Ändå framför du åsikter...

Som i det mesta är tämligen undanglidande...

Varför inte ha något att tillföra istället?
Jag är inte undanglidande alls, jag har tillräckligt många poäng i statsvetenskap för att veta att jag intresserar mig mer för att diskutera politik än ta ställning. Vill du ha någon att sparka på för dess åsikter, så är jag ganska säker på att det finns tacksammare offer än mig att rikta in sig på.

Jag använde ordet i ett sammanhang, med annan adressat än vad du anklagar mig för. En användare som inte presterat ett enda inlägg i tråden innan hon såg detta ORD lysa förblindande frågade lika orelevant som du varför jag använde ordet - utan att överhuvudtaget bry sig om sammanhanget utan klistrar på mig ORDET som representativt för åsikter jag inte har. Det är ganska låg nivå tycker jag. Bättre kan du sjöberga.

Jag har läst tråden hela tiden utan att skriva :eek:, jag såg vad du skrev och frågade dig varför du använde det ordet med en länk till en förklaring till varför det var värt att ifrågasätta. Kanske var det ett misstag. Men du svarar att du är mycket medveten om hur ordet används... Jaha.

Tror du att jag ger mig in i tråden för att det var just du som skrev det? Att det handlar om dig? Det gör det inte, jag reagerade på något jag anser är viktigt att inte låta stå obemött, jag hade reagerat på andra tillmälen med - oavsett vem som skrev dem.

Och sannerligen oavsett om jag "presterat" något i tråden sedan innan. :meh:

Nej, det är faktiskt inte speciellt korkat men det kräver att man håller i minnet att USA är en demokratisk republik. Skulle vi översätta det svenska systemet direkt så skulle (i princip) Stockholm, Göteborg och Malmö (+några få städer till) bestämma vilken regering vi skulle ha. Resten av landet skulle inte behöva rösta över huvud taget.

Tvart om ... skulle Sverige ha ett electoral system skulle Stockholm, Goteborg, och Malmo fa mindre stor genomslagskraft och landsbygden storre.

Hur många poäng har man då? De jag känner som studerat mycket statsvetenskap tar absolut ställning, särskilt när det gäller Trump.
Jag tycker nog att jag redan svarat på din fråga. Vi har inte samma erfarenhet du och jag av vilka som per automatik tar ställning politiskt efter antalet studietimmar.

Det gör det inte, jag reagerade på något jag anser är viktigt att inte låta stå obemött, jag hade reagerat på andra tillmälen med - oavsett vem som skrev dem.

Om du hade satt dig in vad jag svarade på, hade du kanske förstått att ordet inte användes som på något sätt stod för min egen åsikt. Tack så jättemycket för att du hjälper till att upprätthålla ett bra debattklimat.

Om du hade satt dig in vad jag svarade på, hade du kanske förstått att ordet inte användes som på något sätt stod för min egen åsikt. Tack så jättemycket för att du hjälper till att upprätthålla ett bra debattklimat.

:up:

Jag vet vad du svarade på. Jag invänder mot ordet likafullt. Och varsågod, men det är tur att vi har dig som verkligen håller klimatet trevligt. :)

Här är en person jag tycker förklarar Trump ganska bra. Jag har följt Scott Adams blogg och periscopes sedan i våras, och jag tror han har haft rätt i precis allt han sagt och förutspått, jag tror han kan förklara Trump bättre än de flesta. Scott är mannen bakom den tecknade serien "Dilbert" om någon känner igen hans namn men inte kan placera honom.
Detta är inspelat i november 2016.

Det är för tidigt att uttala sig om Trump tycker jag, särskilt när han inte är en skolad politiker. Det kan mycket väl vara samma misstag, fast åt andra hållet, som gjordes med Obama när han fick Nobels fredspris och vi vet ju alla vad hans politik resulterade i när det gäller fred och stabilitet i världen.

Varför är det för tidigt att uttala sig om Trump? Han har hunnit med en hel del på den korta tid han varit president. Jag anser att har man den positionen är man ansvarig från dag ett. Skolad politiker eller inte, han har haft tid att förbereda sig (om han sen gjort det är en annan sak) och han har skolat folk kring sig.

En reflektion bara, men för att vara så emot Trump som du påstår så lägger du förvånansvärt mycket energi på att försvara honom.
Jag vet inte om jag försvarat honom, jag har försökt förstå vad det är som händer. Jag har försökt att ta reda på vad han egentligen säger och jag har jämfört det med vad media och tex människor här, på andra forum, på facebook, på jobbet, på fiket, å gymet säger om honom och jag har kommit fram till att det är inte överhuvudtaget möjligt att säga mer än hans namn innan folk får horn i pannan och öser ur sig vad de TROR att han säger - för det är sällan överstämmande med vad han faktiskt säger.

Trump är en skit, han är vad jag kan tycka ibland på en femårings nivå men jag tror kanske att han kanske inte är annat än en affärsmans-savant kombinerat med att vara marionettdocka med stor genomslagskraft. Han skrämmer inte mig. Det är medias och vad som nu av obegriplig anledning klafsas ihop till att alla vara "liberaler" och denna grupps reaktioner som skrämmer. Oförmågan att kommunicera. Som en av mina favoritkomiker säger "Det går att prata mer och längre om Hitler, än vad det gör om Trump - för folk blir bara blockerade så snart en nämner namnet Trump".
Jag tror, att trump nog kanske kan göra vissa bra saker för sitt land - han kommer hitta slantarna för att förbättra en kraftigt eftersatt och felkonstruerad infrastruktur vad gäller gator, vägar och broar, han kommer se till att andra länder pröjsar för amerikansk militär närvaro och standby, han kommer att kanske sätta fart på ryssarna från ukraina, han kanske kommer trots det - ha en kommunikation med Putin som kanske inte obama haft och som HRC definitivt inte hade haft, och jag tror att Trump med Mad Dogs hjälp kanske kan göra något med resultat i mellanöstern. men jag vet inte, jag kan kanske känna att den här mannen är så utanför alla vett och sans boxar att han kanske till och med lyckas med det han förutsätter sig kunna lyckas med. Om ingen sätter en kula i pannan på honom innan dess. Men jag önskar att folk kunde åtminstone försöka se, lyssna på vad han faktiskt säger snarare än lyssna på det vi kallar media. Idag har jag inget förtroende för media, annat än oredigerat sådant, som livesändningar eller direkt från källan.

Vad jag tycker att folk ska vara rädda för och vara riktigt arga på är människor som Marine Le Pen (här kan vi snacka om rasist och muslimfobiker), på människor som Ungerns EU-parlamentariker Krisztina Morvai som har uppmanat judar att ”fortsätta leka med sina små omskurna snoppar i stället för att attackera mig” och hennes partikamrater, jag tycker bland den mest skrämmande personen av alla i europa är den svenska ingrid carlqvist, dispatch international, som står nära bröderna ekeroth & Co.

Fredrik Örnevall gjorde för ett par år sedan en dokumentärserie som heter Fosterland. Titta på den om du/ni inte gjort det. Vad han i den här serien på två säsongen beskriver borde uppröra er MER än vad Trump gör. Lägg energi på rätt saker här i livet, tycker jag. Nej jag försvarar inte trump, men jag attackerar honom inte heller och det är väl det som UPPRÖR vissa människors känslor - jag är inte med på ert tåg.
http://www.svtplay.se/fosterland?tab=sasong1
http://www.svtplay.se/fosterland?tab=sasong2

Men jag önskar att folk kunde åtminstone försöka se, lyssna på vad han faktiskt säger snarare än lyssna på det vi kallar media. Idag har jag inget förtroende för media, annat än oredigerat sådant, som livesändningar eller direkt från källan.
-----
Vad jag tycker att folk ska vara rädda för och vara riktigt arga på är människor som Marine Le Pen (här kan vi snacka om rasist och muslimfobiker), på människor som Ungerns EU-parlamentariker Krisztina Morvai som har uppmanat judar att ”fortsätta leka med sina små omskurna snoppar i stället för att attackera mig” och hennes partikamrater, jag tycker bland den mest skrämmande personen av alla i europa är den svenska ingrid carlqvist, dispatch international, som står nära bröderna ekeroth & Co.

Fosterland är en ypperlig serie.

Det är det jag gör, lyssnar på vad som faktiskt sägs och vad som faktiskt föreslås som politik. Och med den informationen är min analys att det är en protektionistisk, isolationistisk och självbeundrande xenofobisk politik som föreslås. Jag kommer med kommentarer till politiska förslag. I princip i varje förslag är det samma otäcka strömningar. I en diskussion om den nya administrationens politik så ondgör jag mig över det, eftersom jag anser att det är en politik som skadar både USA och världen. Och hade 10 dagar av 10 föredragit att HRC tagit makten med en administration betydligt mer lik den föregående med Obama.

Det jag har svårt att förstå är att framförandet av ogillandet av den typen av politik och den retorik den framförs med, renderar i diverse tillmälen från din sida. Som okunnig, opåläst och barnslig. Rena personangrepp som respons på ett åsiktsinlägg. Det är onödigt och i mitt tycke märkligt. Att överhuvudtaget bemöta inlägg med sådana tillmälen visar på en arrogans jag inte tycker hör hemma i en debatt här.

Jag tycker administrationen kring Trump är ungefär lika "otäck" som Marine Le Pen och hennes Front National. Det är samma rasism, samma protektionism, samma islamofobi.

Det är svårt att ställa det i någon exakt relation till varandra. Otäckt är det, och skadar världen gör det enligt min åsikt.

Jag vet inte om jag försvarat honom, jag har försökt förstå vad det är som händer. Jag har försökt att ta reda på vad han egentligen säger och jag har jämfört det med vad media och tex människor här, på andra forum, på facebook, på jobbet, på fiket, å gymet säger om honom och jag har kommit fram till att det är inte överhuvudtaget möjligt att säga mer än hans namn innan folk får horn i pannan och öser ur sig vad de TROR att han säger - för det är sällan överstämmande med vad han faktiskt säger.

Trump är en skit, han är vad jag kan tycka ibland på en femårings nivå men jag tror kanske att han kanske inte är annat än en affärsmans-savant kombinerat med att vara marionettdocka med stor genomslagskraft. Han skrämmer inte mig. Det är medias och vad som nu av obegriplig anledning klafsas ihop till att alla vara "liberaler" och denna grupps reaktioner som skrämmer. Oförmågan att kommunicera. Som en av mina favoritkomiker säger "Det går att prata mer och längre om Hitler, än vad det gör om Trump - för folk blir bara blockerade så snart en nämner namnet Trump".
Jag tror, att trump nog kanske kan göra vissa bra saker för sitt land - han kommer hitta slantarna för att förbättra en kraftigt eftersatt och felkonstruerad infrastruktur vad gäller gator, vägar och broar, han kommer se till att andra länder pröjsar för amerikansk militär närvaro och standby, han kommer att kanske sätta fart på ryssarna från ukraina, han kanske kommer trots det - ha en kommunikation med Putin som kanske inte obama haft och som HRC definitivt inte hade haft, och jag tror att Trump med Mad Dogs hjälp kanske kan göra något med resultat i mellanöstern. men jag vet inte, jag kan kanske känna att den här mannen är så utanför alla vett och sans boxar att han kanske till och med lyckas med det han förutsätter sig kunna lyckas med. Om ingen sätter en kula i pannan på honom innan dess. Men jag önskar att folk kunde åtminstone försöka se, lyssna på vad han faktiskt säger snarare än lyssna på det vi kallar media. Idag har jag inget förtroende för media, annat än oredigerat sådant, som livesändningar eller direkt från källan.

Fredrik Örnevall gjorde för ett par år sedan en dokumentärserie som heter Fosterland. Titta på den om du/ni inte gjort det. Vad han i den här serien på två säsongen beskriver borde uppröra er MER än vad Trump gör. Lägg energi på rätt saker här i livet, tycker jag. Nej jag försvarar inte trump, men jag attackerar honom inte heller och det är väl det som UPPRÖR vissa människors känslor - jag är inte med på ert tåg.
http://www.svtplay.se/fosterland?tab=sasong1
http://www.svtplay.se/fosterland?tab=sasong2

Jag har läst hela tråden och kan inte se att folk "attackerar" Trump eller blir "blockerade" så fort hans namn nämns, faktiskt. Jag ser inte detta IRL heller. Däremot ifrågasätts hans politik och omdöme. Så jag förstår inte varför du känner att du måste försvara honom.

Sedan kan jag tycka att Trump och hans stab spelar i samma division som MLP. Och alla dessa i kombination (om MLP, Gud förbjude, skulle vinna i Frankrike), DET är något att fasa för...
Samtidigt som våra egna moderater helt plötsligt känner sig manade att blicka ännu längre högerut...

Alla dessa "politiker" spelar på folks rädsla.

Idag ska det väl röstas och avgöras om inreseförbudet ska träda i kraft igen. Läskigt nog känns det som om Trump kommer att få sin vilja igenom..... Hoppas jag har fel!!

Idag ska det väl röstas och avgöras om inreseförbudet ska träda i kraft igen. Läskigt nog känns det som om Trump kommer att få sin vilja igenom..... Hoppas jag har fel!!

De haller pa just nu men vi lar inte fa besked forran senare i veckan ...
Det laskigaste tycker jag ar hans satt att nedvardera dommaren och hela justitsie departementet med sina tweets ... det ar precis sa diktatorer startar ... Vart hela demokratiska system vilar pa att vi har domstolarna som "checks and balances" och om det blir hanat och nedvarderat forlorar det sin effect for folket.

Han som argumenterar for Trump's sak gor verkligen inte ett bra job. Han later mycket osaker och det later som om han har svart att svara dommarna's fragor.

Att kalla en lagligt tillsatt domare för "så kallad" bekräftar väl bara det berättigade i att kalla Trump för "så kallad" President.
Men han är i grunden en nasare, en affärsman. Man kan inte begära att han från dag 1 ska kunna tala och agera som en fullblodspolitiker. Fortsätter det här riskerar han att köra av vägen i ngn av krökarna på politikens krokiga väg...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II
  • Sabotage?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka