruk i USA. Jag misstänker att enda sättet är att rensa landet från människor. Drogmissbruk, tror jag, kommer alltid att förekomma så länge det finns människor på planeten. Vi är såna, tyvärr.
Om han har en god föresats att faktsikt ta tag i detta enorma problem, ser jag ingen som helst anledning i att ifrågasätta det. Det är väl, oavsett vem som gör det - en otroligt bra sak att göra och bör väl stöttas och inte ifrågasättas? Trumps löfte att reglera inflödet av människor från mexico är också en del i att reglera inflödet av droger till USA, vilket är att täppa till det som i dagsläget är ENORMA mängder av droger som förs in av stora drogkarteller som också inkluderar trafficing av människor.
Ge karln en chans och ge honom cred för det bra han faktiskt säger att han ska göra också. Jag förstår inte hur folk kan bli så blinda för sak, för att de inte gillar personen Trump.

Om han har en god föresats att faktsikt ta tag i detta enorma problem, ser jag ingen som helst anledning i att ifrågasätta det. Det är väl, oavsett vem som gör det - en otroligt bra sak att göra och bör väl stöttas och inte ifrågasättas? Trumps löfte att reglera inflödet av människor från mexico är också en del i att reglera inflödet av droger till USA, vilket är att täppa till det som i dagsläget är ENORMA mängder av droger som förs in av stora drogkarteller som också inkluderar trafficing av människor.
Ge karln en chans och ge honom cred för det bra han faktiskt säger att han ska göra också. Jag förstår inte hur folk kan bli så blinda för sak, för att de inte gillar personen Trump.

Man kan också fundera på varför folk inte gillar personen Trump. Kanske just på grund av det han säger och gör?

Man kan också fundera på varför folk inte gillar personen Trump. Kanske just på grund av det han säger och gör?
Så intentionen att göra något åt de problem som finns i landet ska ifrågasättas och inte stödjas för att "man" inte gillar Trump. Precis som när Trump höll sitt tal till kongressen och demokraterna på ett plågsamt barnsligt sätt inte ens applåderade delar som är positivt allmängiltiga, eller som i vissa delar där de inte ens visade medsympati för hyllningar Trump gjorde till hjältar som dött i landets namn, oavsett vilket jevla parti man röstar för? Det handlar inte om man ska gilla honom eller inte, lyssna på vad han säger istället för vad du tror att han säger.

Det som behövs är ickekorrumperade politiker som inte styrs av egen vinning, såväl i Sverige som i andra länder. Hur det ska åstadkommas är en svår nöt att knäcka, för en amerikansk president kan det röra sig om miljardbelopp, för svenska politiker handlar det om mångmiljonbelopp.

Trump har här en fördel, han är redan mångmiljardär. Jag tycker fortfarande det är för tidigt att bedöma Trumps presidentskap, det kan vara alltifrån total katastrof till en välbehövlig förnyelse av politiken.

Så intentionen att göra något åt de problem som finns i landet ska ifrågasättas och inte stödjas för att "man" inte gillar Trump. Precis som när Trump höll sitt tal till kongressen och demokraterna på ett plågsamt barnsligt sätt inte ens applåderade delar som är positivt allmängiltiga, eller som i vissa delar där de inte ens visade medsympati för hyllningar Trump gjorde till hjältar som dött i landets namn, oavsett vilket jevla parti man röstar för? Det handlar inte om man ska gilla honom eller inte, lyssna på vad han säger istället för vad du tror att han säger.

Det blir definitivt enklare med den strategin. Så här säger Trump...

Det blir definitivt enklare med den strategin. Så här säger Trump...

Jag tror att man komplicerar saker om man väljer att se på sin omvärld förblindad i ett bias som inte samverkar med verkligheten. Den video du postar är ett ihopfog av klipp, utan att ens klicka på den ser jag att det handlar om att förlöjliga, bagatellisera och ta saker ur sitt sammanhang. Nej, den nivån tackar jag nej till.

