Jag vet inte om jag försvarat honom, jag har försökt förstå vad det är som händer. Jag har försökt att ta reda på vad han egentligen säger och jag har jämfört det med vad media och tex människor här, på andra forum, på facebook, på jobbet, på fiket, å gymet säger om honom och jag har kommit fram till att det är inte överhuvudtaget möjligt att säga mer än hans namn innan folk får horn i pannan och öser ur sig vad de TROR att han säger - för det är sällan överstämmande med vad han faktiskt säger.
Trump är en skit, han är vad jag kan tycka ibland på en femårings nivå men jag tror kanske att han kanske inte är annat än en affärsmans-savant kombinerat med att vara marionettdocka med stor genomslagskraft. Han skrämmer inte mig. Det är medias och vad som nu av obegriplig anledning klafsas ihop till att alla vara "liberaler" och denna grupps reaktioner som skrämmer. Oförmågan att kommunicera. Som en av mina favoritkomiker säger "Det går att prata mer och längre om Hitler, än vad det gör om Trump - för folk blir bara blockerade så snart en nämner namnet Trump".
Jag tror, att trump nog kanske kan göra vissa bra saker för sitt land - han kommer hitta slantarna för att förbättra en kraftigt eftersatt och felkonstruerad infrastruktur vad gäller gator, vägar och broar, han kommer se till att andra länder pröjsar för amerikansk militär närvaro och standby, han kommer att kanske sätta fart på ryssarna från ukraina, han kanske kommer trots det - ha en kommunikation med Putin som kanske inte obama haft och som HRC definitivt inte hade haft, och jag tror att Trump med Mad Dogs hjälp kanske kan göra något med resultat i mellanöstern. men jag vet inte, jag kan kanske känna att den här mannen är så utanför alla vett och sans boxar att han kanske till och med lyckas med det han förutsätter sig kunna lyckas med. Om ingen sätter en kula i pannan på honom innan dess. Men jag önskar att folk kunde åtminstone försöka se, lyssna på vad han faktiskt säger snarare än lyssna på det vi kallar media. Idag har jag inget förtroende för media, annat än oredigerat sådant, som livesändningar eller direkt från källan.
Vad jag tycker att folk ska vara rädda för och vara riktigt arga på är människor som Marine Le Pen (här kan vi snacka om rasist och muslimfobiker), på människor som Ungerns EU-parlamentariker Krisztina Morvai som har uppmanat judar att ”fortsätta leka med sina små omskurna snoppar i stället för att attackera mig” och hennes partikamrater, jag tycker bland den mest skrämmande personen av alla i europa är den svenska ingrid carlqvist, dispatch international, som står nära bröderna ekeroth & Co.
Fredrik Örnevall gjorde för ett par år sedan en dokumentärserie som heter Fosterland. Titta på den om du/ni inte gjort det. Vad han i den här serien på två säsongen beskriver borde uppröra er MER än vad Trump gör. Lägg energi på rätt saker här i livet, tycker jag. Nej jag försvarar inte trump, men jag attackerar honom inte heller och det är väl det som UPPRÖR vissa människors känslor - jag är inte med på ert tåg.
http://www.svtplay.se/fosterland?tab=sasong1
http://www.svtplay.se/fosterland?tab=sasong2