Men är du sann?

Gubben, sk president, Trump ståroch skriker okvädigheter under valmötena mot olika grupper av människor och enskilda individer, Clinton, Bush jr osv , osv. Hotar och berättar offentligt hur han missbrukar sin makt sexuellt. Då reagerar du på att ett visst antal människor klär sig i vitt och inte står upp när det applåderas för honom eller kanske inte ens applåderar.

Hans beslut om den dåligt förberedda yemenattacken dödade en soldat och så står han där och hyllar den döda navy seal soldaten inför soldatens gråtande änka.

Trump borde ligga på golvet och slicka varenda bit av vägen där änkans fötter ska gå och stå, i all framtid.

Jaa, absolut!!
Nu var det inte på det viset jag tänkte när jag skrev inlägget - min kritik handlar om att Trump genom hela sin valkampanj, och även nu, i sina tal utlovar fantastiska saker för landet, allt detta som ska göra America Great Again. Visioner och mål är fantastiskt att ha, och absolut nödvändigt, men han lovar väldigt storslagna saker utan att ge några som helst förklaringar till hur de ska utföras. Allt, från den extremt kostsamma muren mot Mexiko, till utplånandet av drogproblemen i landet. Och en lång lång rad enorma luftslott däremellan. OM han lyckas med sina föresatser är det fenomenalt - men ingen vet hur de ska kunna genomföras, varifrån medlen ska tas och vilka insatser som krävs och hur de ska gå till. Kritiken mot just detta, och att han lovar än det ena än det andra och kommer med vidlyftiga påståenden utan att bli motsagd, utan att där och då tvingas förklara, eller ens visa på underlag för sina påståenden, det är oroväckande. Jag tycker det är väldigt störande att han kan utlova sådana orimliga saker utan att behöva förklara hur de ska gå till. På samma sätt som han igen och igen och igen påstår saker som är helt osanna och som han aldrig behöver stå till svars för. I vart fall inte förrän långt senare, i nåt media. och då är det hela överspelat och han har vunnit sin sak.

Media vågar sig inte in. Politikerna bor inte där. Ändå utger sig många för att berätta om verkligheten och sanningen (förstås i bestämd form).

Min fråga är var de då har fått informationen från?
Den versionen av sanningen som de som bor där berättar om, men som inte vågar vittna i domstol.
Räknas inte dessa? Den som Polisen berättar om, Brandkåren och ambulanspersonalen.
Skulle det ske i Vaxholm, Djursholm, Ekerö, .....? Aldrig!
Mer om Sverige

Den versionen av sanningen som de som bor där berättar om, men som inte vågar vittna i domstol.
Räknas inte dessa? Den som Polisen berättar om, Brandkåren och ambulanspersonalen.
Skulle det ske i Vaxholm, Djursholm, Ekerö, .....? Aldrig!
Mer om Sverige

Men Katie Hopkins...? Har du sett henne medverka i andra medier?

Jaa, absolut!!
Nu var det inte på det viset jag tänkte när jag skrev inlägget - min kritik handlar om att Trump genom hela sin valkampanj, och även nu, i sina tal utlovar fantastiska saker för landet, allt detta som ska göra America Great Again. Visioner och mål är fantastiskt att ha, och absolut nödvändigt, men han lovar väldigt storslagna saker utan att ge några som helst förklaringar till hur de ska utföras. Allt, från den extremt kostsamma muren mot Mexiko, till utplånandet av drogproblemen i landet. Och en lång lång rad enorma luftslott däremellan. OM han lyckas med sina föresatser är det fenomenalt - men ingen vet hur de ska kunna genomföras, varifrån medlen ska tas och vilka insatser som krävs och hur de ska gå till. Kritiken mot just detta, och att han lovar än det ena än det andra och kommer med vidlyftiga påståenden utan att bli motsagd, utan att där och då tvingas förklara, eller ens visa på underlag för sina påståenden, det är oroväckande. Jag tycker det är väldigt störande att han kan utlova sådana orimliga saker utan att behöva förklara hur de ska gå till. På samma sätt som han igen och igen och igen påstår saker som är helt osanna och som han aldrig behöver stå till svars för. I vart fall inte förrän långt senare, i nåt media. och då är det hela överspelat och han har vunnit sin sak.
Eftersom svensk media inte förmedlar allt som han Redan har åstadkommit är det svårt att förstå.
Han är ingen politiker som bara snackar. Han är en handlingens man.
Varför ska han avslöja planerna för hur de ska ta itu med allt?
Jo Obama gjorde så och varnade fienden eller vännen, vilken den nu var.

Han har enligt de 60 miljonerna som röstade på honom redan utfört mer nytta än vad Obama gjorde på 8 år.Titta på börsen. USAs framtidsutsikter ser nu ljusare ut än på flera decennier.

Varför har ingen kritiserat vår egen statsminister eller regering som inte har hållit ETT enda vallöfte?[/QUOTE]

Eftersom svensk media inte förmedlar allt som han Redan har åstadkommit är det svårt att förstå.

Du pratar strunt. Media bevakar varenda andetag han tar, jag vet inte hur många sammanfattningar av vad han gjort som jag läst. Det mesta får mig att må illa - särskilt när han säljer ut miljön till högst bjudande. Oersättliga värden kommer att gå förlorade för framtida generationer. Det är kanske där vi borde lägga fokus, inte på tillfälliga börsuppgångar. Han är inte en handlingens man, han är en typisk gambler - som satsar på kortsiktiga lösningar som framtiden får betala priset för.

Men Katie Hopkins...? Har du sett henne medverka i andra medier?
Det har funnits många som vittnar om detta, OM man velat lyssna.
Såg du krigskorrespondenten Pooh Som fick eskorteras ut ut Rinkeby.
Dessa områden är inte längre svenskt territorium.

Politiker pratar om att den vill ta tillbaka dessa områden, men någon PLAN för det finns inte.
Istället har man mage att klaga på förenta staternas nye president. Vad ska vi som svenskar prioritera?
Andras politik förstås. Vi är ju världsbäst.

Det har funnits många som vittnar om detta, OM man velat lyssna.
Såg du krigskorrespondenten Pooh Som fick eskorteras ut ut Rinkeby.
Dessa områden är inte längre svenskt territorium.

Politiker pratar om att den vill ta tillbaka dessa områden, men någon PLAN för det finns inte.
Istället har man mage att klaga på förenta staternas nye president. Vad ska vi som svenskar prioritera?
Andras politik förstås. Vi är ju världsbäst.

Det finns ingen plan för amerikanska no-go-zoner heller och man kan ju tycka att USA borde bekymra sig mer om det. Det är välfärdsstaten Trump kritiserar, inte Sverige i sig. De flesta som bor i Sverige - oavsett landsdel och ort - tycker att välfärdsstaten är en ganska bra uppfinning som trots allt motverkar fler problemområden.

Man får ju en lätt besk smak i munnen när Trump pratar om kriget mot drogerna ena stunden och berömmer Dutertes insatser i nästa andetag. Man kan ju inte låta bli att associera kring de metoder som Trump skulle vilja förorda om han bara kunde.

Du pratar strunt. Media bevakar varenda andetag han tar, jag vet inte hur många sammanfattningar av vad han gjort som jag läst. Det mesta får mig att må illa - särskilt när han säljer ut miljön till högst bjudande. Oersättliga värden kommer att gå förlorade för framtida generationer. Det är kanske där vi borde lägga fokus, inte på tillfälliga börsuppgångar. Han är inte en handlingens man, han är en typisk gambler - som satsar på kortsiktiga lösningar som framtiden får betala priset för.
Nej. Inget som är positivt. Han har sett vad som händer med ekonomin för vanligt folk och medelklassen. Rothschild, Rockefeller, Goldman Sachs och övriga äger Världen.
Oljan är en naturresurs. Kolbaserat såsom allt levande materiel. Det är farligare att alla eldar med ved om man tänker så. Bara skorsten rätt ut. Noll rening.
Den är även förnyelsebar. Källorna visar sig nu fylla på sig igen. Lol.
Sluta lär era barn att grön växtlighets livsgas är en förorening. I en möteslokal kan du skapa 7000 ppm utan vidare. Har vi inte pratat med våra krukväxter?
Tillerson har arbetat för inte bara Exxon utan även för Goldman Sachs. Han har nu gått in i politiken av samma anledning som Trump när han såg föraktet för "The Little People". Även han har barnbarn.
Jag tror på dem. Det lär visa sig. Alternativet var ett garanterat storskaligt krig när Hillary var så tydlig med att en attack mot Iran och sedan Ryssland var planen.

Han är ingen politiker som bara snackar. Han är en handlingens man.
Varför ska han avslöja planerna för hur de ska ta itu med allt?
Jo Obama gjorde så och varnade fienden eller vännen, vilken den nu var.

Han har enligt de 60 miljonerna som röstade på honom redan utfört mer nytta än vad Obama gjorde på 8 år.Titta på börsen. USAs framtidsutsikter ser nu ljusare ut än på flera decennier.

Varför har ingen kritiserat vår egen statsminister eller regering som inte har hållit ETT enda vallöfte?
Nu tittar jag inte speciellt mycket på svensk media utan framförallt BBC och CNN mfl. Där är man precis lika kritiska kring hur Trump kan oemotsagd få stå och lova guld och gröna skogar utan att någon enda gång förklara hur det ska finansieras. Det handlar inte om att avslöja statshemligheter eller förvarna om militära insatser utan om landets ekonomi. Han vet t.ex. fortfarande inte hur han ska ersätta Obamacare. Som skulle skrotats på Dag 1. Eller hur den där muren egentligen ska finansieras. För att ta två enkla exempel.

Det finns ingen plan för amerikanska no-go-zoner heller och man kan ju tycka att USA borde bekymra sig mer om det. Det är välfärdsstaten Trump kritiserar, inte Sverige i sig. De flesta som bor i Sverige - oavsett landsdel och ort - tycker att välfärdsstaten är en ganska bra uppfinning som trots allt motverkar fler problemområden.
Den lilla välfärdsstaten håller på att kollapsa. Ladorna var TOMMA vid valet och Så länge vi kan låna gratis funkar Lyxfällan, men sen. Det borde vem som helst kunna räkna ut.
Vi har EN miljon som inte bidrar.

Nej. Inget som är positivt. Han har sett vad som händer med ekonomin för vanligt folk och medelklassen. Rothschild, Rockefeller, Goldman Sachs och övriga äger Världen.
Oljan är en naturresurs.

Jag tänkte snarare på att han plockat bort skydd för vattendrag, våtmarker och vattentäkter; aviserat utförsäljning av naturreservat; försökt svälta ihjäl miljömyndigheten EPA och vill bygga en mur som inte lär hålla invandrare borta, men som allvarligt hotar minst 110 djurarter, bland annat jaguaren. Sorgligt och fullständigt oansvarigt.

Nu tittar jag inte speciellt mycket på svensk media utan framförallt BBC och CNN mfl. Där är man precis lika kritiska kring hur Trump kan oemotsagd få stå och lova guld och gröna skogar utan att någon enda gång förklara hur det ska finansieras. Det handlar inte om att avslöja statshemligheter eller förvarna om militära insatser utan om landets ekonomi. Han vet t.ex. fortfarande inte hur han ska ersätta Obamacare. Som skulle skrotats på Dag 1. Eller hur den där muren egentligen ska finansieras. För att ta två enkla exempel.
BBC och CNN är lika vänsterliberala som alla svenska medier. Same same.
Jag kände inte heller till det förut.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka